Ga naar inhoud

Facelift Z3 HK subwoofer vervangen


Superduper

Aanbevolen berichten

Allereerst: goed om te zien dat dit forum nog in leven is! Ik ben hier lang weggeweest, en heb me op andere hobbies gestort, maar de Z3 heb ik nog steeds.

In een van de afgelopen zomerse dagen heeft mijn HarmanKardon subwoofer het opgegeven: het membraan is helemaal gescheurd. Ik heb de woofer uitgebouwd, maar daar staat helemaal geen informatie op over de specificaties. Ik heb het eea kunnen opzoeken en de beste gok ik nu dat het een dubbele spreekspoel (dual voice coil), 2x2 Ohms speaker is. Kan iemand die specs bevestigen misschien? Het is wel de facelift versie, dus na 2001. Hiervoor was de woofer box iets anders en mogelijk ook de woofer zelf.

Ik heb alleen nog geen enkele passende vervanger kunnen vinden. Heeft iemand toevallig of een adres waar ik er eentje zou kunnen vinden? Is er ook een ander type wat compatible is?

gr Ies

IMG_1526.JPG

Groeten, Ies

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit forumlid is al bijna twee jaar niet meer online geweest, maar heeft 'm wel een keer vervangen. PB-tje wagen?

En nou maar hopen dat er genoeg tijd tussen m'n posts zit, anders wordt de admin boos en de chips zijn op.

Edit: de kans is klein, maar misschien kun je 'm reconen? Zo heb ik eens de speakers van mijn IQ Ted3 opgeknapt. Is minder moeilijk dan het lijkt.

aangepast door Tja
Link naar reactie

Dit forumlid is al bijna twee jaar niet meer online geweest, maar heeft 'm wel een keer vervangen. PB-tje wagen?

En nou maar hopen dat er genoeg tijd tussen m'n posts zit, anders wordt de admin boos en de chips zijn op.

Edit: de kans is klein, maar misschien kun je 'm reconen? Zo heb ik eens de speakers van mijn IQ Ted3 opgeknapt. Is minder moeilijk dan het lijkt.

Watchwoord wist ik niet meer hoor.. daar had ik wat hulp bij nodig :)

Ik had de post gezien, maar ook dat hij al lang niet meer hier is. Ik zal er een gokje aan wagen.

Reconen nog niet aan gedacht. Zou best eens een optie kunnen zijn. thanks.

Link naar reactie

Ik gebruik inderdaad deze kans op ook een verbetering aan te brengen en iets anders in te bouwen dan dezelfde HK sub. Ik heb de post van Danny gezien, maar die heeft ook zijn amp vervangen incl bedrading. De kicker CVT65 woofer is dan ook geen dual voice coil en zou niet precies passen in mijn verhaal. Al schijnt het dat je de draden ook kan doorverbinden zodat je met een single voice coil speaker kan werken, maar dan moet ik even de juiste impedantie weten voor de SVC speaker.

Waarom zou je een kapotte Harman Kardon subwoofer gaan vervangen door een nieuwe Harman Kardon?

Ik zou eens even de post van Sledgehammer bekijken. Deze heeft een Kicker in zijn facelift subwooferbox gebouwd.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/12560-mijn-audio-upgrade/

Link naar reactie
  • Administrator

Waarom zou je een kapotte Harman Kardon subwoofer gaan vervangen door een nieuwe Harman Kardon?

Waarom kapotte Jehnert speakers vervangen voor nieuwe?

2013-07-12122922_zpsd3a8c727.jpg

gelijk te investeren in nieuwe speakers

De nieuwe set:

816025_zps8b9e9711.png

Link naar reactie

Waarom kapotte Jehnert speakers vervangen voor nieuwe?

Dat Harman Kardon ruk is, is alom bekend, Jehnert is van een ander kaliber. Dus een kapotte Jehnert vervang je voor een nieuwe Jehnert.

Daarbij zijn de Jehnerts die er in zaten een ander type dan waar ik ze voor vervangen heb...

Ik doelde daarbij meer op het feit dat als de HK sub toch kapot is, je voor een fractie van het geld wat een nieuwe HK sub kost een beter en nieuwer model kunt aanschaffen...

^ 6 weken ???? ............... Het is eerder 6 maanden............ en nog wat !!!!!

Sinds 31 oktober 2012 om precies te zijn :lol:

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
  • Administrator

Dat Harman Kardon ruk is, is alom bekend, Jehnert is van een ander kaliber. Dus een kapotte Jehnert vervang je voor een nieuwe Jehnert.

Ja tuurlijk is Harman Kardon ruk en Jehnert top of de Bill ....... Daarom heb je ook 8 speakers nodig om er een beetje bas uit te krijgen
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.