Ga naar inhoud

motor blijft 'koud'


Vinn

Aanbevolen berichten

Hallo normaal staat na 10 min rijden mn warmtemeter netjes op de helft sinds kort niet meer.

Ik krijg hem gewoon niet meer op de heflt hij blijft hangen op 1/3 als ik stationair sta word die wel iets warmer maar niet tot de helft en zo dra ik weg rijd koelt die weer af.

Wat is het 'probleem'?

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

normaal komt die tot de helft zelfs toen ik op de autobaan reed in duitsland werd die niet warmer dan de helft precies goed dus.

Ik heb gister toevallig 3kwartier gereden en best door gereden maar hij werd echt niet warmer dan 1/3 van mn meter

Link naar reactie

3 kwartier is idd anders.

Thermostaat kan idd open blijven staan, maar je kan iig ook je koelvloeistofniveau checken. Het is dan verstandig om eerst je je motor warm te laten draaien, en de kachel volledig open te zetten (met airco uit), en daarna je motor enigzins te laten afkoelen om het koelvloeistof te checken.

Link naar reactie

Da's idd een klus die je prima zelf kunt doen:

http://tis.spaghetti...8/14/56〈=NL

Thermostaat kost minder dan 75 euro gok ik:

http://bmwfans.info/...ump_thermostat/

Naderhand koelvloeistof bijvullen, motor laten draaien met kachel op maximaal en daarna weer bijvullen (dan zijn de eventuele luchtbellen uit de kachelradiator verdwenen)

Link naar reactie

Op zich niet lijkt mij zolang je maar niet hoog in de toeren doortrekt of het gaspedaal diep indrukt en de temperatuur niet te laag is (ik weet niet hoe koud het de komende dagen gaat worden...).

Maar ik zou toch niet teveel kilometers maken omdat je olie dikker blijft en dat belemmert de goede smering.

Ook zouden er rare bijverschijnselen kunnen zijn zoals dat je motormanagement een te koude motor ziet waardoor er wellicht andere mengselverhoudingen etc gebruikt zouden kunnen worden wat uiteindelijk je motor en kat. zouden kunnen vervuilen.

Je doet er wel verstandig aan de snelweg te vermijden (sneller rijden=meer rijwind=meer koeling=koudere motor)

Meest slimme is natuurlijk dat je wat handiger wordt met auto's zodat je het snel zelf kan doen ;) (of gewoon eerder tijd vrijmaken om naar de garage te gaan..)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.