Ga naar inhoud

remmen blijven heel even hangen


martijn

Aanbevolen berichten

Heeft iemand dat wel eens gehad dat, als je de rem loslaat deze nog even (zo'n 2 seconden) vast wordt gehouden? Als je dan op het rempedaal "pompt" lijkt het of de tegendruk van het pedaal steeds harder wordt, net als de motor niet loopt en je dann een paar keer op de rem trapt. Dan voelt de tegendruk van het pedaal ook steeds harder aan.

Hij remt verder wel goed, maar ik vind het gewoon heel vreemd.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Hangt er van af wanneer je dat hebt. Bij de facelift modellen blijft de rem inderdaad ongeveer 2 sec. hangen wanneer je op een (licht) hellend vlak weg je rempedaal loslaat. Dat is voorbij zodra je gas geeft en de bedoeling is dat je de hellingproef onder niet al te zware omstandigheden zonder handrem kunt uitvoeren / dat je niet meteen achteruit sukkelt als je de rem los laat.

Als dat is wat je bedoelt is het dus volstrekt normaal.

Link naar reactie
  • Administrator

Mooi! Werking zal ook wel in het instructieboekje staan, maar heel veel anders dan wat ik beschreef is het niet ... Ik dacht trouwens dat dit bij nieuwe BMW modellen standaard is (of een tijdje is geweest), maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Link naar reactie

De nieuwste BMW modellen (zoals de 5-serie F11) hebben geen mechanisch bediende handrem meer, maar alleen een elektrisch bediende handrem. Daarnaast zit er bij een automaat een automatische handrem (zie knopje 'AUTO H' op de foto) die er voor zorgt dat de handrem geactiveerd wordt als je stilstaan, en automatisch weer los komt als je weg rijdt. Bij stilstand hoef je dus je voet niet meer op de rem te houden om het 'kruipen' van de automaat te voorkomen, en op een helling kan blijft je auto gewoon staan. Gas geven en wegrijden. Je handrem gaat vanzelf aan en uit. Ideaal systeem. Als je de elektrische handrem tijdens het rijden activeert remt de auto sterk af, net alsof je zelf je handrem aantrekt. Werkt met een gescheiden remsysteem, zoals de voorschrifiten voor auto's dat voorschrijven.

BMW_5_F114.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Onze Mercedes (oeps) heeft het ook en ik vind het ideaal, geen handrem nodig en op bijna iedere helling gewoon koppelen en wegrijden zonder naar achteren te zakken.... Helemaal goed......

Link naar reactie

de hill assistance zat al in 2002 op de smart huurauto waar ik een paar weken met rond reed,

vond het een hele aanpassing om toen terug in mijn golf te rijden zonder dit hulpje

gelukkig heeft de Z4 het standaard, maar bedenk wel dat we binnen 10j niet meer weten hoe de hellingproef te doen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.