Ga naar inhoud

Soundgenerator op een Z4 2.5i


McShine

Aanbevolen berichten

Al surfend kwam ik op het volgende topic

sgparts2.jpg

Nu vraag ik me wel af of ik genoeg ga hebben aan die onderdelen?

Volgens mij mis ik de aansluiting van de soundgenerator op de luchtfilterbuis?

Zou ik gewoon die van de 3.0 kunnen bestellen en kan me iemand helpen aan het onderdeelnummer?

aangepast door McShine
Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^ Je bent je er van bewust dat je door die soundgenerator uitsluitend wat meer motorlawaai in je cockpit krijgt en dat het dus NIKS met je uilaatgeluid doet?

Link naar reactie

Slechte ervaringen ermee , Ivo?

Voornamelijk met Kera. Keram is zelfde eigenaar en zit in Maastricht.

Daar Kera bij mij op korte afstand ligt, ga ik er heel soms heen als het echt niet anders kan.

-Terugbelafspraken die ze niet nakomen.

-Wil je wat bestellen, moet je eerst naar hun toekomen(?!) Kan blijkbaar niet telefonisch of per mail.

-Kom je langs met je windscherm (rolbeugel model) in combinatie met persenning omdat je een paar clips mist, weten ze zelf niet hoe het gemonteerd moet worden.

Tegenwoordig regel ik alles via NobraCars in Uden. Die mensen zijn een stukje onbaatzuchtiger en begrijpen wat service is. Onderdelen worden gewoon opgestuurd zonder moeilijk te doen.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
  • Administrator

^ Nu je het me toch vraagt: ik heb al wel eens eerder gezegd: wat mij betreft kun je net zo goed heel hard "vroem, vroem" roepen tijdens het rondrijden (in de Eifel), of een CD-tje met racegeluiden afspelen. Feitelijk zelfde effect ... Ik heb zo'n soundgenerator standaard in de 3.0i, maar zie er echt de toegevoegde waarde niet van in ...

Link naar reactie

Naar wat ik begrijp kun je dat zelf reguleren met de hoeveelheid foam die erin zit? Daarbij is het onze funauto, zal dus niet snel vervelen. Mijn vorige wagen was een Type-R Civic, voor veel mensen te hardcore.

@Maurits Na ja, ben best wel liefhebber van het motorgeluid, en dit is puur motorgeluid, en dus minder kunstmatig als een uitlaatgeluid.

Link naar reactie

Soundgenerator is leuk.

heb ik ook gehad in mijn 2.5i.

echter had het idee, dat ik weer meer trillingen hoorde uit de motor ruimte vandaan.

dus daarom de boel maar weer uitgebouwd.

misschien ga ik hem er binnenkort weer inzetten. altijd leuk klusje.

enige nadeel van de sound generator, gaat bij 4000 rpm pas leuk worden, en ja, daar kom ik niet zo heel vaak. (andere waarschijnlijk meer)

Link naar reactie

Vind ik juist een voordeel, ik had vroeger een Remus uitlaat en dat irritante gebrom bij 2000tpm was aleen maar ergerlijk bij snelwegritten. Wat ik wel gemerkt heb is dat het geluid geleidelijker erin komt bij gebruik van de (kleinste) foam.

Link naar reactie

Z4 antwoord: doorschakelen naar de zesde versnelling ... :)

Volgens mij rij je dan nog steeds als een behoorlijke slak hoor :blink:

iig geen rijstijl die zich een beetje bmw rijder zou mogen aanmeten :lol:

Link naar reactie

Ik had het ook tegen 2.5si ;)

(in een z4 met 6-bak moet je minimaal 2600rpm voor de pfl en 2750rpm voor de fl draaien om 120 te rijden met standaard bandenmaat)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Ja, ja, ja. Maar da's nog altijd fors minder dan de eerder genoemde 3500 rpm...

En ik zei toch ook niet dat ik dat doe? Ik haal de 120 lachend in zijn achteruit.... ;)

Link naar reactie

En ik zei toch ook niet dat ik dat doe?

Komt misschien nog met een paar jaartjes..... (doordenkertje :schater: )

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.