Ga naar inhoud

Z4 interrieurfilter vervangen


Ronlittle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...
  • Administrator

Ik heb het interieurfilter vandaag even vervangen. Is met de door Ron geplaatste DIY van MANN echt in minder dan tien minuten gebeurd:

1. Twee schroefjes links en rechts onder (net achter) je dashboardkastje losdraaien;

2. Paneel dat daardoor loskomt laten zakken;

3. Uitgebreid hoesten door stof, blaadjes en andere meuk die je tegemoet komen;

5991102561_94325554f9_b.jpg

4. Even wat draden opzij schuiven (in mijn geval o.a. aftermarket alarm), je hoeft niks los te koppelen;

5. 'Filtercasing' aan de rechterkant beetje naar rechts en omlaag trekken;

6. Ouwe filter eruit trekken;

7. Uitgebreid hoesten door stof, blaadjes, veren, spinnen en andere meuk die je tegemoet komen;

8. Oud & nieuw even vergelijken en constateren dat vervangen een goede keuze was vanwege het verschil van dag en nacht:

5991668982_57ba5a45fc_b.jpg

5991664904_7f6dca2a42_b.jpg

9. Even goed opletten op de plaatsrichting van het nieuwe filter;

5991649612_36cfc74d20_b.jpg

10. Zie stap 9 (linkerkant rechterfilter): constateren dat ze je bij BMW ook gewoon een MANN filter in een BMW doosje verkopen (voor EUR 35,-), zodat je de volgende keer net zo goed voor de helft van het geld een MANN filter op internet kunt kopen (voorbeeldje);

11. In omgekeerde voilgorde boel weer dichtmaken; en

12. Tevreden constateren dat je airco het opeens veel beter doet ...

:groupwave:

Link naar reactie
  • Administrator
vogeltje ...

Mijn landshark is kennelijk nogal hongerig geweest; in het filter zaten restanten van vogeltjes, spinnen en complete fruitbomen. Als je ziet wat er allemaal in dat filter zit, verbaast het je dat er uberhaupt nog lucht doorheen kwam ... :rolleyes:

Welk diy projectje zien we daar eigenlijk op de foto?

Als je die foto van het losgeschroefte en gezakte paneel bedoelt: links hangt de kabel die normaal van de AUX, via het sleufje tussen middenconsole en dashboard naar het handschoenenvak loopt voor Ipod e.d., rechts zie je onderdelen van de aftermarket alarminstallatie (zwart kastje, zwarte en rode draden) en daaronder iets wat BMW 'regelunit' noemt, maar waar ik me eigenlijk nooit zo in heb verdiept wat die nou regelt ....

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Zo dat is geen overbodige luxe, zo te zien..! :rolleyes:

Een Z3 heeft geen interieurfilter.. en het is me nu ook direct duidelijk waarom

je af en toe zo iets hebt van "WTF" wat kwam daar nou uit mijn ventilatie-opening :lol:

Link naar reactie

Haha precies Widebody. Ik heb vorige week even lekker de auto schoongemaakt en gestofzuigd/stofgezogen?!! en als je dan de blazer de auto in richt om even je smoel wat te verkoelen is het zo van AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH NEEEEEEHEEEEEEEE....!!

Link naar reactie
Een Z3 heeft geen interieurfilter..

Wilde net vragen of er ook een filter op de Z3 zit, maar is al weer beantwoordt, scheelt weer hoef ik die tenminste niet te vervangen :lol: en ach de rotzooi die uit de ventilatie roosters komt valt wel mee :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.