Ga naar inhoud

"Visnet" windscherm voorzien van plexiglas


Aanbevolen berichten

Ik loop altijd nog met het idee rond om een gewoon windscherm (zeg maar met dat visnet er in) te voorzien van plexiglas. Ik heb geen rolbeugels (ga ik ook niet monteren) maar denk wel dat een plexiglas windscherm voordelen biedt. Het biedt meer zicht maar vooral: het is helemaal dicht. Minder wind dus. Althans... dat hoop ik. Natuurlijk is een stuk plexiglas zo gekocht maar het dan op maat maken, lijkt me erg moeilijk. Het liefst zou ik het verder gewoon voorzien van klittenband zoals het originele plexiglazen windscherm dat ook heeft.

Iemand nog ideeën hoe ik dat zou kunnen doen?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Natuurlijk is een stuk plexiglas zo gekocht maar het dan op maat maken, lijkt me erg moeilijk.

Iemand nog ideeën hoe ik dat zou kunnen doen?

Ja gewoon bij mij een kant en klaar plexiglas windvanger kopen die ik gisteren in de te koop sectie heb gezet :guitar:linkje

Groeten

Ad

Link naar reactie

een plexiglas/lexaan gaat klapperen achter je kop.

Hoe hard moet je dan gaan rijden, ik heb er nooit last van gehad.

Was het scherm dan wel goed gemonteerd op de rolbeugels ?

Link naar reactie

Natuurlijk is een stuk plexiglas zo gekocht maar het dan op maat maken, lijkt me erg moeilijk.

Verwerken van plexiglas is helemaal niet moeilijk, met de standaard decoupeerzaag goed te zagen (fijn zaagje en niet te snel zagen) daarna met een (band)schuurmachine goed af te werken en op maat te schuren.

aangepast door ad k
Link naar reactie

even een stuk schilderstape over de te zagen lijn breed genoeg voor de voet van de zaagmachine om het oppervlakte niet te beschadigen.

rustig zagen en desnoods wat koelen met water.

randen idd gladschuren met steeds fijner schuurpapier je kunt ook prima boren en zelfs schroefdraad tappen in plaxiglas,in lexaan nog beter .

Link naar reactie

Ik zou eerst als test je huidige windscherm "bekleden" met plastic en kijken of het inderdaad scheelt in de werveling etc.
Wellicht merk je dan ook of het scherm ook meer beweegt door de rijwind :)

Link naar reactie

Bekleden met plastic gaat zeker klapperen dus dat lijkt mij niet echt een vergelijk.

Kijk wat er beschikbaar is en dat is meestal zoals hierboven al staat met een reden.

Persoonlijk vind ik dat plexiglas er niet uit zien maar smaken verschillen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.