Ga naar inhoud

Mijn favoriete Nigirian scammer heeft gereageerd.


Dobiwallah

Aanbevolen berichten

Je beseft wel dat je op het moment dat je dat naar die nigeriaan toestuurt je strafbaar bezig bent? (in hoeverre je dat nu al niet bent)

Yeah, right...

Goh, dat had nou echt niemand verwacht... Wat vind je nou zelf dat je hier aan hebt gehad Peter?

Goeie vraag, ik had ergens anders gelezen dat die gast dus geld zou overmaken naar paypal, en dan pending zou houden. (er is genoeg te vinden over deze scammer) En dan het bedrag zou terug trekken. Dan had ik hem bij zijn taas gehad, want dan had ik paypal ingeschakelt. Helaas alleen een nepmail. In ieder geval is er weer een hit te vinden als iemand op zijn naam loopt te googlen.

Link naar reactie

In ieder geval is er weer een hit te vinden als iemand op zijn naam loopt te googlen.

Dat dan weer wel, maar.....

zou het zn eigen naam zijn, of zou die net zo veel namen hebben als leugens

Link naar reactie

Yeah, right...

Je mag in nieuw zeeland gewoon documenten vervalsen om daar persoonlijk voordeel uit proberen het halen?

Dat wist ik niet; best interessant.

Link naar reactie

Ojee, we zijn hier weer roomser dan de paus .....

Nee, dat lees je verkeerd. Ik ben niet roomser dan de paus. Ik schrijf letterlijk:

Niet dat ik er van wakker lig.

Ik wijs hem alleen maar op het feit dat het strafbaar is, en aan zijn reactie te lezen twijfelt hij daar kennelijk aan.

Het heeft helemaal niets te maken wat ik hier van vindt; èn geef er ook geen waardeoordeel over. Dat laat ik aan anderen over <_<

Denk je dat die Nigeriaan aangifte zal gaan doen dan. :lachen:

Jij denkt dat je alleen door justitie aangepakt kan worden als een slachtoffer aangifte doet?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Jij denkt dat je alleen door justitie aangepakt kan worden als een slachtoffer aangifte doet?

NEEN GuidoK dat denk ik niet!

Ik denk alleen wel dat een oplichtende Nigeriaan nergens slapende honden gaat wakker maken

want als welke partij dan ook, e.e.a. gaat onderzoeken, hij z'n eigen "handel" wel eens om zeep kan helpen.

Die gasten zijn van het snelle geld, moet niet te moeilijk worden allemaal.

aangepast door coot
  • Like 1
Link naar reactie

Je mag in nieuw zeeland gewoon documenten vervalsen om daar persoonlijk voordeel uit proberen het halen?

Dat wist ik niet; best interessant.

Ik zie niet hoe ik persoonlijk voordeel kan hebben, door een scammer die geen geld op mijn paypal account heeft gestort, een fake overschrijving copie te sturen? De bedrieger bedriegen lijkt mij niet echt strafbaar... :hypocritesmiley: Het is niet zo dat ik de inbreker bewusteloos sla....

Link naar reactie

De bedrieger bedriegen lijkt mij niet echt strafbaar... :hypocritesmiley:

Volgens mij werkt het niet zo maar goed. Er zijn nu 2 scammers aan het werk. Het verschil is dat de ene het als een lollige tijdsbesteding ziet en de ander een wat andere motivatie heeft.

Link naar reactie

De bedrieger bedriegen lijkt mij niet echt strafbaar... :hypocritesmiley:

Volgens mij werkt het niet zo maar goed. Er zijn nu 2 scammers aan het werk. Het verschil is dat de ene het als een lollige tijdsbesteding ziet en de ander een wat andere motivatie heeft.

Je haalt de quote uit zijn context. De scammer heeft geen geld gestort. Dus ik scam niemand met het opsturen van dat overschrijvings bewijs. Want er kan niets gebeuren waarmee ik kan scammen.

Link naar reactie

In dat licht is die nigeriaan ook geen scammer....

Feitelijk doen jullie beide hetzelfde: zeggen dat je het geld over hebt gemaakt en die bewering sterken met een vervalst document. Die nigeriaan doet dat met een vervalste email en jij doet dat met een vervalst WU bonnetje. Daar komt het gewoon op neer.

Maar volgens mij haal ik de quote niet uit z'n context hoor.

Het is overigens misschien verstandig om je posts te editten zodat er niets meer terug te vinden is van het emailadres van die nigeriaan en het neppe paypaladres/site. (heb ik ooit van ivodl geleerd :hypocritesmiley: )

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

volgens mij gaat dit nog wel ff door zo :lachen:

ik gok erop

dat deze topic zo eerder de 10.000 berichten haalt dan

'wat is jou opgevallen vandaag deel 1 t/m 10' :sFun_whistle:

aangepast door coot
Link naar reactie

In dat licht is die nigeriaan ook geen scammer....

Feitelijk doen jullie beide hetzelfde: zeggen dat je het geld over hebt gemaakt en die bewering sterken met een vervalst document. Die nigeriaan doet dat met een vervalste email en jij doet dat met een vervalst WU bonnetje. Daar komt het gewoon op neer.

Maar volgens mij haal ik de quote niet uit z'n context hoor.

Het is overigens misschien verstandig om je posts te editten zodat er niets meer terug te vinden is van het emailadres van die nigeriaan en het neppe paypaladres/site. (heb ik ooit van ivodl geleerd :hypocritesmiley: )

Het verschil met de Nigeriaan is, dat hij bewust geld uit mijn zak wil kloppen door te zeggen dat de kosten voor het transportbedrijf betaald dienen te worden. Met mijn photoshop bonnetje hou ik hem alleen maar voor de gek. (dat klinkt even vriendelijker). Er zit met het bonnetje geen intentie in om deze man onwederrechtelijk geld te ontnemen. Als hij werkelijk geld had overgemaakt naar mijn paypal account (pending)dan had ik geen photoshop bonnetje gemaakt, maar dan had ik paypal gewaarschuwd en gevraagd of zijn tegoed bevroren kon worden vanwege scam activiteiten. Ik zit sinds 2001 bij paypal, en weet dat je bij pending payments ook een transactie activiteit ziet in je account.

Link naar reactie

Er zijn (al jaren, dus velen zullen het al kennen) hele sites gewijd aan het terugpakken van scammers, meestal door ze belachelijk op de foto te laten gaan. Dan wordt er tegen de scammer gezegd: hoe weet ik dat jij echt bent? ik geloofpas dat je echt bent als je met [deze tekst / twee pakken melk / een konijn / etc.] op de foto gaat.

419eater.jpg419eater.jpg

Link naar reactie

Er zijn (al jaren, dus velen zullen het al kennen) hele sites gewijd aan het terugpakken van scammers,

En nog veel meer topics in diverse fora en blogs van mensen die het spelletje 'meespelen'

In google is het eerste zoekvoorstel niet voor niets "nigerian scammer"+"payback" :lol:

840000 hits of zoiets :lol:

Maar kennelijk loont het voor die gasten nog steeds om dit soort dingen te ondernemen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De bedrieger bedriegen lijkt mij niet echt strafbaar... :hypocritesmiley: Het is niet zo dat ik de inbreker bewusteloos sla....

mag ik mij ook in deze jolige discussie mengen, ja dat mag ik [/smeetzilla modus]

ik begrijp dat als je een HDD met wat filmpjes er op hebt, dat de FBI je wel van je bed mag lichten in Nieuw Zeeland, dus ik zou maar uitkijken met bandieten terug te pakken! :guitar::lol:

aangepast door The Shrike
Link naar reactie

Er zijn allerlei vormfouten gemaakt met die inval. Het zou mij niets verbazen als hij binnenkort vrijgesproken wordt, en een dikke schadevergoeding krijgt van onze belastingcenten. Hij zat vorige week met prime minister John Key, samen aan het banket met Warner Brothers om Nieuw Zeeland als filmlokatie te promoten :petje:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.