Ga naar inhoud

Koplampen Z4 van dof naar helder


CorvH

Aanbevolen berichten

Vandaag de set die ik gisteren gekocht heb gebruikt om mijn enigszins verweerde koplampen te polijsten.

Het gaat om deze set:

turtle-wax-headlight-restore-kit-.jpg

Wat heb ik verder gebruikt:
Water en zeep om de koplamp te reinigen
Bovenstaande set
DAP om te polijsten
en de nodige poets en droogdoeken

Vooraf:

CopyOf_IMG_1842.JPG

CopyOf_IMG_1852.JPG

Afplakken

CopyOf_IMG_1853.JPG

Dan schuren met de bijgeleverde padjes

CopyOf_IMG_1855.JPG

CopyOf_IMG_1856.JPG

Daarna schoonmaken en drogen en daarna polijsten

Eindresultaat:

CopyOf_IMG_1860.JPG

CopyOf_IMG_1862.JPG

CopyOf_IMG_1867.JPG

Bevindingen van de polijstset

Padjes zijn onvoldoende om 2 koplampen mee te schuren, ik had beter 2000 en 2500 schuurpapier kunnen nemen.

Ik hield nu nog putjes over die ik er nog wel uit had willen halen.

Rest van de set is ruim voldoende voor minimaal 3 keer gebruik.

Eindresultaat is een hele verbetering!

Nog een totaaltje

CopyOf_IMG_1865.JPG

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Handig dit, Volvo heeft namelijk ook doffe kijkers

Het gele poetsmiddel, wat is dat voor iets?

En met een pad voor een tolletje bedoel je neem ik aan zo'n schijf waar je met klitteband iets op kan plakken? (Dus ook je 1000, 2000 en 3000 neem ik aan, of met de hand?)

Moet je daarna niet je lamp sealen met uv protector of zoiets?

Dat word shoppen bij de gamma praxis of dergelijke ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dat setje van turtlewax is echt top. Ook eens gebruikt op mijn vorige auto. Kost volgens mij maar 15eu.

Die Lens Sealing Wipe is een soort wax wat helemaal uithard zodat het effect langer blijft. (en ten compensatie van de 'laag' die je eraf schuurt)

Die zou ik wel aanraden te gebruiken.

Bij mijn Toyota kwam het doffe na een jaar wel weer terug, maar goed. 15euro is ook geen wereldbedrag.

Link naar reactie

Jammer jongens, het polijsten werkt wel maar het resultaat is van korte duur. In de fabriek worden koplampen voorzien van een kraswerende en UV bestendige laag. Door polijsten haal je die weg, maar de kale kunststof verweert heel snel. Laten spuiten met een speciale blanke lak is de enige afdoende manier.

Link naar reactie

sjaak heeft wel een puntje,maar het resultaat blijft wel redelijke tijd goed en als het weer dof lijkt te worden poets je de boel opnieuw.

beter is om de lampen te laten behandelen dan worden ze inderdaad in een lak gezet die zorgt dat het efect blijvender is.

kost dan ook weer geen €15 natuurlijk.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Je kunt de koplampen het beste behandelen met een kunststof sealant, die ook UV blocked. Dan blijft het resultaat erg netjes.

Wolfgang maakt dat spul maar er zijn veel meer merken met een dergelijk product.

aangepast door Shark
Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Zojuist de koplampen van mijn Z3 (ik post het maar in dit Z4 deel, want een lamp is een lamp, nietwaar?) gepolijst met de Turtle Wax Headlight Restoring set. Alleen de compound en de sealing gebruikt, de schuurpads waren eigenlijk niet nodig bij mijn koplampen. Zien er weer als nieuw uit.

Die sealing zal wel niet zo lang houden, dus ik zal regelmatig iets nieuws erop moeten poetsen of sprayen om ze te beschermen tegen UV, enz.

Helpt waxen ook, of moet ik een speciaal middel daarvoor kopen. En welke dan?

 

aangepast door henkvr
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.