Ga naar inhoud

Green open luchtfilter ZZZ3


harinjo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een ZZZ1.8 ik zou graag een mooiere sound willen.

Nu heb ik al veel gelezen over open luchtfilters, ik heb hier zelf geen ervaring mee en zou graag de voor en nadelen willen weten van een open luchtfilter. Ook heb ik gelezen dat er voor de ZZZ 1.8 geen open luchtfilters bestaan, maar na even speuren op het internet kwam ik een open luchtfilter van Green tegen, heeft iemand hier ervaring mee, en past dit wel zeker op een ZZZ 1.8?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Jongens, willen jullie onze nieuwe members ook een beetje het kerstgevoel meegeven? :sSp_christmas:

Harinjo,

Ze hebben wel een punt; over de voors en tegens van luchtfilters is al het nodige geschreven. Als je de zoekfunctie (rechtsboven) gebruikt en zoekt op "luchtfilter" zul je dus zeker het nodige vinden.

Samenvattend: een luchtfilter (zowel een ander inlegfilter voor in de bestaande luchtfilterbox, als een open luchtfilter met een kelk ter vervanging van je bestaande luchtfilterbox) doet doorgaans weinig voor je prestaties en er zijn genoeg mensen die met name van open luchtfilters vinden dat ze de prestaties negatief beinvloeden (omdat deze zonder bijzondere vorozieningen of goede plaatsing) warme lucht aanzuigen uit de motorruimte in plaats van koude lucht van buiten.

Dan zijn er nog mensen die bang zijn voor het effect van de olie die doorgaans gebruikt wordt om zulke luchtfilters te impregneren op allerlei sensoren, meters, etc.

Ik geloof niet dat ik hier eerder filters van Green voorbij heb zien komen. Luchtfilters - en met name open luchtfilters - kunnen wel wat met je geluid doen, maar als het je daar om gaat kun je misschien beter een andere einddemper overwegen; het effect daarvan is doorgaans wat groter.

En inderdaad: wij vinden het ook leuk als mensen zich even voorstellen in de members gallery (klik aan rechtsboven: nieuw onderwerp beginnen), liefst met een fotootje.

Link naar reactie

Nadelen, kost moeite om 'm te plaatsen en in de zomer in een file staan is onpraktisch, door de warme lucht die die gaat aanzuigen.

Voordelen, ziet er wel gelikt uit met je motorkap open net als een veerpootbrug er wel mooi uit ziet.

Een beschaafde sportuitlaat zal je geluid meer en waarschijnlijk positiever veranderen.

Link naar reactie

bij onze Z3 zit dus wel een open filter van K&N, je hoort wel degelijk een dieper aanzuig geluid vanonder je motorkap als je het pedaaltje wat dieper intrapt. Type 57i en inderdaad veel paardjes zullen er niet bij komen maar daar koop je ook geen 4 cilinder voor!

Gr Jack

Link naar reactie

Heb je daar nog extra buizen aangelegd of een hitteschild? Of heb je die er gewoon in gestopt zonder problemen te ervaren?

Link naar reactie

Guido,

Ik heb niks extra`s aangelegd, alleen het deksel en inlegfilter verwijderd. De open luchtfilter hangt dan in de luchtfilterbak en krijgt dan ook gewoon lucht binnen geblazen van buiten uit net zoals het originele filter. Heb de filter wel vastgezet met een beugeltje.

Volgens mij was het filter bedoelt voor een 6 cilinder omdat de aansluiting iets groter is dan de aansluiting van de luchtslang. dit heb ik opgelost door een stukje foam om de luchtslang te plakken waardoor het mooi afsloot.

Uiteraard kun je ook de hele luchtfilterbak eruit halen maar dan zuigt hij dus alleen warme lucht aan, nou doet hij bij mij dit natuurlijk ook wel een beetje maar het rijd gewoon goed en het geluid is toch net wat dieper met gas geven.

En de LMM zit dus niet in je luchtfilter maar in de luchtslang en deze blijft dus gewoon zitten!

En zoals eerder gezegd/geschreven wil je meer vermogen dan kun je beter overstappen op een 6 cilinder, ik merk het verschil hier wel tussen de 4pitter 1.9 Z3 en de station 3.0 met gas geven :hypocritesmiley:

dus me een klein beetje werk is dit goed te doen.

Gr Jack

Link naar reactie

Slim opgelost Jack! Das een mooie handleiding/tip voor iemand die zon kit wil inbouwen! Ik dacht altijd dat t nogal een karwei was, maar de standaard luchtfilterbak gebruiken kan natuurlijk ook.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.