Ga naar inhoud

Airco inbouwen?


aprijk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik had een Z3 zonder airco en heb zeker zo'n jaar geprobeerd iets te regelen als een airco. Helaas is een aftermarket airco in de Z3 niet mogelijk en wordt inbouwen van een originele airco uit een schade-auto altijd afgeraden doordat je niet weet wat eventueel vervangen moet worden. Een airco bestaat uit tientallen onderdelen. Ik heb zelfs uitgezocht dat als je een airco zou willen laten inbouwen met alle originele airco onderdelen van BMW in de Z3 je ongeveer 6000 euro kwijt bent...

Ik wou helaas dat ik beter nieuws voor je had :hamer:

Link naar reactie

Als ik in de ETK kijk zie ik dat er ooit een origineel retrofit set heeft bestaan (niet meer in productie):

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads...r_conditioning/

Deze amerikaanse site heeft 'm op z'n website staan:

http://www.ddmtuning.com/Products/bmw-oem-part-64509405039

2000 dollar.

Reken dan nog even 500 dollar transport (amerikanen sturen vaak met dure toko's als fedex), 19%btw en 3%importheffing en je zit op ruim 2100 euro.

Als je zelf niet inbouwt, reken er dan op dat je bij de dealer denk ik ook een stuk meer dan 1000 euro kwijt bent.

Er komt ook nog wat klein spul bij.

Uit een schade auto zou ik niet snel aan beginnen.

De compressor uit een schade auto zou ik nog wel aandurven maar de rest niet. Een airco bestaat uit zoveel buizen, slangen en koppelingen, (en filters, condensors etc) dat een lek op een o-ring afdichting zo aanwezig is, zeker als het spul niet nieuw is en ik weet niet hoe lang droog gestaan heeft.

Of je moet heel goedkoop aan het spulletje kunnen komen en tijd genoeg hebben om te hobby-en (en een brug hebben). Dan kan je het natuurlijk proberen :)

Wellicht staat in TIS een handleiding/stappenplan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.