Ga naar inhoud

Sludge Oliedop


Vinn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Daar zal Ruud (roodkapje) jou vast antwoord op gaan geven.

Verbruikt hij ook koelvloeistof?, zelf denk ik dat dit NIET goed is

Link naar reactie

Nee voor de rest verbruikt hij niets meer of minder dan dat ik hem net kocht ruim half jaar terug. ook merk ik niets aan de auto ook kwa prestaties ed. niet

Wel moet ik er bij zeggen er zit 2 liter van een andere olie doorheen ook moet mijn olie vervangen worden incl. filter.

Ik wacht op het antwoord :)

Link naar reactie

Sludge in je oliereservoir tezamen met het feit dat je KVS niveau te laag is duidt dat je waarschijnlijk een lekke koppakking hebt. Zie je witte rook als je rijdt? Ik zou roodkapje even bellen voor een definitief uitsluitsel...en even niet meer met de wagen rijden om verdere schade te voorkomen.

Link naar reactie

Woepie, wat is flushen, heb ff geen idee wat dat betekent. Ik zal wel weer een d******* zijn..

Link naar reactie

Nee niet echt veel auto's die niet warm worden hebben het

Jezus man, gebruik nou eens een komma:

A. Nee, niet echt veel auto's die niet warm worden hebben het

B. Nee niet, echt veel auto's die niet warm worden hebben het

C. Nee niet echt, veel auto's die niet warm worden hebben het

D. Nee niet echt veel, auto's die niet warm worden hebben het

E.
Fuck off man en zoek het lekker zelf uit

Een polletje waard, maar ik gok op C. Het antwoord blijft Nee, maar de uitleg verschilt...

Ach, hij bedoelt het goed maar kan de komma niet vinden op z'n iKwak.

Link naar reactie

Woepie, wat is flushen, heb ff geen idee wat dat betekent. Ik zal wel weer een d******* zijn..

Flushen is een verdunnend additief bij de motorolie ingooien en 10min. stationair draaien voordat je de olie vervangt.

Het idee erachter is dat alle vastgekoekte delen (oude olie, verontreinigingen) los komen en dus met de olieverversing uit de motor verdwijnen.

Flushen kan je doen met speciale goedjes (van bijv. forte), maar je kan het ook doen met een litertje diesel bij de olie gooien. (diesel=dunne olie, wel eerst ff 1 litertje aftappen).

Er zijn overigens ook tegenargumenten voor te verzinnen, bijvoorbeeld aangekoekte delen uit slangen en kanalen die loslaten en vervolgens verderop klem komen te zitten, bijvoorbeeld in cruciale onderdelen als lagerschalen etc.

Het beste is gewoon de motor compleet te demonteren en alle onderdeeltjes in een ultrasoonbadje netjes schoon te maken. ^_^

Link naar reactie

Juist, dat is een zeer duidelijke uitleg, weer wat geleerd. Hoop niet dat ik dat ooit hoef te doen, want met name je laatste deel wordt een pijnlijke operatie....

Link naar reactie

En daarom gebruik ik forté in plaats van een liter diesel, geen tegenargumenten omdat de delen die loskomen weer worden opgevangen in het oliefilter :guitar:

maar je kan het ook doen met een litertje diesel bij de olie gooien. (diesel=dunne olie, wel eerst ff 1 litertje aftappen).

Er zijn overigens ook tegenargumenten voor te verzinnen, bijvoorbeeld aangekoekte delen uit slangen en kanalen die loslaten en vervolgens verderop klem komen te zitten, bijvoorbeeld in cruciale onderdelen als lagerschalen etc.

Link naar reactie

omdat de delen die loskomen weer worden opgevangen in het oliefilter :guitar:

Dan moet je wel zeker weten dat ze eerst langs het oliefilter komen, wat natuurlijk niet hoeft. Ze kunnen ook 10cm voor die lagerschaal loskomen om vervolgens in de lagerschaal vast te komen ;) .

Goed, het is dan ook een veel gehoord argument, maar niet per sé mijn argument. Delen kunnen altijd loskomen en vervolgens 10cm verder vast komen te zitten. Ik denk dat het ook beter is om te flushen, vooral als de onderhoudshistorie of eerdere gebruik niet goed bekend is en er vage problemen zijn. Vaak gaan systemen met kritieke afstellingen zoals hydraulische klepaansturing er ook beter van werken (ten minste, die ervaringen lees je veel)

En eventueel zou je ook nog de carterpan kunnen schoonspuiten met een met diesel gevulde vloeistofspuit door het aftapgat van het carter (als dat past).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.