Ga naar inhoud

Vocht In Kofferruimte


chrisvero

Aanbevolen berichten

Ik heb een serieus probleem!

:muur:

Vorige week ontdekte ik vochtkringen ôp de binnenbekleding van de kofferruimte. Zowel aan linker als aan rechterzijde is de bekleding vochtig/nat.

Ik heb de auto nog maar een maandje, en heb hardtop laten monteren na aanschaf.

Ik kan helaas niet zeggen of het daardoor komt, heb maar paar dagen gereden met softtop. Ook kan ik niet zeggen of het door stilstaan of door rijden is dat ik vocht heb, ik gebruik mijn ZZZZ voor dagelijks woon-werk verkeer....

Heeft er iemand al ervaring met dit toch best wel vervelende probleem?

Ben benieuwd naar jullie reacties en hopelijk oplossingen!

grtzzzz Chris

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hey Chris,

In het kader van kleine beetjes die wellicht ook kunnen helpen. Water moet ergens vandaan komen, dus ik denk dat dit een kwestie wordt van zoeken. Heb je niet ergens in je kofferbak een plek die ook vochtig is aan de binnenkant? Wellicht rond de rubber sluitingen van de klep of wellicht is er iets aan de onderkant van de auto te zien? Kan me niet voorstellen dat dit van vocht is van de stoffen kap (die zou dan ook vochtig kunnen/moeten zijn).

Good luck, Ralph

Link naar reactie
  • Administrator

Waar zit het precies en heb je een fotootje oid? Dat is wel belangrijk voor een fatsoenlijk antwoord op je vraag. Lopen de plekken door tot aan je schutbord, dan zou ik toch ook eens rondom je schutbord kijken (bijvoorbeeld of de afvoerkanalen en bakjes voor waterafvoer niet vol staan). Begint het juist aan de achterkant, dan zou ik eens kijken naar de montage en afdichting van je achterlichten. Zit het op want minder definieerbare plekken, dan zou ik zoals al gezegd eens naar het rubber tussen kofferklep en rest carrosserie kijken. Heeft je auto ooit (achter)schade gehad of niet, etc., etc. Met andere woorden: op basis van de mededeling dat er links en rechts water in je kofferbak is, is het heel moeilijk iets zinnigs te zeggen ...

En by the way: kan het kloppen dat we nog geen voorsteltopic van je hebben gezien, alleen nog maar twee vragen? Even voorstellen wordt hier ook altijd gewaardeerd. :thumbup:

Link naar reactie

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb me bondig voorgesteld in eerste topic. Is er speciale plek om me verder voor te stellen of gebeurt dit gewoon hier in deze topic sectie?

Wat betreft het vocht... als ik kofferdeksel open heb ik aan rechter en linker achterhoeken aftekening van vocht kringen op de bekelding. Heb nog niet de tijd gehad om de bekleding te verwijderen (zou niet weten hoe eigenlijk, alle hulp welkom) IK weet niet of de auto ooit schade gehad heeft, ben nog maar dikke maand eigenaar van mijn ZZZZ. Zodra ik meer tijd heb zal ik foto maken en hier proberen te posten.

hope to hear from you soon......Chris

Link naar reactie
  • Administrator

x2. Met dat gewoon wegtrekken zou ik even opletten: op sommige plekken zitten wel een paar clipjes (die je met beleid er heel uit kunt krijgen en op de meeste plaatsen niet zult missen als je ze er toch niet heel uitkrijgt). Je moet ook even de deksels van de achterlichten demonteren om er bij te kunnen (die je normaal ook zou gebruiken voor het verangen van een lampje), maar dat mag al helemaal geen naam hebben ...

Btw: uitgebreid voorstellen kan in de Members Gallery!

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

De problemen lijken van de baan. Na lang en grondig onderzoek bij BMW dealer bleken het de verluchtingsroosters te zijn. Geen idee waar deze zitten maar na vervanging heb ik geen lekkage meer.

Dus kan ik me nu focussen op mijn andere problemen (navi en sputteren)

Bedankt voor jullie reacties en misschien kan er slotje op dit topic.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.