Ga naar inhoud

Z4 M QP: Motor slaat soms moeilijk aan


Mr. Jones

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, ik ben sinds kort weer in het bezit van een Z4, nl. een M QP. Dus ik zal binnenkort wel eens een update doen in de Members Gallery als ik wat deftige fotos genomen heb.

Nu is het zo dat de wagen meer een weekend wagen is en dus soms enkele dagen achter elkaar niet gestart wordt. Wat is nu juist het probleem, als ik de wagen dan eens wil buiten latem en ik start deze dan slaat deze niet direkt aan en ik heb zelfs al eens gehad dat die na een paar tikken aansloeg en dan direkt weer stil valt. Iemand soms enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Eerst foto's plaatsen, daarna helpen we je pas :thumbup::thumbup:

Eerste wat mij lijkt is wellicht een grote beurt uitvoeren.

In ieder geval luchtfilter checken, benzinefilter checken en bougies checken.

Je probleemomschrijving is een beetje vaag (soms wel, soms niet, soms niet gelijk etc).

Om te starten heb je in principe brandstof, lucht en vonk nodig, dus ergens in dat traject zit (deels) een euvel (in neem aan dat je startmotor gewoon goed draait :nono:). bovenstaande dingen zijn de eerste zaken die je m.i. moet controleren.

En wellicht even met een scanner uitlezen op foutcodes.

Link naar reactie
  • Administrator

Als je alarm regelmatig af gaat en je rijdt er weinig mee, heeft dat natuurlijk nogal invloed op de capaciteit van je accu. Is al gezegd hierboven, maar heb je die al eens door gemeten of dat laten doen?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Wat was nu de oorzaak van het afslaan? Heb gelezen dat de dubbele vanos het ook al eens laat afweten... met afslaande motor tot gevolg. Zou een kinderziekte zijn van de Z4, maar is dus perfect herstelbaar.

aangepast door Bad_Pritt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.