Ga naar inhoud

Alarmsysteem z4 werkt niet


Bmw z4 E85

Aanbevolen berichten

Het alarmsysteem van m'n z4 werkt niet. Alles gaat wel op slot maar de rode knipper werkt niet en als de kap open is kan je gewoon aan het interieur zitten en aan de deurklink.

Wat is hier het probleem en heeft iemand een oplossing?

Overigens heb ik alarmklasse 1

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb gekeken, maar een alarmklasse staat niet vermeldt. Maar bij alle BMW met een rood lampje onder de achteruitkijkspiegel hoort deze toch te knipperen, of zou er een zekering kapot zijn?

aangepast door Sjonnie Kroket
FQVWD, reageer zonder citeren SVP op een bovenstaand bericht.
Link naar reactie

Klasse 1 is startonderbreker en dat heeft m.i. iedere auto. Maar daarvoor heb je geen led nodig. De led is voor de status van het alarm. Startblokkering is gekoppeld aan je sleutel en is altijd actief als je sleutel niet in het contact zit.

Link naar reactie

Denk dat de vraag gewoon is hoe je het ledje in de spiegel wel werkend krijgt ook al is de Z uitgevoerd zonder alarm. Brand het groene ledje in de spiegel wel ( automatisch dimmende spiegel neem ik aan) ?

aangepast door Davids Z3
Link naar reactie

Volgens mij hebben ze allemaal in iedergeval klasse 1

Zoals hierboven al werd gezegd is dat feitelijk geen alarm, maar alleen een startonderbreker.

Als je kijkt in de technische handleiding van de Z4 moet je zijn in hoofdstuk 11, central body electronics. Ergens halverwege dat hoofdstuk wordt eerst behandeld wat jij hebt; electronic vehicle immobilizer. Daarna gaat het over het alarmsysteem. Bij beide systemen staat een plaatje van de verschillende componenten. In het plaatje van het alarmsysteem vind je dus inderdaad de spiegel terug. In het plaatje van de werking van de startonderbreker komt de spiegel niet voor.

Volgens mij is er dus niks stuk. Het rode ledje hoort te gaan branden bij ingeschakeld alarm. Jij hebt geen alarm, dus ook geen brandend ledje. :)

Edit: in die handleiding word het ledje ook benoemd als anti-theft alarm system LED.

aangepast door Individual
Link naar reactie
  • Administrator

Rob, het kan bij jouw import Z4 waarschijnlijk ook voor minder door het originele alarm te upgraden naar Klasse 3: zie hier en hier. Prijzen zullen ongetwijfeld ondertussen iets hoger zijn, maar EUR 600,- zal het toch niet worden aan onderdelen ...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik heb een code 302A alarmanlage, en ik heb zeker een interieursensor.

Ook ik heb een 302 alarmanlage en er zit een interieursensor in. De BMW-dealer heeft hem nog getest.

Misschien een erg late reactie maar toch fijn voor anderen om de extra bevestiging te zien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.