Ga naar inhoud

Wat nodig bij zelf opknappen velgen


IBMW

Aanbevolen berichten

@IBMW: Dat is geen gekke prijs van wheelcare. Voor dat bedrag rijdt ik zo naar ze toe en ga ik het niet zelf doen. Geen blanke lak en dan lekker met de belgom aan de slag.

@ZZZ3: Ja, maak ons nog even gek met die plaatjes :clapping: Op basis van jouw plaatjes heb ik mijn velgen dus gekocht van die duitse etter die niks na mijn betaling van zich laat horen. Moet nu van ebay tot zondag wachten voordat ik een geschil kan starten want dan zijn er 10 dagen voorbij na mijn betaling :rant:

Link naar reactie

^ Erg vervelend om te horen dat die verkoper van de velgen zo verstek laat gaan.

Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die het niet zo nauw nemen met het begrip "eerlijkheid". <_<

Uiteraard hoop ik voor jou dat het nog goed komt.

Link naar reactie

Zo ZZZ3,

Die zien er strak uit. En zonder blanke lak maakt dat het bij Wheelcare heel betaalbaar dus....

Hoe (en hoe vaak) poets jij met dat Belgom alupolijst die randen?

Moet dat machinaal of met de hand?

En haal je dan band en/of binnenwerk eraf?

Groet

Martin

Link naar reactie

Nou, dat polijsten bij Wheelcare i.c.m. zelf met Belgom aan de slag zie ik wel zitten.

Ik zal alleen op zoek moeten naar 4 gebruikte velgen met banden voor de wintermaanden....

Link naar reactie

^ Het polijsten met Belgom doe ik met de hand. De eerste keer was dus vorig jaar, toen lagen er nog geen banden op. Binnenkort ga ik ze voor de 2e keer met Belgom behandelen, dus nu met de banden eromheen. Door het telkens wassen worden de gepolijste randen op den duur wel wat doffer, maar ze glimmen nog wel.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Heb inmiddels 4 wintervelgen met M+S banden onder de auto gemonteerd die in ieder geval tot maart/april blijven zitten. De Style42 velgen heb ik vandaag naar Wheelcare gebracht waar ze voor 37,50 per stuk worden gepolijst....

Ik ga dus zelf het blanke aluminium bijhouden met Belgom en/of Meguiars....dat wordt poetsen... :)

Volgende week kan ik ze ophalen en dan post ik wel een foto.

Groet

Martin

Link naar reactie

@Ferry76, plasticdip ken ik niet. Ik heb wel blanke lak overwogen maar ik ga toch maar poetsen.

@Mark77, wat is er eigelijk van jouw velgen uit Duitsland geworden. Zijn die nog geleverd of ben je je geld kwijt?

Link naar reactie

Ferry, ik zal Rene (Wheelcare) eens vragen wat hij er van vindt. Het probleem met blanke lak is dat er bij beschadigingen van deze laag vocht onder komt. Wellicht is de beschermlaag van Plastidip beter? Rene beveelt nu aan om over de kale aluminium laag gewoon een laag was aan te brengen. Maar ik kom er op terug.

Link naar reactie

Ik heb de velgen ontvangen, echter iets later dan verwacht. Helaas heb ik geen tijd gehad om er mee aan de slag te gaan en liggen ze in een doos. Iets voor volgend seizoen. Denk wel dat ik het laat doen, maar even kijken wie het goed en betaalbaar kan doen. Ik hou me aanbevolen voor goede referenties.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag mijn velgen opgehaald bij Wheelcare. De randen zijn gepolijst en blank gelaten. Prijs van 37,50 per velg ex. inclusief in- en uitbouwen...alles keurig netjes. Je kunt er je haar in kammen...;-). Nu nog even Belgom ALU of Meguiars hotrims kopen. De velgranden kunnen volgens Wheelcare gewoon in de bijenwas gezet worden. Niet mee rijden in de winter maar dan heb ik toch winterwielen dus dat speelt geen rol. Wheelcare is dus wat mij betreft een aanrader! Groet, Martin

Grotefoto-7V43BZ7S.jpgGrotefoto-ZO433V4N.jpg

Link naar reactie

O ja, nog een tip: mochten er mensen zijn die zelf aan de slag gaan en het hart zelf demonteren, let er dan op dat je de bouten weer met loctite insmeert om zo elektrolytische corrosie te voorkomen. Het schijnt dat zonder insmeren het metaal van de bouten (titanium?) met het aluminium in gevecht gaat. En dan krijg je ze na een poosje niet meer los en breken ze af.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Een update: in de afgelopen week de bijenwas (na een winter) eraf gehaald en het werkt prima! De blanke aluminium randen zien er weer zo uit als de foto`s die ik vorig jaar heb geplaatst. Een aanrader dus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.