Ga naar inhoud

Raad nodig voor mijn Z3


JGA

Aanbevolen berichten

He,

Volgende stappen zou ik nog willen doen aan de wagen, graag jullie professionele info hiervoor.

1 – Velgen, ik ben er nog niet uit of ik dit wel zou doen, momenteel staan er z4 16” 225 velgen op.

Ik vrees dat met een breedset bv 18inch 225 voor en 255 achter, te veel spoorvorming ga hebben of ben ik verkeert, plus is dit niet te gevaarlijk

op natte wegdek. Wie kan mij overtuigen.

2 - Eventueel een veerpootbrug, kan dit het stuur gedrag in de bochten verbeteren en is dit aan te raden?

Wat zijn de plus puntten?

3 - Zetels in het leder laten bekleden (kostprijs voor de 2 zetels en 2 deurpanelen = 600€)

Groetjes

José

Link naar reactie
  • Administrator

Ten aanzien van je eerste en je tweede vraag zul je hier de nodige info vinden. Ten aanzien van je tweede vraag ook hier.

Ten aanzien van je eerste vraag zijn de meningen sterk verdeeld. Er zijn hier mensen die vinden dat 17 inch de absolute max is op een Z3, maar ook mensen die met een gerust hart op 19 inch rondrijden op hun Z3. Qua gevoeligheid voor spoorvorming denk ik dat je onderstel (dus draagarm(rubbers), schokdemper, etc.) zeker zo belangrijk is als je bandenkeuze.

225/245 zou je in ieder geval niet voor problemen moeten plaatsen; dat is de standaard bandenmaat voor een 17 inch Z3 breedset.

Link naar reactie

225/245 zou je in ieder geval niet voor problemen moeten plaatsen; dat is de standaard bandenmaat voor een 17 inch Z3 breedset.

Er is officieel geen breedset voor een 1.9 - wel voor de 2.8. Volgens het boekje is er geen 245 brede band mogelijk - hoewel het in de praktijk misschien wel kan (en daar zal José vermoedelijk ook meer naar op zoek zijn dan wat wel en niet mag). Of het nog wettelijke problemen geeft weet ik ook niet - ze zijn daar in België wel strikter dan in NL.

Link naar reactie

Het is niet verboden , maar je moet met " stukken " werken die een in België geldig validatieverslag hebben.

Enkel ( bij mijn weten ) spoorverbreders zijn verboden. Ik had op mijn Z3 een breedset en heb geen problemen gehad op de jaarlijkse keuring.

Bij plaatsen van bvb een kwset moet je je wagen één maal laten keuren. Eénmaal je die keuring hebt , moet je je wagen gewoon jaarlijks laten keuren en "de éénmalige keuring" voorleggen tijdens die keuring.

aangepast door bojan
Link naar reactie

He,

Dus als ik het goed begrepen heb dan heeft zo'n veerpootbrug toch een positieve effect op het stuurgedrag van de wagen.

Ik heb ook gelezen dat de Wiechers veerpootbrug voor een Z3 1.9L bouwjaar 1998 zou passen zonder probleem.

Voor de velgen zou ik dan best voor een 17 inch Z3 breedset gaan met als bandenmaat 225 voor en 245 achter.

De kwset zou ik niet doen.

Ik ga de bestaande zetels opnieuw bekleden (600€ + deurpanelen), voor 600€ kan je toch geen M zetels kopen en die opnieuw laten bekleden he.

Mvg,

José

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Met dat laatste, dat het rijgedrag niet beter wordt, ben ik het absoluut niet eens. Ik vond het op de roadster een wereld van verschil. Was van tevoren erg sceptisch maar het was 1 van de beste upgrades die ik aan de roadster heb gedaan. Ik vraag me zelfs af of hij niet is aan te raden voor een coupė.

Link naar reactie

Ik heb hem in mijn coupe en het is echt ee giga verbetering, rustiger, minder last van spoorvorming en echt een van de betere upgrades, dus ook voor een coupe die behoorlijk wat minder torsie kent dan een roadster.... Altijd doen dus !!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.