Ga naar inhoud

Lek in uitlaatspruitstuk/katalysator


pharkink

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een kleine beurt laten doen op mijn z3 2.0i, en daarbij merkte mijn garage op dat er een 'brommetje' in zat, wat minder werd als de motor wat warmer loopt. Ook was de CO waarde te hoog. Volgens hem is er waarschijnlijk een lek in het uitlaat spruitstuk of de katalysator. Verder merk ik dat nu het wat kouder wordt, als ik bij een stoplicht sta met de koppeling niet helemaal 100% ingedrukt de motor soms spontaan afslaat. Zou dit hier ook mee te maken kunnen hebben? En zou er misschien een andere oorzaak kunnen zijn, kapotte lambda-sonde o.i.d.? Volgens hem was het lek niet/moeilijk te lokaliseren en te lassen vanwege de slechte toegankelijkheid en de hitteschilden. En dus erg prijzig, en waarschijnlijk goedkoper om in het geheel te vervangen.

Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee of ideëen over?

Link naar reactie

Hey dat is gek, ik had erbij gezet dat ik er nog 2 heb liggen. Sensuur? Ik mag een mede z3 rijder niet helpen via dit forum als je niet sponsort?

Het word hoe langer hoe gekker. Heb niet eens een bericht gehad van een mod dat mijn post is aangepast........

Link naar reactie
  • Administrator

Heb niet eens een bericht gehad van een mod dat mijn post is aangepast........

Klopt, was vanmorgen 5:15uur waarschijnlijk zaten mijn oogjes nog een beetje dicht, maar je hebt wel een PM

Link naar reactie

Sjonnie, nog wat extra op het vuur?

Ik heb al contact gehad met Ruud via pm en een uitermate keurig en net berichtje gehad. Opgelost.

Dan is Dit dan wel weer erg jammer en typerend. Als je niet sponsort ben je eigenlijk niet welkom, daar komt dit nu weer op neer....

Maar goed, volgens mij bestaat een forum bij de gratie en reacties van zijn gebruikers, niet van de arrogantie van de directie, wel?

  • Like 3
Link naar reactie

Hey dat is gek, ik had erbij gezet dat ik er nog 2 heb liggen. Sensuur? Ik mag een mede z3 rijder niet helpen via dit forum als je niet sponsort?

Het word hoe langer hoe gekker. Heb niet eens een bericht gehad van een mod dat mijn post is aangepast........

Door dit forum worden vele liefhebbers geholpen.

Iedereen is welkom en kan meelezen en profiteren van de kennis hier maar een beetje begrip voor de organisatie ed. is wel op zijn plaats en dan lijkt mij een kleine bijdrage toch geen moeite om mede z3 rijders te helpen.

Geen verder comentaar.

Link naar reactie

@Fabian, je opmerking "olie op het vuur"

niet van de arrogantie van de directie, wel?

Ik ga er maar vanuit dat je met deze bewoordingen kracht bij jou mening wil zetten want je reactie slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Mocht je verder nog ergens "wat" van vinden dan kan je mij een PM sturen. Maar ga mij niet vertellen, terwijl je mij niet kent, dat ik arrogant ben dat schiet bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.