Ga naar inhoud

Idiote verkeerssituaties


Nadia

Aanbevolen berichten

Ok, we maken dagelijks mee dat mensen zich wat minder sociaal gedragen, dus ook in het verkeer. En uiteraard geven we zelf altijd het goede voorbeeld ;). Maar soms maak je iets mee waarvan je denkt: "Hè? Dit is zó belachelijk, het kàn niet waar zijn!". De meeste kleine ergernissen vergeet je snel. Maar sommige dingen blijven je bij. Die dingen bedoel ik.

Ik zal een voorbeeld geven. Ik rij uit mijn werk terug naar huis niet over de snelweg want daar is altijd file en dan doe ik er 45-60 minuten over (of langer). Je kunt ook binnendoor over allerlei dijken, leuke route langs weilanden en klein dorpje en het rijdt tenminste door - en je hebt een voorspelbare reistijd van 25 minuten, als er geen tractor voor je zit. Afijn wanneer je het dorpje binnenrijdt is de weg echt smal. Je mag daar blijkbaar ook op de weg parkeren en om gedoe te voorkomen, zijn er twee van die versmallingen aangebracht met een bord wie er voorrang heeft. Heel eerlijk, bij de ene versmalling heb jij voorrang en bij de volgende de ander die van de andere kant komt. Nou rij ik dus richting de versmalling waar ik voorrang heb en er komt een vrouw ( :lipssealed:) van de andere kant. Ik vind dat ze wel hard rijdt maar denk dat ze nog wel gaat afremmen. Maar nee hoor, ze geeft zelfs nog gas. Ik besluit niet af te remmen (ook geen gas te geven) om te zien wat er gebeurt. Nou je raadt het al, precies halverwege de versmalling staan we pal tegenover elkaar. Ik stap uit en besluit vriendelijk te doen tegen 'de vrouw' (nette variant voor schuttingtaal :lipssealed:). Ze blijft zitten en doet haar raam open. Ik zeg tegen haar: "Ik denk dat u het bord niet heeft gezien". Oftewel ik geef deze mevrouw de kans op een escape voor haar niet zo slimme actie. Zegt ze: "Ja moet je luisteren, jij komt zo hard aan rijden, ik kon er nog langs, maar jij reed door, ik dacht dat je wel zou stoppen." (Ja echt dit is waargebeurd). Ach, de zon schijnt en ik besluit dat ik dit heel grappig ga vinden. Te meer omdat er twee schilders aan een huis bezig zijn die dit zeer geinteresseerd volgen en ik zie aan hun bewonderende blik dat ze mijn geduld erg prijzen (of ik verbeeld me dat maar laat me maar in die waan). Gesterkt door mijn medestanders leg ik nog even kort uit: "Goed, ik begrijp dat u het bord wel heeft gezien maar ofwel de betekenis is u niet duidelijk, ofwel u waagt graag een gokje. Laat ík dan maar de meest sociale zijn vandaag, ik rij wel even achteruit voor u want u bent het zo te zien niet van plan." De vrouw weet niet meer wat ze moet zeggen en rijdt met een chagrijnige kop door, de schilders liggen in een deuk met hun duim omhoog en ik ben zelf verbaasd over mijn zelfbeheersing. Afijn, dit is denk ik al zeker een maand geleden. En elke dag dat ik er weer rij denk ik: "Als dat stomme wijf nou weer opduikt, dan gooi ik mijn auto ervoor en flikkert ze maar op!" :schater:

  • Like 1
Link naar reactie
Maar nee hoor, ze geeft zelfs nog gas.
"Ja moet je luisteren, jij komt zo hard aan rijden, ik kon er nog langs, maar jij reed door, ik dacht dat je wel zou stoppen."

Typische redenatie van een vrouw <_< (nofi)

Als het een man was geweest had die gewoon nòg meer gas gegeven en had er dus wel voor langs gekund :schater:

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

@guido: geloof me, een vent was er ook niet langs gekomen, dan had ik wel gas gegeven en die was echt achteruit gereden, daar heb ik andere tactieken voor :lol:

@rob: nou die daadkracht hadden we graag gezien toen we op een freaking skipiste kwamen en na een ellenlange klimtocht op een karrespoor de eigenaar van het niet vindbare hotel in zijn 4x4 kwam afgedaald... ging je potverdorie nog een vriendelijk praatje met hem houden ook! wij waren er al meer dan klaar mee <_<

@jeroen: nou ik wilde graag naar huis en had al genoeg stress gehad dus ik besloot me eens van mijn goeie kant te laten zien (ja ik weet het, het is zeldzaam)

Link naar reactie

Hmmmm, ik had lekker een sigaretje op gestoken, mag van mezelf niet roken in de auto, en had rustig gewacht, maar ja ik ben een man.......

Link naar reactie

De vrouw weet niet meer wat ze moet zeggen en ..........

........ik ben zelf verbaasd over mijn zelfbeheersing.

Wij allemaal eerlijkgezegd ook. <_<

Elke zaak heeft 2 kanten, zou daarom graag de lezing van die dame eens willen horen :guitar:

Ps " flikkert ze maar op" is natuurlijk geen correct taalgebruik op dit forum (jammer dat ik geen Mod meer ben (slijm, slijm)

Link naar reactie

tja,klinkt redelijk bekend.

wij hebben hier een soortgelijke situatie wanneer je vanuit assendelft het zaandammerpad op rijd,daar is ook een versmalling met vanuit het dorp voorrang..

alleen is die verhoogde versmalling wel een vrij brede vanwege tractoren en vrachtwagen verkeer dus er passen 2 auto,s op .

jullie begrijpen wat er dus regelmatig gebeurd?

ik had zelfs eens een discussie met een motorrijder (die daar naast werkt) die vond dat het makkelijk kon,ik vroeg hem of er voor hem dan andere verkeers regels golden,hij reageerde met te zeggen "ga jij je nou maar dood rijden met dat ding" ik zei ; gast jij zit op een motor hoor !!

maar goed ik probeer een beetje te stoppen met dit soort strijd ik ben al te vaak uit de auto gestapt en ben zelfs wel eens tegen de cabine van een vrachtwagen op geklommen om de chauffeur een paar beuken te geven ,en dat gaat niet de goede kant op .

dus denk maar gewoon het is niet eerlijk zij zijn gek laat maar gaan.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.