Ga naar inhoud

remslang voor vervangen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Z rijders,

hoe vervang ik de voorste remslang ,en waar moet ik opletten met ontluchten van de abs!

mvg. smidje verholen

• Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Vraagje voor Roodkapje denk ik. :lachen:

Geplaatst:
en waar moet ik opletten met ontluchten van de abs!

Dat er geen lucht in de leiding blijft zitten!

Slang op de ontluchtingsnippel en in een opvangtankje hangen, open draaien, iemand anders het rempedaal een paar keer laten intrappen totdat er alleen maar olie uitkomt. Dan nippel dichtdraaien en olieniveau in het tankje bijvullen. Simpel zat. :lachen:

Geplaatst:

Beginnen met het inspuiten van de koppeling tussen remleiding en remslang met wd40 of andere kruipolie die kan behoorlijk vast zitten.

Als die los is de remslang losdraaien aan de remzadel.

Nieuwe monteren eerst aan de zadel dan aan de leiding, daarna gewoon ontluchten. 2 man job.

Nippel open, rempedaal in en vast houden, nippel dicht enz. Let op het niveau van de remvloeistof.

ABS werkt elektronisch.

Geplaatst:

Nippel zelf ook ff een paar uur/dagen van te voren met kruipolie (wd40=ruk) inspuiten voordat je eraan begint te draaien (anders -knap!- ....dôh!)

Bij alleen je klauwen losmaken bestaan er speciale klemmen die je op je slangen kan zetten, maar daar heb me natuurlijk niets aan als je de slang zelf wilt veranderen.

Wellicht kan je zo'n klem zetten op een slang tussen je reservoir en de abs/remcylinder.

Als het goed is loopt je systeem dan ook niet leeg; de oppervlaktespanning van je remvloeistof is waarschijnlijk te groot om ervoor te zorgen dat er van onderen lucht inloopt.

(je merkt het vanzelf als er veel remvloeistof uitloopt en de bovenkant is goed afgeklemt; dan loopt er lucht van onderen in)

Ik heb in programma's als INPA geen instelmodi gezien om je abs specifiek te ontluchten. Sommige auto's hebben die namelijk wel aangezien een abs (afhankelijk van het ontwerp) soms heel lastig te ontluchten is. Sommige abs units hebben zelf ook ontluchtingsnippels.

Geplaatst:

Hallo Z rijders,

Allemaal bedankt voor jullie reactie`s Heb de voorste remslangen ,en maar gelijk de remblokken ook verwisselt,

alles ontlucht volgens jullie tips en ik weer blij.

gr.smidje

Gast Z3-Widebody
Geplaatst:

Heb je direct de Goodridge remslangen genomen?

goodridge_remslangen_catalogus_rvs.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen