Ga naar inhoud

Binnenspiegel gesloopt


fvdberg

Aanbevolen berichten

Probeerde zojuist om de binnenspiegel te verwijderen, om er een kleinere in te zetten (zoals in dit topic staat uitgelegd). Maar zoals het meestal ga als ik iets probeer, gaat het fout. Om de spiegel te verwijderen moet je hem een kwartslag draaien, klinkt niet moeilijk dacht ik. Maar voordat ik hem een kwartslag had gedraaid, brak er iets af (bij de rode pijl). Geen probleem, dat valt nog wel terug te lijmen o.i.d. Wel viel me op dat de binnenspiegel niet los kwam, omdat hij nog een allerlei draden bungelde. Met al die draden erbij werd het voor mij teveel gedoe om er een andere binnenspiegel in te zetten, dus besloten om de oude binnenspiegel gewoon weer terug te plaatsen. Gewoon weer een kwart slag terug draaien, maar hij bleef niet op z'n plek zitten. Op de een of andere manier greep de binnenspiegel zich niet meer vast aan dat soort van kogeltje. Na op verschillende manieren de binnenspiegel een kwart slag te draaien, begaven de draden het. Nu kan ik de auto alleen nog maar met de hand op slot doen.

Hoe krijg ik weer de centrale vergrendeling aan de praat? En is dat nog mogelijk met een kleinere binnenspiegel? Of heeft iemand een betere oplossing?

8b9a.jpg

fbf4.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vervelend, maar kan gebeuen. Las ooit eens op het forum dat iemand een scheur in zn raam had geduwd bij het plaatsen van een nieuwe. Het raam is gelukkig nog goed bij de Z ;)

Link naar reactie

Hoi,

Je hebt de spiegel op de verkeerde plaats willen losdraaien. Het moet niet bij het kogelgewrichtje maar veel hoger. De hele 'arm' moet er af gedraaid worden (kwart slag linksom) waarna alleen het kleine bovenste stukje op de ruit blijft zitten (wat bij jou heeft losgelaten maar weer te lijmen is bij bv Carglass). Dus niet aan de spiegel pakken maar aan de ophangbeugel naar het raam. Zie ook de How-To's over binnenspiegels.

Als je een nieuwe spiegel nodig hebt dan heb ik er nog eentje liggen. Succes!

Link naar reactie

Dat je spiegel niet meer vast klikt komt hoogstwaarschijnlijk omdat de kelmring verschoten is in de houder

Ik spreek helaas uit ervaring....

Deze kun je met enige handigheid (en gepast geweld) weer op zojn plek drukken, de draden aan elkaar solderen en met krimpkous afmonteren.

Als je van een eindje toeren houdt ben je welkom ;-) (iets van 40 km)

Echter garantie tot aan het eind van de straat (als in ik weet niet zeker of de ring het probleem is maar wil je helpen zoeken naar de oplossing)

Just send me a pm...

Edit; ik heb nu geen zelfdimmende spiegel of spiegel met draden, kan ik die dan wel verwerken in mijn Z?

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Bedankt voor de reacties, eens kijken of ik binnenkort dit weer gefixt krijg.

Maar dat solderen, je kan toch ook gewoon dat metaal in de draden aan elkaar vast draaien en vervolgens met tape afplakken?

aangepast door fvdberg
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.