Ga naar inhoud

Tips voor een uitlaat met plof :-)


NaZGuLL

Aanbevolen berichten

Ik had bij mijn vorige auto, een Mini Cooper S, bij opschakelen vanuit de lagere versnellingen altijd een prachtige plof vanuit de uitlaat. Ik zou dit bij mijn Z4 3.0Si ook graag willen. Weet iemand of dit met bepaalde einddempers te verwezenlijken is? En zoja welke? Eventueel andere zinnige tips zijn ook welkom.

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gisteren meegereden met een Z3 met een Eisenmann uitlaat. Komt een gave roffel uit de uitlaat bij terugschakelen of gas los. Niet helemaal hetzelfde zoals je het beschrijft maar ook geinig :wave:.

Na bezoek van het rally-event lijkt de Eisenmann een zeer beschaafde uitlaat btw.... :)

Link naar reactie

Ik vraag me af of je dat met een sportuitlaat gaat realiseren. (je hoort uiteraard alles uit de motor wel beter met een sportuitlaat (=minder gedempt)).

Als die mini echt consistent een plofje geeft hebben ze aldaar misschien wel iets getruukt met het motormanagement (ontsteking tijdelijk onderbreken oid).

Bij aston martin doen ze ook iets dergelijks (nou ja, daar wordt geloof ik aktief benzine in de uitlaat gespoten, maar het effect is hetzelfde als een rallyauto met sequentiele bak)

Link naar reactie
  • Administrator

Als ik er van uitga dat het bij de 3.0si hetzelfde is als bij de 2.5si (want zelfde blok), dan krijg je de plofjes / roffel uit de motor als de motor van grofweg 3000 toeren terug zakt naar grofweg 2500. Ik krijg de plofjes / roffel met name bij het terugschakelen of wanneer je even het gas loslaat en een enkele keer bij het opschakelen (met name als je niet snel genoeg door schakelt :muur:). Mij lijkt dat je dat effect toch zou moeten kunnen versterken met een andere uitlaat met minder demping.... Een rally auto effect zal het nooit worden ...

Link naar reactie
  • Administrator

Cold air intake zal het effect ook vergroten...althans dat was bij mijn MX5 (Mazda) geen :nasty: X5 :muur:

Link naar reactie

Met die Mini Cooper S was inderdaad wel iets meer aan de hand, achteraf bleek één van de zuiger/cilinders rot en daardoor de verbranding niet goed verliep. Lekte onverbrande brandstof de uitlaat in. Misschien moet ik één van mijn zes cilinders daaraan opofferen :thumbup:

Hoe dan ook wil een einddemper waarvoor ik niet eerst toestemming bij de gemeente moet vragen als ik vroeg op pad ga. Het moet dus geen blèr bak worden. Ik had al iets gevonden op de volgende site

http://www.xtreme-tuning.nl/news.read.cfm?articleid=124

Ze spreken over resonated en non-resonated. De laatste zou dan meer moeten ploffen en pruttelen hahaha. Heeft iemand ervaring met dit merk of kan iemand objectief een advies geven? Ben overigens wel gecharmeerd van hoe het orgineel onder de auto zit. De pijpjes komen mooi getrapt vanonder de achterbumper.

Link naar reactie

Denk ook dat je best gaat voor een Eisenmann uitlaat.

Is nog geciviliseerd kwa volume, maar toch een sportieve ronk en bij mijn QP hoor je bij gas lossen een korte roffel.

Hetgeen je bij die Milltek uitlaat onder die Golf vooral hoort, is de DSG-bak die electronisch op toeren wordt gehouden.

Is ergens een beetje vergelijkbaar met een rallywagen, maar ga je nooit verkrijgen met je 3.0si.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb vandaag toevallig de foam uit de sound generator van de Z4 (3.0i) van een vriend van me gehaald,

dat maakt een lawaai, ik stond er echt van te kijken :newblush:. Kreeg pijn aan m'n oren.

Het maakt natuurlijk geen ploffend geluid, maar is wel zeker iets om te proberen.

Als je alle foam verwijderd heb je echt niet meer lawaai nodig.

http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=15035

Link naar reactie
de geluidsgenerator ....enkel voor de geluidsbeleving binnenin.

Zou een geluidsgenerator die het opschakel-wastegate-geluidje van een Urquattro maakt bij het schakelen wel cool vinden. :rolleyes:

Zoals deze Quattro op 0:12s

Link naar reactie

Zo'n Capristo uitlaat met een extra klep die je open kan zetten is aardig. Alleen.... als ik op de site kijk van de fabrikant dan staat BMW helemaal niet tussen de merken. Niet op de NL site en niet op de DE site...

En wat zou zoiets kosten? Ik zie dat het vooral een berg koppel oplevert <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.