Ga naar inhoud

remvloeistof bijvullen


wkamphuis

Aanbevolen berichten

Hoi,

Het remvloeistof niveau in mijn Z4 staat op het onderste streepje. Ik moet toch wat onderhoud plegen dus ik wil ook de remvloeistof bijvullen.

Kan dit zomaar en zo ja welk spul heb ik nodig? Is elke dot-4 remvloeistof geschikt of is het verstandig een bepaald merk te nemen.

Over en paar maanden krijgt de auto een grote beurt waarbij ook de remvloeistof vervangen moet worden. Dus dit is even tijdelijk.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bijvullen is normaal niet nodig, laag niveau kan ook betekenen dat je remblokken bijna op zijn.

Het gevaar van bijvullen is dat als je de blokken vervangd en de zuigers terug duwt er te veel in zit en eventueel overloopt.

Link naar reactie

Sowieso zou - als je blokken niet op zijn- bijvullen betekenen dat je ergens een lek hebt. In dat geval moet je natuurlijk geen meter meer rijden want dat is levensgevaarlijk.

Of het moet de vorige keer niet goed zijn bijgevuld bij wat voor werkzaamheden dan ook ;)

Link naar reactie

Als het goed is heeft je remsysteem natuurlijk een slijtindicator.

Als die het niet aangeeft zijn je blokken nog niet versleten :lol: .

Overigens is 'op het onderste streepje' natuurlijk nog niet te weinig vloeistof; het zit nog net binnen de marge.

Maar in de gaten houden kan nooit kwaad

Link naar reactie

Doorrijden totdat het slijtagelampje van de blokken brandt lijkt me niet echt aan te raden. Dat lampje is echt een laatste melding voordat je staal op staal gaat remmen. Als de blokken dunner zijn dan 5 mm dan zou ik ze altijd vervangen. Op remmen moet je niet willen bezuinigen!

Link naar reactie

Als dat lampje gaat branden kan je nog rustig 3 à 4dkm rijden hoor; ook met redelijk wild rijgedrag.

Dat lampje zit er niet voor niets. Het is echt niet zo dat je dan gelijk moet stoppen. Gewoon garage bellen en afspraak maken, of zelf blokken bestellen en in 1 van de komende weekenden doen.

'laatst' vond de garage ook dat de blokken + schijven vervangen moesten worden (van de c5) tijdens een beurtje. Daar staat nu al ruim 40dkm extra bij (dus wat 'men' gemiddeld in 3 (!!) jaar rijdt).

Dat is dus hetzelfde als nu zeggen: zullen we de remmen maar vervangen? "want de kans is groot dat u in 2015 aan de beurt bent" :schater:

Voor zover de expertise van de stealer (maar nu vertel ik denk ik niets nieuws ;))

Dat je niet moet bezuinigen ok, maar je kan ook overdrijven. Zeker als er slijtsensoren in zitten.

Link naar reactie

Net gechecked en idd de remblokjes zijn wat dun aan het worden, voor ong 3mm, achter ongeveer 5mm. Bedankt voor de tip! De remvloeistof staat nog net boven het min streepje. Nog geen reden tot paniek dus :-)

Maar wel een leuk excuus on wat te knuselen... Een bbk zit er even niet in maar nieuw blokken (sowieso) en schijven is moet geen probleem zijn.

Ebc green / red stuff is goed? En de de schijven ook van ebc?

Link naar reactie

Als je achter iets aan je remmen doet is het verstandig ook ff naar de parkeerrem te kijken (klein trommelremmetje in de holte van de remschijf). De remvoeringen kunnen gegroefd zijn. Dus ff gladschuren/dremelen of nieuwe voeringen erin dan. (anders heb je bij nieuwe schijven ook een slechte werking overigens).

Je moet 'm dan wel opnieuw afstellen eigenlijk.

Link naar reactie

GuidoK, ik zie dat jij een BBK van ECS hebt gekocht. Heb je deze al gemonteerd? Zo ja, nog problemen tegengekomen?

Een bbk staat ook zeker op mijn verlanglijstje, niet voor de betere werking maar gewoon voor de looks (laat ik maar eerlijk zijn).

Link naar reactie

Nee, die ligt nog in de kast. Hopelijk kan ik dat ergens in week 24 monteren, maar die week stroomt ook al erg vol met werk. Als het na week 24 moet duurt het ook weer minimaal een maand :mellow:

M'n brug is ook nog niet vrij (staat allerlei zooi (lees: werk) voor)

Maar ik verwacht weinig problemen. Hooguit zullen die blikken beschermplaten achter de schijven iets aangepast moeten worden.

En ik wil nog zo'n remzuigsysteempje kopen. Ik wil alle leidingen incl koppeling goed leegtrekken.

Ik vraag me overigens af hoe lang die set nog leverbaar is. In 1e instantie zou het een gelimiteerde oplage zijn, maar ze zijn nu steeds op maar wel in order, op voorraad, op en in order etc. Er is dus wel gretig aftrek van die set blijkbaar. Niet verwonderlijk natuurlijk aangezien ie ook op de e46 past, en daar rijden er miljoenen van rond. Z4 is bijzaak. Maar je hebt dan wel eens een keer iets beters vàn bmw èn wat niet voor een /m leverbaar is ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.