Ga naar inhoud

Ipod/ Iphone


Golfer

Aanbevolen berichten

dsc0519v.jpg

Hallo ZZZZ ers,

Zal me eerst voorstellen ( bij mij eerste mail, is dit helaas ontgaan ) .

Ik heet Guus, bijna 57 jaar en gelukkig getrouwd.

Sinds verleden jaar april deze Z4 gekocht en al vele " mooie " km mee gereden.

Mijn vraag op deze forum is of iemand al ervaring heeft met een Dice Mediabridge Dua Installation, ( Ipod / Ihone aansluiting ineen ).

Zag namelijk op YouTube hoe ze deze installeerde, leek heel simpel.

Maar dat is alles op video :thumbup:

Groet, Guus

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben de mediabridge aan te testen en ga deze leveren in NL naast de CP600BMW omdat er steeds meer vraag naar Bluetooth is.

paar eerste bevindingen:

- bluetooth bellen werkt goed, vanzelf koppelen bij instappen nog niet (kan aan mij liggen, heb wat teveel apparatuur in de auto nu)

- mp3 vanaf USB mist wat dynamiek in vergelijking met de CP600

- bediening omslachtiger dan de CP

- streaming vanaf ipod/phone werkt goed

- internet radio via mobiel internet iphone werkt aardig maar niet met de Livio app, streamitall wel (ook NL stations)

- alles gaat via de CD wisselaar input, die moet dus aan staan/naar muziek luisteren om de phone-mute te kunnen gebruiken. Eigenlijk wordt je dus geacht altijd de Mediabridge aan te hebben staan en niet uit of naar FM radio te luisteren

- display gebruikt alleen het bovenste veldje (waar CD 01-54 oid staat) en niet het hele scherm zoals bij de CP600, daar er meer info op komt geeft dat minder gevoel van integratie maar het werkt niet slecht

- installatie idd makkelijk

als het alleen om de mp3 vanaf USB/SD gaat dan heeft de CP600BMW nog steeds de beste kaarten in handen. Maar zodra je ook bluetooth wilt, een iPod/phone hebt en handiger bent met knoppen dan komt de Mediabridge in beeld.

Prijzen liggen ongeveer bij elkaar, installatie kun je zelf.

Aardig is de Universal USB RDS, voor de Z3 rijders met 1-DIN radio (niet geintegreerd via I-BUS dus) een overwegen waard. Deze maakt een FM radiostation en stuurt deze via de antenne ingang naar de radio. Met een afstandsbediening (of op de iPod) kies je de nummers. Display via RDS signaal op je radioschermpje. Eerste testverslagje: http://dice.rentier.nl Helaas nog geen inbouw zelf gedaan om zelf foto's te kunnen maken in een BMW (wel even getest op 'wat anders' maar dat zag er niet uit. Iets meer werk dan de Mediabridge want voeding/massa moet ergens aangeprikt worden)

Link naar reactie

Ik wil graag MP3 spelertje of ipod in de auto afspelen -- uren muziek zonder al te veel gedoe

Ik heb een radio cassette in de wagen zitten orgineel BMW - met cd wisselaar in de bak

Echter ik vind dat het geheel zo hoort en te goed past ....

dit zou dan ook de oplossing zijn ... mits ik niet de zeikerd ben die het niet wil zien ... echter een mooie aansluiting in een van de restknoppen positie

zou ik wel een oplossing vinden

KAN DIT... :thumbup:

Link naar reactie
Ik wil graag MP3 spelertje of ipod in de auto afspelen -- uren muziek zonder al te veel gedoe

Ik heb een radio cassette in de wagen zitten orgineel BMW - met cd wisselaar in de bak

Echter ik vind dat het geheel zo hoort en te goed past ....

dit zou dan ook de oplossing zijn ... mits ik niet de zeikerd ben die het niet wil zien ... echter een mooie aansluiting in een van de restknoppen positie

zou ik wel een oplossing vinden

KAN DIT... :unsure:

Dit kan, ik heb een Dension Gateway 300 op een BMW Business radio aangesloten. Hiermee kun je een iPod, een MP3-speler via de koptelefoonuitgang of MP3's vanaf een memorystick afspelen. Als je de CD-wisselaar wilt behouden dan kan dat met extra bekabeling. Alleen: waarom zou je een CD-wisselaar willen hebben als je een iPod aangesloten hebt?

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Collega ZZZ(Z)'ers

Ik heb hier en elders op internet al zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Mijn ZZZZ 2006 heeft ingebouwde bluetooth module, Hi-Fi pro met DSP en navi prof. De BTmodule zou blijkbaar te oud zijn om te pairen met mijn I-Phone. :rant:

Dus wil ik ook via aftermarkt "iets" aanschaffen om handsfree te kunnen bellen en dan maar gelijk ook MP3 mogelijkheden te hebben.

Er is de Parrot MKI9200, de dension Gateway's enz.

Aangezien ik geen zoon van Rockefeller ben en ook nog geen staatsloterij gewonnen heb wil ik graag mijn budget beetje binnen de perken houden....

Wie weet er (uit ervaring) wat het beste werkt??? zowel kwa BT als kwa geluid MP3's en bedieningsgemak???

Alvast bedankt voor jullie reacties en raadgevingen.

Chris :petje:

Link naar reactie

Mijn Z4 uit 2003 heeft ook originele BT, DSP en Navi Pro. en ik heb geen probleem met de koppeling met een iPhone4. Volg je wel de juiste procedure voor het koppelen? Dat is net iets lastiger dan bij b.v. een Parrot. Op het forum is daar vast het e.e.a. over te vinden, anders heb ik nog wel een instructie liggen.

Link naar reactie

In heb zelf een parrott mki9200 genomen en ben erg tevreden. iPod/Phone bediening vanaf de remote en kan ook nogngewoon de radio gebruiken. Bijkomend voordeel was dat het signaal uit de parrott oom versterkt kan worden. Vond het zelf de meest effectieve oplossing voor de beste prijs.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Even ter info voor de geintresseerden..

Ik heb een aantal weken geleden de Dice Mediabridge (MBR1500) ingebouwd, icm met hifi zonder nav. Tot op heden bevalt het mij super!

Altijd een hoop muziek tot je beschikking vanuit de ipod of usb-stick, goed geluid en een prima werkende bluetooth carkit(met stuurbediening!)

De wijze van bedienen is even wennen, maar werkt erg goed. Bij een grote muziekdatabse is het wel aan te raden om afspeellijsten aan te maken anders blijf je skippen. Ook het streamen vanaf een iphone werkt perfect, ook dan kun je de stturbediening gebruiken om te skippen. Via een cydia-app is het met een iphone ook mogelijk om bijvoorbeeld tomtom berichten of flitserwaarschuwingen via de carkit te laten horen.

Inbouwen kost je 1-2 uur als je het rustig aan doet, alles is plug&play.

Kortom, niet heel goedkoop (ruim €200) maar heb er bergen plezier van!

aangepast door Boy
Link naar reactie
  • 3 weken later...

waar zit mijn wisselaar aansluiting ? z4 coupe 2006 ;) voor cp600 kofferruimte zie ik geen aansluiting ,,,

iemand paar foto's hoe je zo iets aansluit.. heb navi en dsp bluetooth telefoon aansluiting

aangepast door Mark79
Link naar reactie

De wisselaar aansluiting zit zeker op de achterzijde van je radio.

In de beginjaren van de Z4 werd de wisselaarkabel standaard gelegd naar de bagageruimte tussen de stoelen.

Later deed men dat niet meer. Dat was ook de plaats waar de wisselaar af fabriek werd geplaatst.

aangepast door Jojo
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Inderdaad.. door de bomen het bos niet meer...

Ik heb een zzzz van 2003 met standaard audio.

Ik gebruik spotify op mijn Iphone en wil deze graag streamen..

alle ander functionaliteiten zijn bijzaak voor mij.

Grtjs

René

Wat is de beste prijs/kwaliteits oplossing hiervoor ?

Link naar reactie

Als je dit bedraad wilt doen kun je er elke ipod module voor gebruiken. als je het via bluetooth wilt is de aanwezigheid van a2dp bluetooth van belang.

In tegenstelling tot een eerdere post hebben niet alle radio's in de z4 standaard een wisselaar aansluiting. Als je de bmw cd hebt (waar het woord business en een klein displaytje voor RND, TP etc ontbreekt) heb je die namelijk niet.

Op http://bmwfans.info/parts/catalog/E85/Roadster/Europe/Z4_M3.2-S54/RHD/N/2006/june/browse/audio_navigation_electronic_systems/radio_bmw_basic_cd/ vindt je een afbeelding van de radio zonder wisselaar aansluiting.

Link naar reactie
  • Administrator

Je kunt het op het plaatje niet zo goed zien, maar heeft die radio dan helemaal geen ruimte voor aansluiting van een wisselaar / AUX, of iets anders? Wist inderdaad niet dat die bestonden.

Bij een radio die wel ook een wisselaar aan kan kun je de wisselaar afkoppelen en een apparaat plaatsen dat zich gedraagt als zodanig (dan moet je voor het geluid in het B blok achterop de radio zijn) of een iets dat zich gedraagt als losse AUX: dan moet je in het C blok achterop de radio zijn ...

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Mijn Z4 uit 2003 heeft ook originele BT, DSP en Navi Pro. en ik heb geen probleem met de koppeling met een iPhone4. Volg je wel de juiste procedure voor het koppelen? Dat is net iets lastiger dan bij b.v. een Parrot. Op het forum is daar vast het e.e.a. over te vinden, anders heb ik nog wel een instructie liggen.

Kun je mij de te volgen procedure misschien nog een keer laten weten. Ik krijg mijn iPhone niet gekoppeld aan mijn Z4 3.0 Si. Alvast met veel dank.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Ik zou in ieder geval nog even kijken naar gebruikerservaringen met de batterij. Ik hoorde eerder dat die erg kort meegaat, maar weet niet of dat was van iemand die de hele tijd alles aan heeft staan, of dat het een reële klacht is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.