Ga naar inhoud

cabriodak electrisch maken


Aanbevolen berichten

Ben toch van plan om de kap electrisch te maken, vrouwtje moet steeds uitstappen om het dak open en dicht te maken, ja ik weet dat het niks voor stelt om het dak open en dicht te maken zal meteen geroepen worden maar ik vind het ook leuk om te klussen en het zijn weer punten :lachen:

Wat heb ik allemaal nodig, wie weet dat. ik heb op ebay onder andere deze gevonden, http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Z3-ROOF-MOTOR-GENUINE-BMBITZ-/121090065314#ht_4234wt_1162

Denk dat er nog een kabel en een schakelaar en een microswitch bij zal horen en een inbouw instructie.

Of is er nog iemand die dit op zolder heeft liggen en er vanaf wil. Andere links zijn ook welkom natuurlijk met aanbieders.

Link naar reactie

volgens mij zat er in de eba een handleiding. Als ik uit mijn werk kom zal ik even kijken. Het is inderdaad best prettig om het elektrisch te kunnen, ik heb wel de rem uitgeschakeld. Normaal moet je perse de rem intrappen.

Link naar reactie

Ivo,

Ik neem aan dat de rest van de onderdelen bij de dealer zijn te krijgen, de schakelaar en microswitch bedoel ik dan. Kabels liggen die er al tot in de kofferbak? Ik heb de stekker volgens mij wel onder de middenconsole zien liggen.

aangepast door bmweetje3
Link naar reactie
Gast gsusivo

Alles is voorbereid zowel in kofferbak (linkerkant komt pomp) als in de middenconsole. Als ik me niet vergis is het een magenta-kleurige stekker. Kwestie van de hydraulische pomp en de gasveer met bijbehorende slangen kopen. Dan nog de schakelaar voor in het dashboard. Zelf heb ik de microswitch voor het dak niet aangeschaft, ik heb de twee polen constant met elkaar verbonden (scheelde 80 euro). Is slechts een veiligheids-systeem en ik ben de enige die het dak opent en sluit. Die microswitch doet eigenlijk hetzelfde, maar zorgt er eigenlijk alleen voor dat het dak pas open kan als je het eerste gedeelte "open-geknikt" hebt.

Ik heb inmiddels 2 auto's nagerust en het is een paar uurtjes werk als je eenmaal weet hoe het werkt.

Heb beide keren iets van 200 euro betaald voor de pomp.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Ivo,

Ik heb al wat pompen gezien op ebay, zal deze week eens kijken of ik er eentje aanschaf. De meeste zijn wel met cilinder maar even kijken voor eentje die ook het bevestigingsmateriaal heeft.

Link naar reactie

Kabeltje knippen in kofferbak.

Dat knippen lukt iedereen wel Rob maar daarna weer correct de boel netjes achterlaten zonder sluiting te maken is veel moeilijker, voor je het weet springen de vonken eraf ;)

  • Like 1
Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 2 weken later...

Heren,

Deze inbouwhandleiding is voor de kap.

en deze voor het sluiten van de kap zonder het indrukken van de rem.

Zojuist maar eens uitgevoerd en het is echt zo simpel, kabeltje knippen en aansluiten op een andere kabeltje.

Handleiding is perfect, wel in het Duits maar dat mag geen probleem zijn toch? :book:

Toch wel handiger om niet altijd die rem in te moeten drukken, zeker handiger onder het rijden (niet te hard natuurlijk :lachen: ).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.