Ga naar inhoud

Plofzekering accu


Berent-Beau

Aanbevolen berichten

Hallo forummers,

Toen ik de ZZZZ kocht wees de verkoper mij op een " plofzekering" op de accu. Jaja, na de plofkip is er ook een plofzekering. Dit zou ervoor zorgen dat de stroom van de auto gaat als ie van achteren wordt aangereden.

Is dit waar? Is dat het enorme blok dat ik op de plus-pool zie zitten?

Dan nu mijn echte vraag, hoe kan ik de accu ontkoppelen, zonder dat die plofzekering in werking gaat? Gewoon de min pool loskoppelen en daarna de plus?

Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik de accu ga ontkoppelen (auto open zetten, anders gaat het alarm af), heeft het navi professionel bijvoorbeeld een code? Of is het accu aansluiten en de boel werkt weer als vanouds?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groeten,

Berent-Beau

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet dat ik weet dat er een "plofzekering" zit of het moet die metalen brug zijn die bij je + pool zit...

Ik haal altijd gewoon de massa / min eraf (als de auto ontgrendeld is) en desnoods ook de + als dat door de werkzaamheden vereist wordt.

Na stroomonderbreking zijn al je electronicainstellingen wel weg uiteraard.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ah, dus toch. Dus die verkoper had niet alleen maar kletspraat.

Maar ik begrijp dat dit geen belemmering is, wanneer ik de stroom eraf haal. Gewoon eerst de min eraf en dan de plus (waar die Sicherheits Batterie Klemme op zit) en er kan nix gebeuren?

aangepast door Berent-Beau
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.