Ga naar inhoud

SPEED WAX GRAND PRIX (verkrijgbaar bij ACTION (België))


Yvan

Aanbevolen berichten

Aangezien ik ook in de winter m'n ZZZZ'je rij zoek ik de softtop toch enigzins voor te bereiden op de winter. Mijn vragen: Wie heeft ervaring met RAGGTOPP protector? Ze schijnen perfect uit de hoek de komen. En ook: Is de softtop vervaardigd in Vinyl of stof? (Ragtopp biedt voor beiden producten aan)

THX voor alle eventuele reacties.

Link naar reactie

Hallo Yvan,

Ik zal mij even voorstellen,ik ben Stefaan,nieuw op het forum en ben nog zoekende hoe ik mij moet voorstellen op het forum.

Net lees ik dat je vragen hebt betreffende Ragg Topp produkt voor de kap.Heb deze net zelf gebruikt op de kap van mn Zzz

en moet zeggen het resultaat is perfect.Wel de instructies goed opvolgen.

Krijg reacties van;is het een nieuw dak,etc,

grts,

Stefaan

Link naar reactie

Hoi Schnitzer/Stefaan welkom op dit forum!

Onder Members Gallery kun je een nieuw topic maken om je voor te stellen.

Foto's worden daarbij door iedereen op prijs gesteld. ;)

Groeten, Dirk

aangepast door Red&White
Link naar reactie
  • Administrator

Ten anazien van Yvan's vraag: Bij de Z4 kun je producten voor een kap van "stof" bestellen. Een kap van vinyl is een wat goedkopere kap, zoals je die bijvoorbeeld op de eerste modellen Mazda MX-5 had...

Link naar reactie

Hoi Yvan, btje afhankelijk van je bedoelingen, schoonmaken, impregneren, beschermen tegen vuil, vocht en ga zo maar door.

Schoon heb ik mijn kap gekregen door goed in te borstelen met 1:10 Apc en daarna heeeeeel goed afspoelen met de HD, denk nu na om hem te behandelen met CQuarts Fabric (daar is genoeg over te vinden op dit mooie forum via de zoekfunctie).

Veel succes en laat ons vooral genieten door de voor en na foto's met ons te delen.

Grt, Jelmer.

Link naar reactie

Aangezien dit Forum (lees "Tof Forum") toch vooral dient om mekaar wat wijzer te maken:

Ik kocht een paar weken geleden een spuitbus van voorgenoemd spul. Dit, niettegenstaande ik peperduur ander "spul" op het schab heb staan. Een spuitbus kost amper 2€ ! ! ! Verdeeld door FIETS-O-FIT in Sneek NL (vindt je met een vingerknip op het web). Met een ietwat bedenkelijk hart kocht ik de eerste bus met het idee "baat het niet dan schaadt het niet en van die 2 Euro kan je niet echt op een financiële faling afstevenen ;-)".

MAN MAN MAN (of VROUW VROUW VROUW :-) ...

Na de wasbeurt op nog minder dan 15 minuten de hele wagen feilloos afgewerkt ! ! !

De regen parelde deze week als een fluitje van een cent van de laklaag. Gezien de geringe hoeveelheid die je nodig hebt voor een waxbeurt is zo'n spuitbusje goed voor ongeveer 5-10 behandelingen. Even matig aanbrengen, uitwrijven met een microvezeldoek, een paar minuutjes later opblinken met een (andere) microvezeldoek (belangrijk om efficiënt te werken en dus met nadruk "microvezel" !).

BLINKT BETER DAN EEN SPIEGEL! Zwart wordt zo zwart als kolenzwart maar kan zijn.

Dus, take-it-or-leave-it... een echte aanrader ! Deze week sla ik alvast een voorraadje op van een busje of 5.

Zo zie je maar dat goedkoper niet altijd slecht is. Kwestie van het juiste product te vinden.

SUCCES ERMEE en laat ook jullie bevindingen hiermee eens horen,

dat is dan weer leuk voor de andere Forumleden! (en voor ACTION ;-) CUAll !

aangepast door Yvan
Link naar reactie

Hallo Yvan,

Ik zal mij even voorstellen,ik ben Stefaan,nieuw op het forum en ben nog zoekende hoe ik mij moet voorstellen op het forum.

Net lees ik dat je vragen hebt betreffende Ragg Topp produkt voor de kap.Heb deze net zelf gebruikt op de kap van mn Zzz

en moet zeggen het resultaat is perfect.Wel de instructies goed opvolgen.

Krijg reacties van;is het een nieuw dak,etc,

grts,

Stefaan

THX Stefaan
Link naar reactie

Dat zijn toch deze busjes?

speed_wax_mammoetcleaning.jpg

Die gebruik ik ook wel eens. Niet voor de z4 maar voor m'n volvo.

M'n z4 zet ik toch liever gewoon in de was, dat geeft toch een betere laag (maar zo'n volvo is zó ontzettend groot, vergeleken daarmee is een z4 echt peanuts)

De action heeft overigens ook prima autoshampoo. Kost ook iets van 2 euro per fles (literfles oid). Daar zit wel vrij veel was in, dus moet je eigenlijk wel je auto ff met een microvezeldoek afnemen. En je raad het al.... die hebben ze óók al bij de action :lol:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vandaag bij de Action geweest en ook maar speed wax en microvezeldoekjes gekocht.

Ze hebben ook van die sponzen met een netje erom waarmee makkelijk vliegen van de lak haalt.

En het kost allemaal geen drol.

Ik zag ook nog spuitbussen waarmee je na lekrijden je band kunt vullen. Iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zag ook nog spuitbussen waarmee je na lekrijden je band kunt vullen. Iemand daar ervaring mee?

Gelukkig niet ;)

Maar heb wel begrepen dat daar nogal verschil in zit, zo zijn er waar je de band erna weg kunt gooien en waar je hem alleen

schoon hoeft te maken. Dus ff goed lezen wat erop staat verder denk ik dat ze allemaal wel dichten.

Link naar reactie

die bandenlek spray heb ik ook standaard in mn zzz liggen.

prima noodoplossing i.p.v. je reserve wiel te wisselen, alleen vergeet niet om de 2 tot 3 jaar een nieuwe lekspray te halen dat spul is namelijk beperkt houdbaar.

ook tireshine bij de action is prima spul tevens wheelwax spray voor je velgen, zorgt ervoor dat vuil minder hecht

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.