Ga naar inhoud

Slijtplekken in stoelen bijwerken


mohikaan

Aanbevolen berichten

Trefwoorden: leer, leder, verven, leerverf, lederverf, slijtage, stoel, stoelen, sportstoelen, slijtplek, slijtplekken

Kwam deze tegen, met als opmerking dat je bij rodestoelen,donkere slijtplekken eerst met wit moet verven.anders schijnt de donkere plek door de verf heen.

Bij zwarte stoelen is dit niet nodig.

http://webshop.colourlock.nl/leder-fresh/autoleder-renovatieset.html

De hele set lijkt me vrij duur,

Denk dat je met de verf, heel fijn schuurpapier en wat wasbenzine van de gamma, een eind komt.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator

^Is inderdaad vrij duur als ik het zo eens zie. Colourlock werkt goed, maar heeft als nadeel dat je met de fabriekscodes werkt. Eventuele verkleuringen door de jaren heen zijn dus niet meegenomen. Dat speelt minder bij zwart, maar bijvorobeeld wel bij rood of beige. Even een plekje bijwerken is er dan niet bij; je moet bij kleurverschil dan feitelijk de hele stoel doen.

Er zijn ook alternatieven die wel op de "actuele kleur" mengen. Dat kun je bijvoorbeeld bij de Leerlooier in Den Haag laten doen. Nadeel van die methdoe is dat je wel een onderdeel in de juiste kleur achter moet laten. Als dat kan werkt het perfect en het is een stuk goedkoper; ik heb laatst een complete set voor de Volvo op kleur laten mengen voor EUR 56,- ...

Link naar reactie
  • Administrator

^punt is dat je van tevoren niet weet of er een kleurverschil zal zijn. Er hebben op dit forum diverse members bericht over kleurverschillen bij gebruik van Colourlock. Dat kun je dus voorkomen door gewoon op de actuele kleur te laten mengen.En is iets de prijs meer dan waard als er een alternatief is dat hetzelfde doet, maar slechts de helft kost? :blink:

Link naar reactie

Als je het leer eerst met een goede leerreiniger schoon maakt dan frist het weer op en gaat het weer richting de originele kleur. Daarna bijwerken met de spullen van Colourlock en het kleurverschil is minimaal. Heb ik gedaan bij mijn vorige ZZZ met Estoril blauw bekleding.

Groet, Paul

Link naar reactie

Ik heb ook een bijdrage geleverd aan het grote 'schilderonderwerp' op dit forum. Daar zie je wel degelijk een foto met een behoorlijk kleurverschil.

Dat heeft inderdaad te maken met het werken met kleurcodes. Maar ik vond het verven uiteindelijk zo makkelijk gaan dat ik alles heb bijgewerkt.

Overigens heb ik voor mijn nieuwe Z3 voor het eerst verf besteld bij Leder-technik via eBay. Bij Colourlock is de minimale afname namelijk 150ml en dat heb ik helemaal niet nodig. Het spul is nog niet binnen maar ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik lees veel over het behandelen van de stoelen met de colourlock en wilde er zelf ook maar eens aan beginnen.

Weet dat er kans is dat er wat kleurverschil ontstaat. Maar mijn bekleding is zwart dus neem aan dat dat wel meevalt.

Voor zover ik weet gewoon de standaard zwarte bekleding uit de 2.5is 2003.

Is het voldoende om gewoon de kleur zwart bij colourlock te nemen of gaat dat niet goedkomen?

Link naar reactie

Ik zou even de optielijst van je auto erbij zoeken (even zoekfunctie van het forum gebruiken).

Vervolgens met die kleurcode naar Colourlock bellen, zij helpen je vervolgens verder en leggen je het stappenplan uit.

Werkt echt grandioos, heb het zelf ook gedaan onlangs en ziet er verbluffend mooi uit!

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 3 jaren later...

Mijn huidige auto (geen BMW) heeft slijtplekken stoelbefore01.jpg.1d56fd196ab9778b175a987789731145.jpgop de L.voorstoel

Verleden najaar bij De Leerlooier in Den Haag een potje leerverf gekocht (had een stukje leer van de achterkantstoel afgeknipt  om de juiste kleur te laten maken).

Na de winterstalling durfde ik het toch niet aan om het zelf te doen. Was bang dat het er "geverfd" uit zou zien en wilde het maar aan een vakman met ERVARING overlaten.

Want dat heb ik niet

Na wat Googelen kwam ik uit bij Stoffeerderij RSD in Roosendaal.

Bij kenningsmakings gesprek overtuigde hij mij om ook kloofjes/groeven van het opgerekte leer te vullen en een beschadiging in de rugwang te behandelen.

Hij was content met de kleur v/h potje verf dat De Leerlooier had aangemaakt , maar had het ook zelf kunnen aanmaken.

Voorts stelde hij voor om het gehele interieur te reinigen (Bijrijderstoel ook verven vond hij niet nodig).

Op afspraak de auto gebracht, hij bracht me naar het station, volgende dag pikte hij me op v/h station.

Het resultaat ben ik uiterst content mee. Hij heeft de gehele stoel GESPOTEN. Kleur verschil (waar ik bang voor was) is daarom er niet.

2 Pics before en 2 Pics after.

Opm: De Leerlooier had verf geleverd op waterbasis. Kan hij ook maken, is niks mis mee. Zelf werkt hij liever met verf op Thinner basis

stoelbefore02.jpg

stoelafter03.jpg

stoelafter04.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Het is eigenlijk niet netjes tegenover de leverancier om dat te zeggen 

Prijs viel mij reuze mee.

Was tussen 100 en 200 Euro. En dan heb ik , vergeleken met een Z3, best een groot interieur.

 

 

 

IMG_5222.800pic.jpg

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Bedankt Maurits.

Jij hebt het ca. 3 jaar geleden zelf gedaan. Vond ik een goed topic. maar kon het niet meer terug vinden (mss wat extra trefwoorden toevoegen?)

Had jij ook de groeven opgevuld? Hoe is het nu, cracks terug gekomen?

(Deze man adviseerde om over 2-3 jaar toch de linker wang van zitting en rug te vervangen en de hele stoel weer over te spuiten)

Link naar reactie
  • Administrator

Staat verweven in mijn voorsteltopic van de betreffende (blauwe) Z4: zie hier. Dat was alweer in 2009 zie ik nu!

 

Maar zoals je op de foto's van de beschadiing van destijds ziet waren er toen op de bijgewerkte plek geen groeven, dat waren voroal schuurplekken (tot op de grijze, korrelige laag van het leer).

 

De blauwe Z4 heb ik sinds december 2011 niet meer, maar toen ik hem bij Ruddkapje inruilde waren de beschadigingen nog niet terug gekomen. En sterker nog; de verf die ik in 2009 heb laten aanmaken heb ik ook weer gebruikt toen ik de M stoelen, ook in BMW beige (LAAB) in de huidige (zilverkleurige) Z4 lepelde ... En ook daar houdt het goed.

 

Maar ik hou jouw adres zeker in gedachten voor als ik eens een keer iets met die stoelen wil. Ik neem aan dat hij ook wat ingrijpender stoelrenovaties doet? (M stoelen schijnen op termijn wel wat erg "ingezeten" te raken)

Link naar reactie

Hij had een oude Peugeot uit ca. 1950 onderhanden die geheel opnieuw bekleed werd.

Overigens zit er in Roosendaal een bedrijf die mijn stoelen niet wilde verven, omdat ze alleen maar leder vervangen. Ze pretenderen veel voor Dealers te werken en hebben indrukwekkende Portfolio fotos op hun website.

 

 

 

 

Link naar reactie

Los van het bovenstaande:

Veel Z3' s zijn technisch in uitstekende staat, Roesten niet en kunnen motorisch nog heel lang mee. Dit worden echte klassiekers en hebben, als er niet te veel mee wordt gereden, nauwelijks afschrijving meer

Ze hebben echter vaak een "uitgewoond"/versleten interieur.

Als ik zo'n auto had en van plan was hem nog jaaaaaren te houden, zou ik even doorsparen en de stoelen opnieuw laten bekleden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.