Ga naar inhoud

(tussen) acceleratie


tjaam

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Update,

Afgelopen week terug gekregen van de monteur dat de nokkenstokken timing totaal verkeerd was. Toevallig was er een andere M Coupe in de garage dus kon men goed vergelijken. Het lijkt er op dat dit een groot deel, zoniet de gehele verklaring is van het ontbreken van voldoende vermogen. Om dit te corrigeren is er speciaal (?) gereedschap nodig, die Van Doorn zelf niet heeft, en dat moet lenen. daar is het nu dus even op wachten.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Vandaag de auto opgehaald. Blijkt een flinke klus te zijn om de de timing van de nokkenassen te herstellen. Het resultaat mag er zijn. De auto reageert veel feller op het gas en accelereert nu echt beestachtig snel! Wat kun je dan toch weer blij zijn als een klein kind...Ben net even de grens (!) over geweest en klokte 257 op gps, 265 op teller. Op dat moment komt de snelheidsbegerenzer er voelbaar in. ik denk dat alle pkt'jes weer meedoen! Misschien tzt weer eens op de rollenbank.

Ik heb me voor zondagmiddag as gelijk maar ingeschreven voor een drifttraining in Lelystad. Kan ik overigens iedereen aanraden, veilig terrein en goed bewaterd dus je auto heeft er relatief weinig van te lijden. Setje Wanli's met 4 bar achter en gummen maar. :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb vandaag even uit de losse pols weer wat tussensprints gedaan, wel aardig om te zien wat een goede afstelling van de nokkenastiming kan brengen. Overigens was de afstelling wel dramatisch naar wat ik begrepen heb. Laatste waarden staan tussen haakjes

60-100 4e 7,25s (5,7)

80-120 4e 6,7s (5,3)

80-120 5e 9,4s (7,5)

80-120 zo snel mogelijk 3,6s (dat is wel weer oké)

100-140 4e 7,1s (5,7)

100-140 5e 9,8s (7,3)

100-160 3e 7,2s

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.