Ga naar inhoud

Green open luchtfilter ZZZ3


harinjo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een ZZZ1.8 ik zou graag een mooiere sound willen.

Nu heb ik al veel gelezen over open luchtfilters, ik heb hier zelf geen ervaring mee en zou graag de voor en nadelen willen weten van een open luchtfilter. Ook heb ik gelezen dat er voor de ZZZ 1.8 geen open luchtfilters bestaan, maar na even speuren op het internet kwam ik een open luchtfilter van Green tegen, heeft iemand hier ervaring mee, en past dit wel zeker op een ZZZ 1.8?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Jongens, willen jullie onze nieuwe members ook een beetje het kerstgevoel meegeven? :sSp_christmas:

Harinjo,

Ze hebben wel een punt; over de voors en tegens van luchtfilters is al het nodige geschreven. Als je de zoekfunctie (rechtsboven) gebruikt en zoekt op "luchtfilter" zul je dus zeker het nodige vinden.

Samenvattend: een luchtfilter (zowel een ander inlegfilter voor in de bestaande luchtfilterbox, als een open luchtfilter met een kelk ter vervanging van je bestaande luchtfilterbox) doet doorgaans weinig voor je prestaties en er zijn genoeg mensen die met name van open luchtfilters vinden dat ze de prestaties negatief beinvloeden (omdat deze zonder bijzondere vorozieningen of goede plaatsing) warme lucht aanzuigen uit de motorruimte in plaats van koude lucht van buiten.

Dan zijn er nog mensen die bang zijn voor het effect van de olie die doorgaans gebruikt wordt om zulke luchtfilters te impregneren op allerlei sensoren, meters, etc.

Ik geloof niet dat ik hier eerder filters van Green voorbij heb zien komen. Luchtfilters - en met name open luchtfilters - kunnen wel wat met je geluid doen, maar als het je daar om gaat kun je misschien beter een andere einddemper overwegen; het effect daarvan is doorgaans wat groter.