Ga naar inhoud

Interieur paneeltjes bekleed


kalispera

Aanbevolen berichten

De vorige eigenaar was nogal een fan van het dragen van ringen, bijgevolg waren de kunststof paneeltjes rond en onder de versnellingspook nogal zwaar bekrast. Deze heb ik nu bekleed met grijze carbonfolie.

Et voila :) een stuk beter al zeg ik het zelf

hepa.jpg

em24.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Eigenlijk viel het wel mee. Ik heb de handremhoes losgemaakt en het deel onder de versnellingsppok. Daarna kun je het paneeltje in het midden eruit klikken. De rest heb ik "in de auto" beplakt". Het paneel bij de asbak gaat met 1 schroefje los ( en het verwijderen van de nodige stekkers :) )

Ik zoek eigenlijk nog een handleiding of how to voor het verwijderen van de interieurpanelen. Ik wil deze tzt vervangen voor iets anders of laten bekleden daar ben ik nog niet uit.

aangepast door kalispera
Link naar reactie

Bedoel je het dashboard of de midden console?

Heb ik vorig jaar ook gedaan met de Z4, Middenconsole is nog best wel een klus.

Je moet de complete midden console verwijderen.

Dashboard is zo gepiept.

Link naar reactie

@ Enigma: eigenlijk beide, ik had al begrepen dat voor de middenconsole er het eea losgeschrofd moet worden, maar weet niet waar ik moet beginnen :)

Ik denk dat het dashboard paneel enkel met klemmetjes bevestigd is maar dat weet ik niet zeker en zou het zonde vinden iets te beschadigen.

@MarliesRoy: Tsja... een before foto heb ik niet (was te lelijk :) ) nee niet aan gedacht ... maar ik ga t er nu toch niet meer vanaf halen :) Ik heb antraciet erop zitten op foto is de kleur iets lichter door alle reflecties dan in werkelijkheid.

aangepast door 2.5si
Berichten samengevoegd en full quotes verwijderd
Link naar reactie

Ga ik doen, als het goed is moet er een redelijk uitgebreide omschrijving hier op het forum staan, heb er naar gezocht maar kan deze niet meer terug vinden.

Maar ik zal deze alsnog er op zetten.

Link naar reactie
  • Administrator

...kan deze niet meer terug vinden.

Klik en gij zult vinden: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=8141&st=0. Veel beschrijvingen en links, inclusief de info van Bimmerfest. Zoekfunctie "interieurpanelen", derde hit.

Ten aanzien van how-to's: die maakt Ad uit complete beschrijvingen met eigen foto's van het proces. Wat jij post is nuttig, maar valt niet binnen die normen...

Link naar reactie

Ten aanzien van how-to's: die maakt Ad uit complete beschrijvingen met eigen foto's van het proces.

We hebben afgesproken geen originele BMW documentatie (zoals hierboven) op te nemen in How-to's i.v.m. mogelijke copyright issues, voor de rest is bijna alles mogelijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.