Ga naar inhoud

Oxygen O car iphone radio


DanielZ

Aanbevolen berichten

Binnenkort heb ik mijn zzz en daar zit nog de cassette speler in. Ik wil hier het liefst niets aan veranderen en er gewoon een nieuwe autoradio inzetten gevolgd door nieuwe speakers. Nu ben ik al een tijd aan het rondstruinen en ben ik op de volgende radio gestuit: De Oxygen O car iPhone radio. Het apparaat ziet er echt verdomd goed uit (al zeg ik het zelf) en maakt perfect gebruik van de iPhone (3, 4).

ocar.jpg

o-car-dock-12-15-2010.jpg

Persoonlijk vind ik het mooiste aan deze radio dat je, je iphone eigenlijk als "frontje" gebruikt. Je kunt een tweetal apps downloaden om de radio en de geluidsinstellingen te bedienen. Daarnaast is het ook nog mogelijk om gebruik te maken van je apps (Navigon, google maps, etc.) en natuurlijk je hele muziek bibliotheek. Daarnaast gaan volgens mij ook alle telefoongesprekken via dat apparaat (geen carkit meer nodig). Nu ben ik zelf een leek op audio gebied en ik vroeg me af of dit een goede kandidaat is met een speaker upgrade in gedachten...

Nu zijn dit de specificaties van het apparaatje:

Features :

Max Power (W) 4 x 55

Rated Power (W) 4 x 22

File management type By iPhone direct control

Bluetooth ability Integrated hands free kit with remote microphone

Support compatibility iPhone 3G, 3GS & iPhone 4 (protective casing included)

Number of FM pre-set options 18

Number of AM pre-set options 6

Audio/video output 1 switchable video output

Pre-amplifier output(s) Front, rear & adjustable subwoofer

Security Panel Partially detachable element with carry case

Front plate type Removable, swivelling iPhone stand on ball pivot

Illumination color White

Connection Type ISO full Europe

Miscellaneous iPhone not included

Hier nog een filmpje van het geheel: http://t.co/FNXFz9g

Ik vroeg me af of dit apparaat überhaupt in de zzz past en of dit een goede kandidaat is met een speaker upgrade in gedachten...

Alvast bedankt ;)

Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

leuk ding alleen wisselen de mensen vooral de jongeren bijna sneller van telefoon dan van onderbroek ,,na een half jaar is het ding ,verouderd,,, en dan zit je met een radio waar je niks aan hebt

Hans

Link naar reactie

Ik ben niet afhankelijk van de "jongeren", en zodra je van telefoon wisselt heb je een mooie iphone 3,4 etc. over die je dan voor je muziek kunt gebruiken en je nieuwe telefoon kun je via het bluetooth systeem laten werken ;)

Link naar reactie

Beste Daniel,

Leuk idee met alles in 1, kort samengevat. Maar ik heb even door gekeken op internet. Het is een c klasse radio, dat hoeft niet slecht te zijn echter valt het me op dat op bepaalde sites terug te vinden is dat die behoorlijk gevoellig is voor storingen zoals janktoon van de dynamo en bij lange tijd stilstaan van de auto trekt die de accu leeg vanwege een groot vermogen dat de geheugenopslag gebruikt.(hadden het over 1,5 tot 2 weken)

Ik zou het op een gerenomeerd merk houden eerlijk gezegd

groet

Leon

Link naar reactie

Ziet er inderdaad heel goed uit, maar zoals al gezegd werd, ik zou wel voor een gerenommeerd merk gaan, zoals Pionier (weet niet of die dit soort ook heeft) en ik zou nog wel eens de voor en nadelen goed op een rij zetten voor ik de aanschaf zou doen, btw, wat kost dat ding ;)

Link naar reactie

Het ziet er inderdaad leuk uit, maar steekt ook ver naar buiten lijkt mij. Misschien wel handig om je zonnenbril of iets dergelijks nog op te leggen :rolleyes:

Ik zat met hetzelfde verhaal een mooie praktische autoradio zoeken icm beide iphones van ons. Mijn eisen waren dus ook een goede werking van de bleutooth en dat de iphone ook met een kabel aangesloten kon worden zodat deze ook meteen opgeladen wordt.

Ook belangrijk als de navigatie van de iphone gebruikt wordt (via kabel) dat het geluid via de luidsprekers gaat en dat de muziek onderdrukt wordt. Ik heb me suf gezocht op internet en diverse leuke radio`s gevonden maar ben uiteindelijk naar een grote zaak gegaan met ervaring hierin. Daar werd mij de Alpine CDE-126 BT aangeraden want de ervaring daar was dat deze het beste met de iphone werkte en ik kreeg de aansluitkabel voor de iphone er gratis bij :rolleyes:

Kleur van display is ook in te stellen voor bmw, er zijn 5 gsm koppelbaar en parrot bleutooth module ingebouwd, losse microfoon is ook bijgeleverd in de doos zodat je die zelf kunt plaatsen.

Hij zit er nog niet in aangezien ik dit meteen doe met een ander klusje waarvoor de middenconsole eruit moet, dit word pas over 2 weken ivm vakantie.

Gr Jack

Link naar reactie

Hallo naamgenoot,

het is een "kewl" apparaatje, maar ik wil dan toch even kwijt dat je hetzelfde kunt bereiken met een echte BMW radio uit de vorige eeuw: even een bluetooth module zoeken voor de verbinding en een voeding klussen. Zo houd je een echt BMW dashboard :-) Maar ja; dat moet je ook maar interessant vinden...

Die lösung! Staat ook een linkje in (van Tja) voor als je alleen een reverse RDS kan vinden ipv een Business.

Daniel

Link naar reactie

Ongelooflijk leuk idee dit apparaat. Daar moet even een serieus bedrijf op inspringen. Dacht even dat dit ding een klein prijsje zou hebben maar zie net dat hij 250 euro kost. Daar heb je ook al een heel aardig ding voor van een gerenommeerd merk.

Link naar reactie
Was er niet een reclame op tv, waarbij 2 verkopers praten over het verkopen van een (te) duur apparaat ?

Ik weet niet wat jij bedoelt met een te duur apparaat, ik heb gewoon mijn wensen kenbaar gemaakt en ik had van te voren al diverse radio`s op internet gezien en wist dus ook wat de Alpine via een webshop kost. De prijs wat ik nu betaald heb is €20 duurder maar wel de kabel erbij en een goed advies. Deze kabel kost dus bij de webshops vanaf €25 en dan ook nog de verzendkosten niet vergeten!

En rijden wij niet allemaal "te" duur rond in onze Z, er zijn genoeg andere merken met cabrio die beduidend goedkoper zijn, maar ook daar hebben wij toch onze voorkeur en wensen in waarvoor wij betalen :rolleyes:

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties :mellow:

Ik begin nu wel te twijfelen of dit een goed product is... Ik heb geen idee wat de janktoon van een dynamo is maar dat klinkt niet prettig... En het is natuurlijk niet fijn dat dat ding je accu leeg slurpt... Ik ga even naar de oplossing kijken van bmweetje3 ;)

Link naar reactie

de janktoon wat ze bedoelen komt doordat in de wat mindere merken de voedingen niet zo goed zijn waardoor je tijdens oplopen van je toerental een soort fluittoon over je boxen hoort. Is soms wel eens op te lossen met een onstoor setje maar of je dat wil.

Link naar reactie

Dat is inderdaad de vraag... Nu je het zegt had ik hier in mijn vorige auto ook erg veel last van, dat was ook een fancy autoradio met een klapschermpje + hdd... Maar zoals je beschreven had is het dus mogelijk om je iphone via een kabel (iphone of audio jack?) op het systeem aan te sluiten? Mocht het een iphone aansluiting zijn is hier natuurlijk wel iets leuks op te verzinnen om ergens een soort standaard te maken oid :mellow:

Link naar reactie

via de kabel kun je de iphone/ipod helemaal bedienen via het display van de alpine radio, er zijn diverse steunen te vinden. Ik heb in de e46 ook de iphone via een steun aangesloten op het audio/navi systeem. Kan ook via het stuur gewoon de muziek harder en zachter zetten en naar volgende/vorige nummer gaan op de iphone. Ook hier word de iphone gewoon opgeladen. Ik heb dus altijd de goede muziek bij me zonder cd`s te wisselen en mijn ervaring uit vorige auto`s met een wisselaar is als je de auto wegdoet zitten er nog altijd dezelfde cd`s in als toen je de auto kocht :mellow:

Ga gewoon eens naar een goede inbouw zaak en kijk wat ze daar vertellen.

Link naar reactie
Je kan Ron de Vries proberen, is wel niet in haarlem maar zaandam is ook niet ver meer. Zij geven goed en eerlijk advies en zijn altijd scherp geprijst. Www.rondevries.nl

x2

heb daar destijds de speakers van de :rolleyes: QP laten vervangen; prima advies, directe inbouw en niet de hoofdprijs.

(geen familie :D )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.