Ga naar inhoud

Ontgrendeling Bagageslot Z4


Jojo

Aanbevolen berichten

Van de ene dag op de andere werkt mijn afstandbediening van mijn bagageslot niet meer.

Verder werkt de drukknop voor de ontgrendeling ook niet meer.

De overige functie's van de afstandsbediening werken nog wel.

De bagageruimte is nog wel met de sleutel te openen.

Er zijn geen foutcodes te vinden via de eobd.

Is het mogelijke dat ik wat met de afstandbeding c.q. vergrendeling iets heb ingesteld, dat de bagageruimte alleen zo te openen is.

Heeft iemand een idee of een schema hoe dit binnen de z4 geregeld is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Joop

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik was al van plan om het slot te demonteren.

Eens kijken of ik iets kan vinden.

Er zit een 4 pins stekker aan.

Zo te zien is er ook een microswitch in het slot.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Zo, het slot gedemonteerd en getest en wat blijkt hij werkt zo als het moet.

Microswitch in het slot werk goed ( verlichting)

Nu verder zoeken hoe het slot aangestuurd wordt.

Wordt hiervoor een relay gebruikt ? Mogelijk weet niemand hier meer over te zeggen.

Link naar reactie
  • Administrator

In deze fase misschien op het eerste gezicht een gekke vraag: heb je in de handleiding gekeken naar de mogelijkheden om de ontgrendeling van de kofferklep bij gerbuik van de centrale vergrendeling te blokkeren? Er staat me zoiets van bij dat dit kan, maar ik weet niet meer hoe (zelf nog nooit die behoefte gevoeld). Ik dacht dat het zoeits was als dat wanneer je bij ontgrendelde portieren het slot van het kofferdeksel met de sleutel (handmatig) op slot doet, dan de volgende keren bij gebruik cv het kofferdekselslot niet meer ontgrendelt (als een soort extra beveiliging). Ik weet in alle eerlijkheid niet wat die mogelijkheid doet met de werking van de knop in de auto ...

Misschien heb je dit allang uitgesloten, maarindien niet zou ik het nog even nakijken als ik jou was ...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Het probleem is opgelost. Kabelbreuk bij het scharnierpunt van het kofferdeksel.

Deze topic kan worden afgesloten.

aangepast door Jojo
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.