Ga naar inhoud

Ervaringen met de "z8 style" softtop?


jdebest

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn softtop te vervangen bij Memelink in Laren. Nu hebben ze daar een aanbieding voor de "Z8 style" softtop. Iemand van jullie ervaringen hiermee? Is het een beter dak dan de "standaard" die ze aanbieden? Ik vind hem er op de foto's wel stoer uitzien....

Link naar reactie

Die van mij zit er nu een jaar op.

En toevallig is hij voor het eerst gereinigd en geïmpregneerd en hij is nog als nieuw.

Voordelen: twee lange naden minder en wat er niet zit kan niet slijten.

De stof is behoorlijk dikker dus stiller in de auto.

Het afwater gootje werkt goed.

Hij blijft onverminderd vormvast en strak.

Nadeel : Bij het openen de ruit helpen bij het vouwen, er is n.l kans op knakken ( het is allemaal wat zwaarder).

En de soft top bak is meer gevuld door de dikkere stof ( hij steekt er een beetje meer boven uit).

Je soft top afdekhoes gaat er ook wat moeilijker op.

Kort om het is allemaal wat heavy duty maar wel mooi een aanrader.

Goet Ad

P1000591_zpsa03021d4.jpg

Link naar reactie

Levert dat heavy duty nog problemen op met het elektrisch openen en sluiten van de kap? Vind t zonde om iedere keer uit te stappen om t ruitje "te helpen" bij het opvouwen. Of ben ik verwend met de elektrische kap?:)

Link naar reactie

Ik heb de z8 kap er nu enkele maanden opzitten en vind hem persoonlijk toch iets mooier dan de originele.
Het klopt zoals Ad zegt dat het allemaal wat dikker is en ik moest van Memlink alleen de eerste weken helpen
met het ruitje te plooien tot de plooi er in zit, daarna gaat dit vanzelf.
Elektrisch open en dicht is geen probleem, dat kan de motor makkelijk aan.

Gr

20130412131740.jpg

aangepast door rscl
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb hem er sinds een paar maanden ook op. Echt een aanrader. Met name op de snelweg veel minder herrie van bv vrachtauto's die je voorbij rijdt. Memelink is echt een supergoed adres!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bedankt voor jullie tips! Heb uiteindelijk toch gekozen voor de "standaard" softtop. Ik vind het er super strak uitzien. Martijn heeft een stukje vakwerk afgeleverd! Het was voor mij even rijden...maar de beloning is er...

d7z3.jpg
aangepast door jdebest
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

daar ga je zeker geen spijt van krijgen, zit mooi en strak en de zzziet er een stuk nieuwer uit, succes

laat misschien ook een foto voor en na zien

aangepast door rscl
Link naar reactie

^ aangezien er nog niemand op gereageerd heeft, kan je misschien eens informeren bij Memelink zelf, ik veronderstel

dat het met de HT toch moet lukken, ik heb er hier op het forum nog niets over gehoord/gelezen

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nieuwe kap, helemaal helder raampje en superstrak gespannen! Nooit geweten dat ik zoveel kon zien door het achterraampje :thumbup: Op de tweede foto is het regengootje te zien, dat het water geleidt als het hard regent en je de deur open moet doen. Geluidsisolatie is echt veel beter! Echt een aanrader, Memelink heeft perfect werk afgeleverd.

xixd.jpg

uwbs.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

volgens martijn memelink moet het geen probleem geven,

de z8 top is van het zelfde stof gemaakt als je originele kap, dus ook de dikte is het zelfde, Tenzij.. je de Akoestic versie neemt,

maar ook dan zei martijn moet geeen probleem zijn met hardtop, en of persenning.. te plaatsen :)

Link naar reactie

Bij mij komt er begin volgend jaar een nieuwe Z8 kap op.

Ik was er net voor het hardtop seizoen en het leek ons beter om de kap te vervangen als de hardtop er weer af is,

anders zit die nieuwe kap meteen al maanden in de kreukels.

Maar ik heb het verschil in materiaal kunnen zien en ik ga ook voor de Z8 variant

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Ik zat vorig jaar op een budget en heb bij Memelink de z8-style kop los gekocht en zelf gemonteerd. Is mooi gelukt al zeg ik het zelf, zou het alleen nooit nog een keer doen. :hypocritesmiley: De HT is er in november op gezet door mijn vader die me een gunst wilde doen... Ik was er uiteraard niet echt blij mee, maar hij bedoelde het goed zeg maar. Nu een maand terug de HT eraf gehaald en de kreukels beginnen net een beetje uit het raampje te trekken... zat geen doekje, zwemslangetje o.i.d. tussen. Nog wat foto's van de best wel immense klus, een nieuwe kap is zeer stug en de eerste keer sluiten is eng.

225m.jpg

Dak eraf.

227m.jpg

Nieuw dak, btw gebruik RVS nietjes.

228m.jpg

Klaar :)

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Interessante post. Is de lijn van de Z8 ook anders dan van de Z3 of gaat het alleen om de kwaliteit van de stof, de panden en de vorm van de achterruit? Groet, Jan

 

PS: die Z8 is echt prachtig.

aangepast door HUB
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.