Ga naar inhoud

Raam afstellen


Moosz3

Aanbevolen berichten

Even snel voorstellen; Ik ben Hans uit Eindhoven en heb sinds 2 weken een Z3 uit 1996, een oudje maar hij doet het prima.

Probleem: mijn linker-zijraam gaat veel te ver open (ca. 10 mm. boven het rubber van de 3-hoekige zijruit uit),

waardoor mijn deur niet goed sluit tegen de zijkant van de softtop. Een en ander zal zo ook op den duur

ontwrichten ben ik bang .

Nu heb ik eerder gelezen dat je het raam kunt resetten (raam naar beneden, 10 sec. vasthouden, kort indrukken, raam naar boven en dit herhalen bijv.) Maar in de bovenste stand staat hij dus veel te hoog, als ik de knop 10 sec. vasthoudt wringt hij alles kapot ben ik bang. Wie weet er precies hoe dit moet bij het model uit 96 ?

(ik lees ook tegenstrijdige adviezen, een ander advies heeft het over 4 x kort indrukken in de onderste stand ??)

Graag hulp. b.v.d. Hans

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Normaliter stel je je even voor in een apart voorsteltopic, daar hebben ze zelfs een apart forum voor.

Gelukkig hebben we ook aparte moderators, die willen het misschien wel even voor je verplaatsen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Meteen na mn voorstelling, aansluiten bij dit topic. Ik heb hetzelfde probleem als Moosz3.

Ik heb alle How to's ivm raamafstelling doornomen en ben ook begonnen met het verwijderen van de deurpanelen.

Nu zit ik vast, aangezien de raamgelijders nog als nieuw zijn en het raam vlot naar boven en beneden gaat.

Dus weet er misschien iemand waar het probleem vandaan komt dat het elektrische raam 1cm boven de normale hoogte stopt?

Ik denk trouwens ook dat wanneer ik het raam laat zakken, het raam stopt onder de normale hoogte en dus dieper in de deur zakt dan normaal.

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ik had het pas ook en ik moet er nog naar kijken

ik heb het raam er weer ingedrukt en naar beneden gaat prima, stopt mooi op tijd

volgens mij kan dat ook niet anders als het mechaniek helemaal omlaag is

maar naar boven loopt ie zo uit de sponning.

dus als iemand nog een tip heeft buiten de how to voor afstellen om

altijd welkom

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Goede avond. Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Pieter Holtrop, 49 jaar en heb al 8 jaar een Z3 roadster uit 1997. Door de jaren heen heb ik de auto weer zoveel mogelijk origineel gemaakt op de 18 inch velgen en wat chromen accenten na. Ik heb de nodige kapotte dingen (electrische spiegels, stoelspeling etc.) vervangen en de how to's op dit forum kwamen hierbij goed van pas. Toch loop ik nu tegen een probleem aan waar ik niet helemaal uitkom. Het raam aan de bestuurderszijde gaat ong. een centimeter te ver dicht, ik herken het probleem dat hierboven beschreven staat. Omdat de stelschoef krom en niet origineel was heb ik afgelopen week een compleet nieuw mechanisme in de deur gezet. Best spannend maar gelukt. Enkele dagen werkte het raam perfect, zowel openen als sluiten. Helaas was na een paar dagen het probleem terug en heb ik ontdekt dat de stelschroef langs een 3hoekvormig blokje aan de bovenzijde van de deur schuift. Is het mechanisme misschien ook af te stellen waardoor de stelschroef niet meer langs de blokkade kan schuiven ? Alvast bedankt voor de reactie.

Link naar reactie

Check het “bracket” waar het raam mechanisme aan vast zit (bovenste bevestiging). Zit aan de binnenkant van de deur ter hoogte van de elektro motor. Als dit “bracket” los zit (te zien aan los zittende laspunten) of gescheurd is op de hoeken dan sluit het raam ook hoger dan normaal.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.