Ga naar inhoud

Te gretig....(navi) deksel op de neus


Zzzz(4) nr1

Aanbevolen berichten

In mijn vers verworven Z4 E85 uit 2004 zit een navi en telefoon, met een cradle voor de allernieuwste nokia 6310....uit 2004.

Nu mocht ik zo'n apparaat uitproberen en voila (dat is frans voor "pfhhh gelukkig werkt er eens iets), verbinding via bluetooth.

Ik moet die verbinding tot stand brengen door een knop op mijn cradle in te drukken, het contact aan te zetten en dan kan ik bluetooth pairen.

Nu had ik ook nog een modernere nokia dus ik slimmer dan BMW, :nono::nono: de 6310 in de cradle.....druk op de pairknop en pairen met de moderne nokia :thumbup: ;)

Helaas, de navi maakt verbinding en verbreekt hem meteen...en dat doet hij nou ook met mijn 6310, ik krijg geen verbinding meer die stand houd... :P

Iemand een oplossing....? Please

Gr Bert

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat wellicht handig is, is dat je eerst alle eerder gemaakte connecties verwijdert.

De procedure voor het wissen staat in je boekje als het goed is.

Nieuwere telefoons is overigens wel een probleem met de oudere bmw bluetooth systemen.

1 van de oplossingen is je ULF te laten vervangen voor een nieuwere (13e) generatie (kost 600 euro oid)

Of een nokia 6310 op MP kopen voor 2 euro. Die heeft waarschijnlijk ook nog meer standby tijd dan je huidige mobieltje ook ;) :thumbup:

Link naar reactie

Hey guys, thx voor de reacties.

Die 6310 heb ik, en ook die heb ik helemaal leeggehaald vwb eerdere bluetooth connecties. Heb ook de originele code uit het boekje gebruikt al hij zegt: voer wachtwoord in....helaas, hij maakt verbinding en verbreekt deze. :rolleyes:

En dat terwijl hij voor mijn experiment met de nieuwere nokia uitstekend werkte. Is de navi/bluetooth eenheid nog te resetten? of ontvankelijker te stemmen

Link naar reactie

Hoi, ik ben nieuw lid hier. Ben sinds vorige week trotse eigenaar van Z4 2,0 executive 2006. :lol:

Ook ik heb helaas problemen met bluetooth! Krijg geen enkele telefoon gepaird....

Ergens las ik dat er waarschijnlijk een te oude bluetooth module in de auto zit voor mijn I-phone 3GS

Wat is nu beste oplossing?? nieuwe BTmodule of een nieuwe snap-in adapter voor de I-phone? en geeft zo een adapter ook volle functionaliteit via stuur, display?

heb hifi pro en originele navi pro.

Er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden zoals Dension enz maar hou het graag zo origineel mogelijk....

Ik wacht vol ongeduld op reacties :rolleyes:

Chris

Link naar reactie
Die 6310 heb ik, en ook die heb ik helemaal leeggehaald vwb eerdere bluetooth connecties.

Ik bedoelde dat je de eerder gemaakte bluetoothconnecties uit je carkit (dus uit de bmw) moet verwijderen.

Deze kan (zo uit m'n hoofd) namelijk 3 connecties maken en dan zit het geheugen vol.

Hoe je die connecties kan verwijderen staat volgens mij in het boekje

Link naar reactie

Mij is het inmiddels gelukt om met elke telefoon contact te maken ;) Het verwijderen van alle eerder gekoppelde telefoons gaat als volgt:

Contactslot in stand 0 (alleen dus de sleutel er in, NIET draaien)

Send/receive knop ingedrukt houden en na ongveer 3 seconden contactslot in stand 1, knop nog steeds ongeveer 3 seconden inhouden, hierna loslaten

Display moet nu "bluetooth pairen"vertonen.

Vervolgens send/receive knop tenminste 10 seconden ingedrukt houden...."paired devices deleted" verschijnt nu in het display.

Bij mijn 2004 Z4 zit de send/receive knop in het opbergvak/telefooncradle. Mijn ULF werkt zowel met een oude Nokia 6310 als ook met een modernere Nokia 3109

Ik heb de info via WWW.BIMMERNAV.COM :blink:

Greetz Bert

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.