Ga naar inhoud

Z3 ALS DAILY......hoe ervaar je het rijgeluid in de auto


Eddo61

Aanbevolen berichten

velen hier hebben hun Zje als 2e..3e....auto,dat is bij mij dus niet t geval,het is mijn daily auto en ik rij er dus nu alweer bijna 3 jaar dagelijks in zomer en winter. :)

alle plus punten kennen we allemaal wel,maar wat ik toch wel n minpunt vind is het vrij harde geluid in de auto boven de 100km bij n gesloten kap. ik heb n 1.9 uit 2003 en begin zoetjes aan n vervanger te denken.

nu vraag ik me af hoe is deze ervaring bij andere dagelijkse gebruikers en verschild dit ook nog per motortype?is n 6 cylinder bv stiller?

en hoe zit dit bij n Z4,ben benieuwd naar ervaringen van overstappers van Z3 naar Z4?

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een enkele kap produceert binnen meer geluid dan een gevoerde kap. Daarnaast is er nog verschil tussen de kappen van origineel en aftermarket. Ook de correcte passing maakt deel uit van het geluid. Ik merkte het enorme verschil tussen een softtop en een hardtop . Ineens reed je voor het gevoel in een auto met dubbel glas.

Een Z3 roadster maakt meer geluid dan een Z3 Qpé. (afgezien van uitlaatmodificaties e.d.).

Over een Z4 kan ik je niets melden.

Link naar reactie

Gewoon open rijden, heb je er geen last van :lol:

Even serieus, heb ook 1 seizoen dagelijks in nl met de z4 gereden en bij de nederlandse snelheden is deze tamelijk geruisloos met de kap dicht.

Mijn ex Z3 maakte aanzienlijk meer herrie. Daar ik eigenlijk alleen bij regen dichtrijd, kan ook de invloed van de regen meetellen.

Totaal rijgeluid is hoger, maar sinds ik de deuren van mijn Z4 geluid gedempt heb, is de totale geluidsbeleving in gesloten toestand aanzienlijk minder geworden.

Link naar reactie

Ik rijd mijn Z4 (3.0) ook als daily. Eerlijk gezegd kan ik weinig negatieve dingen melden over rijgeluid. De 6 in lijn doet redelijk stil zijn werk,tenzij je hem aanspreekt natuurlijk. De kapconstructie bij de Z4 vind ik wel aanzienlijk stiller dan bij de Z3,althans dat is mijn ervaring. Ik heb weinig tot geen last van rijdwind bij hogere snelheden.

Link naar reactie

tja over de z3 kan ik je niets vertellen ,wel over het geluid in een z4

ik reed hiervoor een 5 serie en die was stil,de z is beduidend luidruchtiuger,maar niet echt storend,het hoort er gewoon een beetje bij.

ik heb een hardtop,en die heb ik voorzien van wat geluidsisolatie tussen de liner en de buitenkant,dat scheelde aanzienlijk (ook al heb ik niet de allerbeste materialen gebruikt)

ook heb iok een klein sliertje isolatieband aan weerszijden in de hoeken aan het voorraam zitten tegen het suizen van de wind.

huur anders een een z4 of rijd een stukje met een z4 van een member tijdens een rit oid!

Link naar reactie

Yep. De 3 maakt veel herrie met de softtop. Je houdt er rekening mee als je hem koopt maar het valt me nu, na ruim een jaar, toch best tegen. Helaas geen ruimte om een hardtop op te slaan in de winter anders had ik die zeker gekocht. Ik heb trouwens geen binnenhemel maar ik vraag me af of het echt veel scheelt.

Link naar reactie

bedankt voor de reacties tot nu toe,volgens mij zit er bij mij nog de originele kap met binnenhemel op maar n gesprek voeren bij 120 km is niet echt prettig...misschien moet ik eens n hoortest doen :)

had hier voor n megane cabrio met softop en die was aanmerkelijk stiller.

ook n hardtop vind ik geen optie want wil open rijden wanneer ik maar wil .....dus ook in de winter op zonnige dag.

Link naar reactie

Ik rij mijn Z3 ook als enige auto. Iedere dag woon/werkverkeer. Enkele reis zo'n 30 km snelweg.

Ik heb een hardtop en die bevalt prima. Wel heb ik momenteel last van lekkage bij de linkervoorruit. Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee. En de oplossing. Vanochtend moest ik ruiten krabben. Daar ben je met de Z3 snel mee klaar. Wel duurt het even voordat de voorruit ontwasemd is. Zou er een standkachel in kunnen?

Link naar reactie

Bij lekkage aan de voorzijde:

1e de gemakkelijkste , ff de top eraf > rubbers invetten met vaseline > kap weer terugplaatsen.

2a iets moeilijker , als 1 niet helpt. > de kap afstellen of

2b deurraam afstellen

Kan ook narigheid zijn met het "ingelaste" rubberdopje boven op de raamstijl.

Zoek ff in de topics. Is te herstellen met kit.

suc 6

Link naar reactie

Zoals je weet gebruik ik de Z3 ook als daily en het valt mij reuze mee.

De softtop is gevoerd maar ik heb in de winter de hardtop erop en die is uiteraad stiller met rijden.

Op zich is de hardtop er in 5 min. af en opgeborgen en al dus dat gaat snel genoeg mocht het weer dit toelaten.

Verder weet ik in ieder geval zeker dat een 6 cylinder sowieso ook stiller is dan een 4 cylinder.

Mocht je toch een andere Z aanschaffen dan wel weer even op kleur spuiten want je blijft toch wel het " goudkuipje" ?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Klopt helemaal, 120 rijden = herrie, vandaar dat ik, als ik met een passagier rij automatisch langzamer rijdem ga. Ik doe zelf nog wel eens oordopjes in als ik alleen rij of de muziek gewoon hard. Maar uiteindelijk is mijn cruise snelheid omlaag gegaan naar 90/100 km p/u. Vraag me af of die 'nieuwe' kap van cabrioservice memelink dit verhelpt. De Z3 is uberhaupt geen stille auto van binnen, kan de snelweg onder me ook goed horen. Open rijdt ik standaard met dopjes in op de snelweg.

Link naar reactie

Dat volgens de radio reclames voor de wintercheck, een peugeot op 34 punten gecontroleerd wordt, een Mercedes slecht op 18 punten :muur:

Dat ik doodziek :cold: wordt van (Limbo) Paul van carglass. :rant:

Ps, ze beweren dat ze de enigste zijn die gratis ruitenwissers leveren. Als een kleine garage dat ook gaat aanbieden, kunnen ze mooi hun dure reclame terug trekken! (of een schikking treffen :book::hypocritesmiley: ).

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik weet niet of een coupé een optie voor je is maar onze Z3 QP met 2.8L zes-in-lijn maakt een heel beschaafd geluid. Kernachtig maar prima mee te leven. En dan dat koppel bij lage toeren, geweldig gewoon.

Als een coupé niet je ding is heb ik niets gezegd, over de Z4 kan ik je helaas geen ervaringen meedelen. Stel je voor dat mijn vrouw erachter komt dat een Z4 nóg leuker is....... :sFun_whistle: Ik wil eerst weer een Ferrari erbij hebben.... :wub:

Onze Z3 QP wordt dagelijks gebruikt en ik ben er ook al mee op vakantie geweest naar de Cote d'Azur, op geen enkel moment was het geluid een hinderlijke factor.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar dat is mijn ervaring.

aangepast door nick wood
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.