Ga naar inhoud

schilderen van remklauwen


zuhandi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wie heeft ervaring met schilderen van remklauwen

Is even wat werk wil je het goed doen want je moet de remklauw losmaken en de remblokken verwijderen.

De zaak goed schoonmaken en daarna met hittebestendige verf lakken of spuiten.

Het kost wat tijd maar dan ook wel eer van je werk.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Op zich hoef je voor het schilderen van klauwen geen hittebestendige verf te gebruiken. Klauwen worden eigenlijk nooit heter dan 150 graden (ongeveer dan gaat je remvloeistof koken), en dat kan verf wel aan. Remtrommels kunnen plaatselijk wel heter worden, dus daarom zit in die verfsetjes hittebestendige verf; voor die golfjes met geschilderde trommeltjes :rolleyes: .

Maar het kan natuurlijk geen kwaad :thumbup:

Ik heb gewoon hamerite gebruikt; dat dekt goed en heeft goede hechteigenschappen op onbehandeld staal. Hamerite droogt wel langzaam.

Link naar reactie

Ik heb ook Hammerite zwart (spuitbus ) gebruikt. Remmen gemonteerd gelaten, goed ontroest met een staalborsteltje op de boormachine en schuurpapier. Daarna goed afgeplakt en voorzichtig stukje bij beetje gespoten, en de moeilijke plekken met een penseeltje.

Ik ben tevreden over het resultaat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.