Ga naar inhoud

Gezocht: 16 of 17 inch wielen


Aanbevolen berichten

Gezocht:

Mooie 16 of 17 inch wielen voor mijn Z3 Coupé.

Zullen worden gebruikt voor winterbanden dus als er goede winterbanden opliggen, houd ik me aanbevolen. Grote voorkeur voor originele styling 32. Eendelige styling 42 wil ik ook overwegen.

Geen interesse in stalen velgen. Ik wil er ook in de winter een beetje knap bijzitten. :)

aangepast door HAL2001
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik denk dat de breedte van de band belangrijker is in de winter dan de grootte (alles binnen bepaalde marges natuurlijk). Met andere woorden; ik zou denken dat 17 inch met een niet te brede band prima zou moeten kunnen. Ik zal het Ruud ook nog eens vragen. Als dat zo is heb ik misschien nog wel iets voor je wat veel weg heeft van styling 42.

Link naar reactie

Oke. Nog steeds op zoek. 17 inch mag ook. Ben er wel achter dat mijn voorkeur uitgaat naar originele BMW styling 32. Misschien ook de eendelige styling 42. Ook de klassieke alpina's zijn erg mooi. Ik check elke dag alle verkoopsites maar heb nog niks fatsoenlijks kunnen vinden.

(Kan een moderator de topictitel veranderen in 16 en 17 inch? Mij lukt het niet. )

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Jongens, ik weet dat er allerlei hulpmiddeltjes bestaan om de effecten van et-waarde e.d. te meten maar ik kom er daar niet mee uit.

Gaat dit passen onder een coupé?

Steek 5x120
ET-waarde : 34
7,5J x 17

Ik begrijp dat BMW voor een coupé een et-waarde van 41 voorschrijft in combinatie met 17 inch en 7,5Jx17. Dan denk ik: 34 isniegoe. En waar staat die J eigenlijk voor in 7,5Jx17?

Dank!

aangepast door HAL2001
Link naar reactie
Gast darudevampire

J is de velgbreedte

ET waarde betekent hoe ver hij naar buiten komt. Hoe lager de ET waarde hoe verder hij naar buiten komt

ET34 t.o.v. ET41 betekent dus dat je velg 7mm verder naar buiten zal komen (vaak acceptabel)

aangepast door darudevampire
Link naar reactie
Gast darudevampire

Zie mijn aanvulling. Ik voorzien geen problemen bij een switch van ET41 naar ET34, je velgen komen dan 7mm verder naar buiten.

Je zou dit eventueel nog na kunnen meten of je die ruimte hebt nu in je wielkasten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.