Ga naar inhoud

Xenon dimlicht ineens te laag


CorvH

Aanbevolen berichten

Net terug van een familiebezoek en bij het wegrijden ontdekte ik dat het dimlicht veel te laag stond.
Ook na een paar keer uit/aan geen verbetering, dus vraag ik me af wat er aan de hand kan zijn.
Iets van een sensor o.i.d. en waar zit dat ding?

O ja , er zit nog wel beweging in bij het aanzetten, maar stelt dus niet correct bij.

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heren, Ron zijn informatie klopt.

Ik heb nog even goed gekeken met mijn maglite en zag toen dat nr5 gebroken was en de sensorarm 180gr. de andere kan op stond.

Deze de goeie kant opgedraaid en de gebroken eindjes op elkaar gezet en het licht weer ontstoken en er was weer licht.

Toen nog een poging ondernomen om nog ergens op een brug te komen, maar daar was het al te laat voor.

Toen maar liggend naast de auto en gedraaid voorwiel met een paar tyraps de zaak vastgezet.

Blijft voorlopig wel zitten en kan t.z.t. nr5 wel bestellen en monteren.

In ieder geval weer bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie

Ik heb zo'n armpje een keer weer met een soldeerbout aan elkaar gesmolten (oogje was een stukje uitgebroken).

Was een keer in het weekend en ik had de z4 nodig.

Zit nog steeds prima na 3 jaar. Dat kàn dus een afdoende fix zijn :)

Link naar reactie
  • Administrator

Nee inderdaad ong 12 euro, dus dat valt mee. Begrijp alleen niet echt de zin van een sensor op deze plek aan je vooras, wat moet deze nou aan hoogteverschil compenseren? Op dit punt zul je toch nooit een hoogteverschil waarnemen als je kofferbak vol zit, dan snap ik de achterste wel.

Link naar reactie

De hoek van de auto wordt gemeten dmv het verschil tussen voorste en achterste sensor.

Je kan de hoek van de carosserie niet afleiden uit 1 sensor aangezien het nooit voorkomt dat er alleen op 1 as gewicht wordt gezet (er kunnen ook mensen in de auto zelf zitten (dat is meestal het geval :lol:); en die zitten ergens tussen de assen in)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Snap ik, maar bij de Z4 zit het meeste hoogteverschil bij belading (personen en koffers) toch op de achteras, kan me bijna niet voorstellen dat de voorste sensor van stand veranderd, tenslotte meet dat ding hoever je schokbreker is ingedrukt.

Link naar reactie

Kennelijk niet, anders hadden ze geen 2 sensoren geplaatst. Ik heb ook nog nooit een systeem gezien dat maar met 1 sensor werkt. Bagage kan zelfs achter de achteras liggen en daardoor de vooras iets omhoog drukken. Het is dus kennelijk niet mogelijk dat met 1 sensor te doen. Het gaat ook om hele kleine afstellingtoleraties (delen van graden soms), dus moet het ook precies werken.

En uiteindelijk moet dat ding óók nog rekening kunnen houden met een trekhaak. Een z4 heeft immers een trekgewicht.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Vandaag het stangetje vervangen:

Tijdelijke oplossing:

IMG_1869.png

Losgemaakt

IMG_1874.png

Detail foto:

IMG_1876.png

Het stangetje is dus doormidden gebroken, iets wat volgens de dealer vaker voorkomt met dit type.

Wat mij opviel was dat de kogelarm geheel vast zat in de verbinding, ik heb deze nog uit elkaar getrokken en
er kwam een bak roest uit en een zwaar verroeste kogel.

Dit schijnbaar de oorzaak van de breuk, de kogelkop zit vastgeroest in de kom.

Dit komt mede door de slechte kering die hier in zit.

Maar ik vrees dat er wel meer ZZZZ deze kwaal hebben/krijgen

Deze zit er nu dus in:

onderdeel_small.jpg

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.