Ga naar inhoud

Remblokjes en remschijven


TJ Tom

Aanbevolen berichten

Het dashboard lampje van de remmen is 3 dagen geleden aangesprongen ondanks het feit dat de auto nog steeds perfect remt. Het lampje gaat ook minder fel branden of uit naar gelang ik de rempedaal harder induw. Iets wat ik persoonlijk vreemd vond maar waar wel een gepaste verklaring voor zal zijn. In ieder geval, bij de laatste keuring door Roodkapje werd mij al verteld dat ik bijna mijn remschijven moest vervangen vooraan dus ik denk eraan meteen de hele boel te vervangen zodat ik zeker ben dat ik met een veilig remsysteem rond rij. Ik ga ze deze maal zelf vervangen met behulp van een kennis die daar wat meer ervaring mee heeft maar ik moet dus zelf de onderdelen zien te krijgen.

Bij deze mijn vraag, welke remblokjes/remschijven zijn de beste "bang for the buck". Ik wil uiteraard geen Brembo Ceramics steken maar ik wil ook niet besparen op iets als remmen. Waar ik ze vervolgens het beste bestel mag je ook altijd laten weten!

Zelf dacht ik aan Ferodo remblokjes en Brembo Brakemax (gegroefde schijven), deze zoude zichzelf al bewezen hebben? Het gaat hier overigens over een 1.9l uit '96 :)

Alvast bedank!

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De lente heb ik mijn remschijven en blokken vervangen door van het merk ATE. Ik zou er nog wel 15.000 km mee kunnen rijden, maar toch vervangen.

Mijn Z4 remt nu merkbaar beter. De remklauw van BMW is van het merk ATE.

Voor Powerdisks schijven en achter normale.

Verder de remblokken van het type Ceramics. De rem-indicator kabels werden mee geleverd.

Voor 335 euro had ik de zaken thuis.

Zie http://Motoroel-king.de

succes

aangepast door Jojo
Link naar reactie

Hoi Tom,

ik heb zelf rondom Zimmermann geperforeerde en geventileerde schijven gemonteerd. Blokken weet ik zo 123 niet.

Ik zou gewoon voor Ferodo of Brembo gaan. Kwestie van gerenommeerde A merken aanschaffen.

Remt bij mij perfect en ziet er optisch net wat beter uit dan de standaard stalen remschijven...

Ivo

Link naar reactie

Brembo Brakemax schijven heb ik er een tijdje op zitten: prima performance, en niet zo gevoelig voor vliegroest als sommige aftermarket-merken.

Ik heb bij de laatste ronde onderhoud gekozen voor ATE 'sport' blokken, maar die geven nogal wat remstof op je velgen <_<

EBC remblokken hebben een goede reputatie als het om 'stofvrijheid' gaat, er zijn meerdere forumleden die daar mee rondrijden...

Link naar reactie

Ik heb er V+A ook geperforeerde Brakemax schijven opgezet met Redstuff blokken. De schijven zijn op zich prima, maar hebben wel de neiging om snel te gaan roesten. Aangezien de nieuwe remblokken nogal afgerond zijn op de hoeken ontstaat er een spoor op de binnenkant van de schijf waar de blokken niet overheen gaan. Daar krijg je in het begin dus en smal roestrandje. Ik heb dit randje met Hammerite geschilderd, net als de kopse kanten van de schijven. Nu blijven ze goed. De Redstuff blokken remmen zeker zo goed als OEM blokken, maar geven veel minder stof af. Je velgen blijven dus veel langer schoon, en dat vind ik een groot voordeel.

De geperforeerde schijven staan wel veel mooier, zeker als je open velgen hebt zoals de style 108 op de foto.

IMG_2086.jpg

Achteras

IMG_2079.jpg

Vooras

Link naar reactie

Ik sta op het punt ze te bestellen maar ik vind die remschijven nergens op de site van brakemax. Waar heb jij ze besteld?

http://www.brakemax.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=102

Ik vind enkel de volledig geperforeerde welke ik niet zo mooi vind en voor een of andere reden voel ik me minder veilig wanneer die volledig geperforeerd is :) Ziet er breekbaar uit.

Link naar reactie

Als je een oude (trage lichte) fiat hebt kan dat prima hoor. Massieve schijven zijn zo goedkoop, dat wij hedentendage gewoon niet meer aan dat soort bedragen gewent zijn.

Febi is een gerenommeerd merk (febi bilstein, misschien wel bekend)

Link naar reactie

Ik ken Febi...heb er zelf ook wat onderdelen van gekocht. Is in principe prima spul.

Wilde alleen even de vergelijking trekken tussen geventileerde en geperforeerde schijven ten opzichte van massieve.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.