Ga naar inhoud

Welke velgen zouden wij onder de e89 willen hebben?


sandere39

Aanbevolen berichten

origineel is idd mooi en netjes,maar vaak kun je met aftermarket mits juist gekozen een auto aanvullen en completeren.

de breytons ls race bijvoorbeeld vallen mooier in de wielkasten dan originele velgen .

de et waardes van de bmw velgen zijn vaak erg behoudend.

Link naar reactie

ja dat is waar,en ik zit daar zelf ook wel aan te denken .

ik heb voor straks de zwarte zomerwielen met bijna nieuwe rft,s klaar staan en om daar iets meer smoel aan te geven zou een spacer wel bruikbaar zijn,maar ik vraag mij steeds af of dat geen nadelig effect heeft op zaken zoals wiellagers.

en btw daar heb je dan ook andere bouten bij nodig neem ik aan?

aan de andere kant heeft een velg met een lagere et eigenlijk hetzelfde effect tenzij deze ook breder is.

ik heb ook zitten bedenken of ik de zwarte Mwielen met banden los zou verkopen en dan een andere set naar mijn zin te zoeken .

Link naar reactie

Als je spacers niet tot in het extreme doortrekt heeft het imo nagenoeg geen nadelig effect op de lagers. Kijk naar het verschil tussen een e85 en een 3 serie: de e85 heeft volgens mij achter een aanzienlijk grotere spoorbreedte, en dat wordt gerealiseerd door een veel bredere naafflens. Dat kan ook kennelijk zonder slijtage. En ik geloof dat de z4m een nog kleinere et heeft (dus idem meer belasting op het lager)

Met spacers zit je vaak in de range 5-20m per kant, dus dat is niet zo heel erg veel.

Maar idd van die 60mm spacers zoals je onder golfjes ziet zou ik idd niet zo snel doen :lol:

Het effect van een spacer/belasting op het wiellager is natuurlijk hetzelfde als een velg met een andere ET.

Met spacers heb je idd langere bouten nodig (zitten er vaak bij als je een set koopt)

Een bredere velg komt idd met dezelfde et meer naar buiten. Als je 1" breder neemt met dezelfde ET, dan komt hij 1/2" meer naar buiten.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

^Ja, maar die staan ook goed op iedere Z en doen nog behoorlijk OEM aan. Het had maar zo een door BMW zelf bedachte velg kunnen zijn. :thumbs_up:

fuelfire.gif Ik vind zelf zwarte velgen overigens bij de meeste auto's net zo aftermarket aandoen als daadwerkelijke aftermarket velgen. Je ziet in mijn beleving de vorm van de spaken ook eigenlijk niet meer tenzij je er zo'n beetje boven op staat. Toch een beetje het winterbanden op stalen velg effect ... fuelfire.gif

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Tja ik vind wel meer andere velgen mooi,probleem is dat de rft banden een beperkt aanbod in maten hebben en ik ben een beetje bang dat wanneer je nonrft neemt de handling veranderd en ik vraag mij af of dat ten goede zal zijn.

De e89 doet het eigenlijk wel goed op rft in mijn beleving.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.