Ga naar inhoud

Is deze z3 bekend hier ?


Bmw-fan

Aanbevolen berichten

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu besloten ook een z3 te gaan kopen nu heb ik een leuke z3 gevonden. Alleen ben ik er achter gekomen dat er waarschijnlijk een nieuwe/ruilmotor in zit

Nu wil ik graag weten of er mensen op dit forum zijn die deze auto kennen en/of tips voor het kopen van een auto met ruilmotor.

Het gaat om een groene z3 2.8 automaat

Kenteken: 49-HB-FH

Advertentie: http://link.marktplaats.nl/726542657

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@BMW-Z-CSI @MarliesRoy ja mijn probleem of nou ja probleem is het niet echt maar meer een soort twijfel punt ligt ook bij die motor, een goede tip is inderdaad om er achter proberen te komen waar deze motor vandaan komt. Zijn er verder nog dingen waar aan je de conditie van een motor kunt zien/voelen/ervaren

Link naar reactie

Ik zou niet zo zeer naar de motor kijken maar naar de rest van de auto. Als je een motorswap doet, dan doe je dat meestal niet met een motor die helemaal afgeragd is. Wat je juist wilt weten is waarom de motor vervangen is. Is dat doordat bijv. de fan kapot ging, de eigenaar heeft lopen slapen (niet op de temp meter kijken) en hartje zomer de bergen in is gereden, of doordat er echt stevig mee gereden is en de motor af was (m.a.w. is het onderstel versleten? etc etc)

Voor de rest kijk naar krassen, slijtplekken, deukjes etc onder de motorkap en onder de auto. Dat is een indicatie of de ruilmotor er met beleid ingelepeld was, of dat het haast/prutswerk is (naast dat haastwerk slordigheidsfoutjes teweeg brengt kunnen diepe krassen natuurlijk lelijk gaan roesten). Kijk ook of alle zaken die aan de motor vastzitten (carterventilatie etc etc) mooi vast zit op de juiste beugeltjes en dat afdekplaten netjes zitten en niet gescheurd zijn, of dat het met tape en tiewraps in elkaar hangt.

Op de foto's staat de auto er mooi bij, dus best kans dat er in het verleden netjes mee omgesprongen is.

Zelf zou ik -als je deze auto overweegt- contact opnemen met roodkapje voor een aankoopkeuring: http://www.avvr.nl/

(ik neem aan dat hij dat doet)

Die zit nog geen 30km van de standplaats van de auto af en kent de z3 als geen ander.

Of je moet iemand met kennis van zake meenemen en 'm daar op een brug kunnen bekijken (ik zou dus zeker de onderkant bekijken)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

"Zweten" van een motor, is alvast een indicatie dat er iets mis mee is

Inderdaad keuring bij Roodkapje is de tip van vandaag.

Daarnaast moet ie mooi stationair draaien, geen tikken en rammelen, netjes op temperatuur komen en blijven.

Even bij de uitlaat kijken als ie warm is, zwarte rook is olie, grijze rook water (koelvloeistof) zo goed als geen rook is goed

Bij lopende motor (zou het niet bij een warme motor doen) olievuldup eraf, spettert hier overvloedig olie uit: nog good, walmt dit: no good, binnenkant van de olievuldop grijze troep: no good

Stukje rijden en lekker trappen, moet ie zeker tegen kunnen! (Daarbij geen temperatuurschommelingen of sputterwerk)

Succes, mooie auto, mooie kleurstelling interieur!

Link naar reactie

Na het na vragen bij de garage waar hij in onderhoud was ben ik er achter gekomen dat de originele motor te heet is geworden en de koppakking lek was ook was er nog een cilinderkop bout afgebroken maar daar weten ze niet wie of waar er een andere motor in is gekomen

Link naar reactie
  • Administrator

Alle reden om daar eens naar te laten kijken dus (als je er verder wel uit bent met de verkoper). Zoals al gezegd: even met de auto bij Roodkapje langs.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wel wezen kijken alles bekeken.

Schijven waren op

Achter banden waren op

Roest ik het hoekje in de wielkast bij het voor portier

De auto had te hard een drempel genomen waarom de onderkant aardig gekrast was en ook al begon met lichte roest

En dan nog een olie koeler die aan vervanging toe is (lees ook roest)

Bij schakelen van D naar N of R naar N en anders om schokte de versnelling bak

Dit alles gaf bij mij niet zo'n goed gevoel waarschijnlijk als ik nog wat meer te besteden had dat ik de gok had genomen want het is en blijft een prachtige auto maar op dit moment (nog) niet de Z voor mij

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.