Ga naar inhoud

Stoelverstelling bovenbeen.


HOFFR02

Aanbevolen berichten

Wat mij al een hele tijd irriteerde was dat er op de normale stoelen en volgens mij ook niet op de sportstoelen de zitting niet kan worden gekanteld zodat je bovenbenen

meer steun zouden hebben. met name mensen met mijn lengte 1.92 moeten hier veel last van hebben. Naar een uur of 2 in de stoel te hebben gezeten krijg ik last van

mijn zitbotjes. Heb in de stoelzitting al een hardere soort vulling geplaatst omdat de oude wat was doorgezakt, echter zonder goed resultaat. De bestuurdersstoel is wel

in hoogte verstelbaar maar de zitting is niet te kantelen. Met name het feit dat de bovenbenen te weinig ondersteuning hebben is een van de problemen van het

doorzitten. (denk ik) Voor bovenstaand probleem de volgende simpele oplossing.

g863.jpg

Wat ben je nodig voor een stoel..........

5cvn.jpg

Los de achterste 2 stoelbouten een beetje of verwijder deze helemaal.

nynl.jpg

Plaats de stoel naar de achterste stand en verwijder de twee moeren aan de voorkant.

Verwijder de stoel of kantel hem naar achteren. (in dit geval heb ik hem verwijderd)

87bb.jpg

Het tapeind moet nu worden verlengd om de rail te kunnen verhogen middels een m8 koppelstuk voor draadeinden,

te verkrijgen in de betere gammapraxisenofkarwei.

2yqi.jpg

De lengte moet je zelf bepalen ik heb de volle lengte gebruikt. Dan een tapeind M8 op maar maken en de plaatsen in het koppelstuk.

kfbl.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan de vulringen (M12) plaatsen (aantal afhankelijk van de gewenste hoogte) en stoel terugplaatsen.

2x7z.jpg

Zorg ervoor dat het tapeind niet boven de moer uitsteekt anders loop de stoel vast met het verstellen.

ivmv.jpg

Het resultaat een betere ondersteuning van de bovenbenen en naar mijn mening een betere zit. En ja de kleurencombi

is niet je van het maar daar gaat het hier ook niet over :rant::rant::rant:

a80s.jpg

fc39.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Mooi bedacht inderdaad! Denk je dat dit nog een verschil maakt qua stevigheid (van belang bij bijvoorbeeld een aanrijding)?

Link naar reactie

Qua veiligheid denk ik niet dat het veel verschil maakt, met name de twee M10 bouten achter in de rails waar ook de bevestiging

van de gordels zitten houden de zaak goed op zijn plaats.

Als ik de stoelframes van diverse andere merken bekijk dan heb ik hier nog wel vertrouwen in :rolleyes:

Link naar reactie

^Ik vind het erg knap bedacht. :clapping:

Misschien dat ik dit ook nog wel ga doen. Voor de langere ritten lijkt me dit een prima oplossing.

Merk je nou nog wat van het verschil in de hoek tussen de zitting en de rugleuning ?

Deze zal toch een aantal graden kleiner zijn geworden. Je zit wat meer rechtop, lijkt me,
maar voel je dit verschil ook zo ?

Link naar reactie

Dit werkt perfect, heb dit vroeger in diverse franse auto's gedaan (na een tip van de Garage) en nooit mechanische Problemen

gehad, alleen de stoel wilde wel eens zwaarder gaan lopen in de rails.

PS Sorry voor de hoofdletters, dat is mijn duitse spellingcontrole

aangepast door rdeknegt
Link naar reactie

Mooi idee Rob. Ik heb net een rondje Italie achter de rug (sprak hij nonchalant) en moest toch wel regelmatig even rekken en strekken. Ben benieuwd wat het je oplevert op langere ritten. iig bedankt.

Grtzzz

Eric

Eric, nu ook twee dagen lang achter elkaar "lekker nonchalant" :sHa_biggrin2::sHa_biggrin2: in de ZZZ gezeten, mijn eerste indruk is dat door de betere ondersteuning de klachten minder zijn geworden.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.