Ga naar inhoud

Korte antenne


Aanbevolen berichten

ik heb dus sinds ongeveer een week een korte antenne erop. ( die van peugot/citroën) . na al een debacle te hebben gehad met het er afschroeven van de oude antenne, wat niet lukte en dus een nieuw onderdeel gekocht.

ik vind het geluid er op achteruit gegaan, heeft nog iemand slechte ervaringen met een kortere antenne ? want ik zit er aan te denken maar weer een orginele (grote) te kopen.

Link naar reactie

Je zult denk ik bedoelen dat je radio ontvangst is achteruit gegaan?

Ja dat klopt en zeker in heuvelachtig terrein.

Het staat cosmetisch gewoon wat leuker, maar effectief is het een stuk minder.

Vanaf Brabant ---> zuiden gaat bij mij de originele spriet er weer op. Die kan jij toch ook gewoon weer hergebruiken?

Is een kwestie van eraf draaien (linksom) ;)

Link naar reactie

Ik heb dezelfde ervaring met de korte antenne.. (zat op de peugeot 206CC), inderdaad slechter ontvangst. <_<

Ik heb nu nog de originele lange spriet op de Z3.. ik hou 'm lekker.. :)

Link naar reactie

Ik ga binnenkort naar de sloop. Daar hebben ze dozen vol antennes. Daar zoek ik er een paar uit. Test ze in de omgeving en koop de beste.

Als je goede afspraken maakt zullen ze dat helemaal niet erg vinden. Desnoods betaal je een borg bedrag.

Link naar reactie
  • Administrator

De ontvangst met een kortere antenne is zondermeer minder.

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit niet ook voor de kortere BMW antenne geldt. Bovendien is de ontvangst van de standaard antenne ook al niet top. Hoe bezwaarlijk een kortere antenne is hangt maar net af van waar je (veel rijdt). Rondom de meeste steden (Amsterdam / Utrecht) maakt een Peugeout antenne het niet slechter dan het toch al was. Dat wordt inderdaad anders als je meer "weg van de snelweg" geraakt, dan kan de langere BMW spriet net het benodigde beetje verschil maken, maar is de ontvangst nog steeds vrij klote.

Met name als je ook dan ook nog een zender wilt waar je de benodige TMC informatie voor de file updates in je BMW professional navigatie vandaan wilt halen wordt het met alle antennes een moeilijk verhaal.

IJdeltuit die ik ben, heb ik de korte antenne en zet ik een CD'tje op als ik merk dat ik geen zender met TMC informatie meer ontvang ... :smiley_getalife:

Link naar reactie

@ 2.5si dat klinkt bekend van die CD hahaha :lol:

ik woon meer in t zuiden en op sommige momenten valt hij uit het niets naar standje ik hoor niks, ik hou de peugot antenne gewoon erbij, maar de lange komt er weer op voor het dagelijkse woon-werk gebeuren. ik heb de nieuwe net besteld want de auto was samen met het voetje gesneuveld bij het demonteren (hij wou er echt niet meer uit).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.