Ga naar inhoud

Antenne Z3 vervangen voor nieuwe origineel


JeWe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn antenne rubber, op de carrosserie, was erg slecht en wilde ik eraf halen om nieuw te bestellen (nr: 5 tekening)

Helaas brak het schroefdraad (nr: 2) af. Ik heb net bij de BMW in Den Haag de nummers 2-4 en 5 besteld en die zijn morgen binnen (€90, -)

Nou lijkt het mij geen rocketsciense maar bij mij zit de motor van de kap er net voor. Heeft iemand ervaring met het de -en hermonteren van de antenne in deze situatie? Dan kan ik waarschijnlijk een hoop tijd besparen gezien de stand waarin je moet werken:-)

Ben erg benieuwd! Groet,

Jan Willem

antenne.png

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jan Willem,

Ik heb vorig jaar mijn bovenste tule ook vervangen, deze was ook wat vergaan.

Ook bij mij zat de motor van de kap ervoor, maar deze kun je heel eenvoudig even losdraaien en opzij leggen.

Daarna de antenne losschroeven en flink naar onderen trekken, de rubbertule nr 4 spartelt wat tegen.

Let er bij montage wel op dat deze weer goed op zijn plek terugkomt, is volgens mij ook voor eventueel binnentredende

vocht.

Link naar reactie

Een how- tootje is er niet van gekomen helaas. Maar het is kinderlijk eenvoudig.

  • De kap motor zit op twee punten vast. Losmaken met een steeksleutel en opzij leggen.
  • Nu heb je vrij toegang tot de antenne.
  • Aansluitingen los halen.
  • Antenne loshalen met een kleine steeksleutel
  • Onderdelen vervangen.
  • zelfde volgorde aanhouden om alles weer op z'n plaats te krijgen.

+/- 10 minuten werk.

De BMW had Tule nr. 5 niet op voorraad. Die kreeg ik et binnen met de post. Die zit nu op zijn plaats (buitenkant carrosserie) Helaas heb ik de antenne binnenzijde te laag geplaatst zodat het schroefdraad te laag onder het rubber zit. Nu moet ik bovenstaande punten weer opnieuw uitvoeren om de antenne naar boven te schuiven:-) Heerlijk klusje in het zonnetje!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.