Ga naar inhoud

Kenteken check, gegevens nodig


ad k

Aanbevolen berichten

Recent het topic de Jongste ZZZ gestart en daar kwam Pimgmx met het volgende :

Ik ben gaan stoeien met de open dataset van de RDW...

Naar aanleiding hiervan contact opgenomen met Pim en we hebben besloten om de data uit de database op te halen en zo leuke overzichten te genereren m.b.t. het Z3 wagenpark in Nederland.

Het bleek al snel dat het opvragen van de data erg moeilijk was omdat er maar op bepaalde velden gezocht kan worden en er een beperking zit op het aantal records dat je gelijktijdig kunt ophalen. De enige mogelijkheid was om de data op te vragen op de handelsbenaming die het RDW hanteert.

Hiervoor hebben we 50 Z3's van verschillende uitvoering en bouwjaren op internet opgezocht en op basis van de kentekens de handelsbenaming er bij gezocht in de RDW kentekencheck.

Dit leverde de volgende lijst op van handelsbenamingen die gehanteerd zijn door het RDW:

Aangepaste lijst van 4 Febr 2013 alle handelsnamen die resultaten geven:

  • M ROADSTER CABRIOLET
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.8 AUT.
  • Z3 1.9
  • Z3 2,2
  • Z3 COUPE 5.0
  • Z3 2,8
  • Z3 3,0
  • Z3 1.8
  • Z3 2,0
  • Z3 1,8
  • Z3 2.0
  • Z REIHE; Z3 COUPE 3.0I AUT.
  • M Z REIHE; M ROADSTER
  • M Z REIHE; M COUPE
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.2I AUT.
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.9 AUT.
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 3.0I AUT.
  • Z REIHE; Z3 COUPE 2.8 AUT.
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.0 AUT.
  • Z REIHE; Z3 COUPE 3.0I
  • M COUPE
  • Z3; ROADSTER 2.8 AUT.
  • R/C
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 3.0I
  • Z3; ROADSTER 1.9 AUT.
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.8 AUT.
  • M ROADSTER
  • Z REIHE; Z3 COUPE 2.8
  • Z3
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.2I
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.9
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.9I
  • Z3; ROADSTER 2.8
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.0
  • Z3; 1.9 ROADSTER
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.8
  • Z3; 1.8 ROADSTER
  • Z3; ROADSTER 1.9
  • Z3; ROADSTER 1.8
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.8

Aangepaste lijst van 4 Febr 2013 alle geprobeerde handelsnamen die geen of niet de juiste resultaten geven:

  • 3ER REIHE
  • M ROADSTER COUPE
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.8I
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.8I AUT.
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 1.9I AUT
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.0I
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.0I AUT.
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.2
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.2 AUT.
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.8I
  • Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.8I AUT.
  • Z3 1,8 AUT.
  • Z3 1,9
  • Z3 1,9 AUT
  • Z3 1.8 AUT.
  • Z3 1.9 AUT.
  • Z3 2,0 AUT.
  • Z3 2,2 AUT.
  • Z3 2,8 AUT.
  • Z3 2.0 AUT.
  • Z3 2.2
  • Z3 2.2 AUT.
  • Z3 2.8
  • Z3 2.8 AUT.
  • Z3 3,0 AUT.
  • Z3; 1.8 ROADSTER AUT.
  • Z3; 1.9 ROADSTER AUT.
  • Z3; 2.0 ROADSTER
  • Z3; 2.0 ROADSTER AUT.
  • Z3; 2.2 ROADSTER
  • Z3; 2.2 ROADSTER AUT.
  • Z3; 2.8 ROADSTER
  • Z3; 2.8 ROADSTER AUT.
  • Z3; 3.0 ROADSTER
  • Z3; 3.0 ROADSTER AUT.
  • Z3; ROADSTER 1.8 AUT.
  • Z3; ROADSTER 2.0
  • Z3; ROADSTER 2.0I
  • Z3; ROADSTER 2.2
  • Z3; ROADSTER 2.2I
  • Z3; ROADSTER 3.0
  • Z3; ROADSTER 3.0 AUT.

Deze handelsbenamingen leveren in het totaal 5700 records op met daarin 890 dubbelingen dus we heben gegevens van ruim 4600 5855 Z3-tje maar dat is niet alles want er zijn er veel meer.

Vandaar de vraag kunnen jullie op je kentekenbewijs nakijken of er een handelsbenaming genoemd is die niet in het bovenstaande lijstje staat en die exact doorgeven via een post in dit topic. Let goed op de schrijfwijze de punt-komma's en de spaties want de naam moet exact zijn anders hebben we geen resultaat uit de data.

Mocht je de handelsbenaming nog willen controleren dan kan dat via je kenteken en de RDW site

Groeten

Ad

aangepast door ad k
  • Like 2
Link naar reactie

Aanvullend op Ads verzoek: sommige handelsnamen zijn als 'jokerkaart' gebruikt, waarschijnlijk door een RDW-keuringsstation bij import: de '3ER REIHE' (spelling conform RDW) is er zo een, en als je daar op zoekt krijg je tienduizenden 3-series terug (wat een verrassing :muur: ) met een verdwaald Z-tje er tussen.

Ad en uw nederige verteller hebben allerlei kunstjes geprobeerd om de dataset vollediger te krijgen, maar die 'handelsbenaming' is de enige zoekingang die geen rommel oplevert. Suggesties voor complexere queries (aantal zitplaatsen, bouwjaar, cilinderinhoud, ...) zijn ongetwijfeld goed bedoeld, maar hebben we al -vruchteloos- geprobeerd :book:...

In het kader van "herhalen maakt de zaak duidelijk": we hebben de EXACTE handelsbenaming nodig van je kentekenbewijs/RDW-site!

Één afwijkende spatie, (punt)komma of letter en de RDW-database geeft nul resultaten terug. :rant:

Link naar reactie
  • Administrator

Zoek eens op "fohn", wellicht geeft dat wat resultaten weer :lol:

Goed werk jongens, ik zal eens kijken wat er bij mij op staat en dat in deze post wijzigen om het topic niet te vervuilen. Heb me niet verdiept in die RDW site en heb geen flauw idee wat je er allemaal mee kunt maar het ziet er indrukwekkend uit.

Succes!

Link naar reactie

Hallo,

ik heb even zitten loeren zowel op mijn kentekenbewijs en op de website van RDW.

Bij mij staat er bij handelsbenaming:

Z3 2,8

Zoals je leest een spatie tussen de Hubraum en type en een komma vóór het decimaal!

Succes ermee.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Bij mij staat er bij handelsbenaming: Z3 2,8

Bedankt, verder niemand met een afwijkende handelsnaam ?

We hebben een tweede download gemaakt en komen nu tot 4918 unieke kentekens dus we zijn er nog niet.

Volgens andere gegevens van de RDW moeten er ongeveer 6700 ZZZ-tjes op kenteken staan dus we missen er een kleine 1800.

Er zijn leuke gegevens uit te halen, zoals kleur, hoe lang eigenaar, hoeveel van welk type, nederlands of import, hoe lang in bezit....etc etc.

Ik heb in de members gallerie kentekens gezocht en deze vergeleken met de data en de meeste staan er in.......een paar ook niet :muur:

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Ad,

Die van mij (Z REIHE; Z3 ROADSTER 2.0) staat er dus al bij.

Vraagje, aangezien ik het ook wel leuk vindt om hier even mee te stoeien, hoe ontsluiten jullie de database etc.?

Ik heb als test even Tableau Public geïnstalleerd, maar krijg geen verbinding met de data source.

EDIT:

Ik heb al gegevens binnen

aangepast door CorvH
Link naar reactie

De mijne staat er ook tussen (Z3; ROADSTER 2.8)

Maar petje af voor Pim en Ad :clapping:

dat ze iets kunnen bakken van die "open" database van de RDW :blink:

aangepast door coot
Link naar reactie

Vraagje, aangezien ik het ook wel leuk vindt om hier even mee te stoeien, hoe ontsluiten jullie de database etc.?

Pim haalt de gegevens op want daar snap ik helemaal geen bal van, even met Pim contact opnemen die kan daar meer over vertellen. :muur:

Als ik de data heb ga ik er mee spelen om de leuke dingetjes er uit te halen. :book:

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Staat mijn kenteken al bovenaan?

Je hebt hem pas 3477 dagen in bezit, de langste in bezit is 6157 dagen.........je staat dus niet bovenaan. :sEm_oops:

Groeten

Ad

Link naar reactie

Bestaat er ook een mogelijkheid om te zien hoeveel vorige eigenaars hij heeft gehad?

Voor zover mij bekend alleen per kenteken zoals Ron al aangaf.............niet in de dataset die we aan het bekijken zijn.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Bestaat er ook een mogelijkheid om te zien hoeveel vorige eigenaars hij heeft gehad? Ik weet dat de dealer dat namelijk op de een of andere manier wel kan...

Www.zomoto.nl onderdeel waarde bepaling, tapje historie en je ziet het aantal eigenaren. Voor mijn z3M klopt het aangezien ik het verleden van de auto wist...... En ook voor de gewone auto's, alleen voor exoten zoals oude mg's is er niets terug te vinden....

Is een errug leuke site (overigens via het forum gevonden)

Link naar reactie

De ZZZ die nieuw in Nederland is geleverd en nog steeds in het bezit is van de eerste eigenaar is van 27-3-1996.

Z3 roadster (handelsnaam= Z3; 1.9 Roadster), Rood, NT-RV-45, 6157 dagen in bezit, :groupwave:

Er zijn 3 Z3-tjes op LPG :clapping:

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Www.zomoto.nl onderdeel waarde bepaling, tapje historie en je ziet het aantal eigenaren. Voor mijn z3M klopt het

Bij mij klopt het niet

Allereerst staan alleen de Nederlandse eigenaren vermeld en daarbij kloppen de gegevens niet.

aangepast door coot
Link naar reactie

Mijn kenteken wordt helemaal niet herkend. Mijn auto is wel ingevoerd...

Ad: heb je nu alle gegevens van alle Z3jes van Nederland?

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
heb je nu alle gegevens van alle Z3jes van Nederland?

Zoals Ad al meldde: nee, helaas...

Er zijn er zesduizend-zoveel, en via de derde-wereld-databank van RDW hebben we er +/- 5000 geïdentificeerd.

Ik wacht tot er nog wat meer extra handelsnamen opduiken in dit topic, en dan 'verrijk' ik de dataset die we al hebben daarmee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.