Ga naar inhoud

Van Z3 2.8 naar Z4?


Aanbevolen berichten

Ben sinds mei dit jaar in bezit van een super gave ZZZ 2.8. Bij mij komen eens per jaar de kriebels....dit keer iets sneller. Ben super blij met de ZZZ, zeker de motor en het geluid. Ondanks leeftijd geen bijzonderheden en lekker rijdende wagen. Maar wil denk ik toch voor een Z4 kijken. Zoek iets van max.11000 en dat is wat lastig heb ik gemerkt. Nu had ik een paar Z4's gezien met een 2.0, 2.2 en 2.5 (3.0 wordt me te duur in gebruik gok ik, wil wel de 1 op 10,5 minimaal aan houden).

Zijn er hier mensen die zo,'n stap in het verleden hebben gezet, ben benieuwd naar de ervaringen....is in het verbruik van de 2.2 en 2.5 nog verschil....ga ik een 2.0 te weinig vinden als ik af en toe even door trek bij inhalen. Nog tips misschien waar op te letten bij een Z4 van rond de 2003 tot 2005?

Onderstaande leken mij wel interessant:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=240914072&a=1

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=241141363&a=1

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239079405&a=1

Alle tips en info meer dan welkom, ook als je iets over bovenstaande auto,'s weet

Ps. zit niet elke dag op forum dus reactie kan soms even op zich laten wachten

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Kijk maar gerust naar een 3.0 van het verbruik is nog niemand geschrokken maar of je die voor 11k vind is een tweede.

Betreft +++ en ----- over de Z4 is hier al genoeg gemeld , even zoeken dus.

Succes met de zoektocht....oh en van een 2.8 6L naar een 2.0 4L denk niet dat je daar een goede keus mee maakt

Link naar reactie
  • Administrator

Zit gemiddeld op 1:10 - 1:11 trouwens de meeste hier met een 3.0

Autobahn met 130 constant zelfs 1:13,8 gehaald

Geen 11k maar misschien de moeite waard http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=227561462&make=13&model=18308&utm_medium=ret&utm_source=criteo-nl&utm_campaign=vm-search-nl&utm_content=active&utm_term=detail&a=1

Link naar reactie
  • Administrator

^2e en 3e hebben wel airco, maar handmatig. Geen climate control dus, maar iedereen die zegt dat dat strikt noodzakelijk is, liegt. Ik heb zelf een paar jaar een Z4 met handmatige airco gehad en dat beviel prima. Ik kan niet zeggen dat ik de climate control in de huidige Z4 nou een must have vind. Nice to have, dat wel ...

Ik denk alleen dat de overgang van 6 cilinder naar 4 cilinder teleur zal stellen, zeker als je zelf al aangeeft dat het geluid van je huidige 2.8 voor jou belangrijk is. Met het geluid van een 2.0 is op zich niets mis, het is alleen niet de klassieke BMW 6 in lijn roffel ...

Link naar reactie

De climatecontrol vind ik niet belangrijk, airco zelf wel(meer voor de winterperiode als je nat in de auto stapt zodat het niet beslaat). Ben er ook nog niet uit of get één van deze wordt....eerst mijn Z3 verkopen....

aangepast door Ruud_19
Iets te koop aanbieden is alleen voor donateurs. Vandaar je linkje weggehaald
Link naar reactie

Ik zou toch voor die van Roodkapje gaan. Veel verschil qua budget is het niet. Daar weet je dan wel zeker van dat die goed onderhouden is bij roodkapje, hij er heeeel netjes uitziet. En je kwalitatief een goeie auto koopt die qua motor beter aansluit bij je 2.8.

Ik heb zelf sinds kort een z4, heb vooral gekeken naar staat en onderhoud. Ben veel tegen gekomen, heb een goede gevonden. Net erna kreeg Ruud deze, al had ik mijn z4 nog niet gehad, had ik die van Ruud genomen zonder blikken of blozen.

Of je nu iets meer budget uitrekt voor een perfect onderhouden en schadevrije z4 3.0 of een lager geprijsde z4 2.2 waarvan je niet alles weet.

Wat dat betreft is Roodkapje gewoon het beste adres

Link naar reactie

Vind die van Roodkapje ook zeker mooi maar qua prijs gaan we het helaas niet redden of ik moet mijn auto eerst zelf verkopen dan komen we bij elkaar in de buurt. Heb inmiddels al paar biedingen gehad, maar dat zijn handelaren en die bieden niet de minimale prijs die ik wil hebben. Inmiddels ook al vier mailtjes gehad van die oplichters die in buitenland wonen. Moet dus nog even afwachten of ik hem zelf kan verkopen. Geduld is niet mijn sterkste kant dus eens zien of ik dit lang kan volhouden?

Link naar reactie

Heb de Z4 bij Ruud (roodkapje) ook bekeken en in proefgereden. Auto ziet er keurig uit en rijd super. Dat ik hem niet heb

genomen lag aan het feit dat de tegenhanger net even wat meer opties en mogelijkheden had. Maar de auto is zeker de

moeite waard om te overwegen.

En nee ik heb geen aandelen :hypocritesmiley::hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Kogel door de kerk....maar niet zonder slag of stoot...of botsing?

Z3 zou ingeruild worden, heb gekozen voor de zwarte Z4 2.2 uit 2005(foto's volgen). Redelijke inruil gekregen en zou hem vandaag halen...echter afgelopen maandag was mijn voorganger zo vriendelijk om onnodig, na optrekken bij kruising, zijn rem even te testen. Ik reed nog geen 20km/pu maar helaas gleed ik op wat steentjes en modder door en "boem"....gevolg is even een lullige 3500 schade?.

Auto naar schade herstel en geen Z4 tot reparatie(klaar pas eind dit jaar of begin volgend jaar).....tot dat een medewerker bij schadebedrijf vertelde dat ie naar zo'n Z3 op zoek was? Deal gemaakt dat hij inruil betaalde minus schade en gelijk alles geregeld. Dus.....morgen heeeeeeel vroeg op en even naar het zuiden van het land en daar de Z4 halen?

Foto's volgen nog ( na de kerst?)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.