Ga naar inhoud

Z4 beslaat heel erg bij regen


Vinn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Als dat allemaal niks uitmaakt kan het zijn dat je ergens een klein lek / kleine verstopping hebt. Kijk eens in de bakjes waar het water aan de achterkant uit moet weglopen (kap half open / dicht; even voelen aan het voorste deel van de achterkant van de kap (zeg maar direct achter je deur) en je hebt de bakjes zo te pakken. Voel ook eens onder je vloeerbedekking. Dat kan door de stoel helemaal naar voren te zetten; dan zie je vanzelf een overgang in de verschillende deeln van de vloerbedekking waar je met je hand tussen kunt voelen of de onderkant van de vloerbedekking nat is. Doe dat dan ook even aan beide kanten. Bij verstoppingen van de afvoer / natte vloerbedekking leggen we je dan wel weer uit wat je moet doen ... :fiew:
Ik heb hier een iets andere kijk op.

Het kan ook aan totaal andere dingen liggen. Kijk in ieder geval of je veel vocht hebt onder je matten, het kan zomaar zo zijn dat je een lekkage hebt en dat ...

Dat valt dus wel mee hoe anders Marcel :lachen:

Vinn, heb je al onder je vloerbedekking gekeken (dus niet de losse mat voorin, maar op boven beschreven manier) en in de afvoerbakjes? Weet je nu zeker dat je airco bijvoorbeeld niet op recirculatie staat?

Link naar reactie
Dat valt dus wel mee hoe anders Marcel :lachen:

Haha, maar met jouw benadering ben ik het wel eens! :lol: Wat ik bedoelde was dat men geen lapmiddeltjes moet gebruiken, maar eerst de oorzaak moet vinden van het euvel en het daarna prof. op moet lossen.

Uiteindelijk ging het mij eigenlijk om het "steamy windows" verhaal hoor. :fiew:

Mocht dit allemaal niet het geval zijn............, dan moet je tijdens het rijden je bijrijdster "met rust laten"

Link naar reactie
Dat valt dus wel mee hoe anders Marcel :lachen:

Vinn, heb je al onder je vloerbedekking gekeken (dus niet de losse mat voorin, maar op boven beschreven manier) en in de afvoerbakjes? Weet je nu zeker dat je airco bijvoorbeeld niet op recirculatie staat?

Nee ik heb alleen onder mn mat gekeken het los geschroefd heb ik nog niet naar gekeken en ik heb wel rondom mn kap gekeken maar ik weet niet precies welke bakjes er bedoelt worden? misschien dat foto's kunnen helpen?

Mijn dank is groot

Link naar reactie
  • Administrator

Het hangt denk ik van je definitie van bakjes af: bij de Z4 kun je ook - als je de kap half open hebt - bij de bovenkant van de afvoerleidingen die van van boven naar onder door de carrosserie lopen direct achter de deur. Daar zit een bakje met een trechterwerking. Als je daar voelt en troep / nattigheid voelt is dat een goede indicatie dat die afvoerleidingen verstopt zitten. Vinn: je moet even zoeken op de trefwoorden "prop", "afvoerleiding"en zo nog wat; volgens mij heeft Floor ooit een topic gemaakt met afbeeldingen over schoonmaken van die leidingen, waarop ook de betreffende bakjes te zien zijn ...

Link naar reactie
Het hangt denk ik van je definitie van bakjes af: bij de Z4 kun je ook - als je de kap half open hebt - bij volgens mij heeft Floor ooit een topic gemaakt met afbeeldingen over schoonmaken van die leidingen, waarop ook de betreffende bakjes te zien zijn ...

Je kan er zelfs met dichte kap bij ( net geprobeerd)

,Even met je hand tussen het achterschot en de kap voelen, Maar let op !! ook al voel je geen nattigheid dan zegt dat nog niks over een eventule verstopping want ze zijn vrij diep.

Bridders heeft er dacht ik destijds in zijn eigen voorsteltopic de nodige aandacht aan besteed en ik heb dat nog aangevuld met wat plaatjes en de nodige uitleg.

Wat je ook nog kan doen is plaat waar de softtop opligt als die open is weghalen dan kan je er ook bij, Maar het kan ook zo als ik al zei.

Of vanuit de achterschermen waar aan de onderkant de rubbers zitten voor de afvoer

lekbakjes005.jpg

Dit zijn de rubberproppen die net voor je achterwiel zitten als je dunne vingers hebt kan je ze er zo uitpeuteren anders moet het kleine schermpje in je wielkast even los.

lekbakjes001.jpg

Laatste foto is de watertest

Link naar reactie
Hallo,

als het regent beslaat mijn auto best erg als ik een passagier heb.

zo erg dat ik de hele tijd mijn raamblaazer aan moet zetten en dat dat dan zelfs niet goed helpt het was gister zo erg dat ik gedwongen moest stoppen omdat ik via mijn zij ruiten niks meer zag...

iemand enig idee??

Beste Vinn

Als je een kleine ruimte niet ventileert zal het altijd vochtiger worden.

Ik zou je toch willen adviseren om de ventilator te laten draaien ook al is het met een lage stand.

En zoals de voorgangers al melden met de airco aan.

Ik verwacht niet dat het interieurfilter nat is want op die locatie kan alleen maar vocht komen door een lekkage.

Echter als deze vervuild is zal het zeker de luchtstroom beïnvloeden.

Gr Marcel

Link naar reactie
  • 5 weken later...

heb hetzelfde probleem naja minder nu ik merk dat het uitmaakt of je de ventilatieschachten helemaal open laat

als je de auto stilzet (voor de avond of whatever) ook gebruik ik van volgens mij RainX de variant voor de binnenkant

van de ramen tegen beslaan helft goed

mvg Kris

Link naar reactie
Iemand vertelde mij onlangs dat ik de schakelaar van de airco winter zomer altijd op aan moet laten staan, daarbij de schakelaar van auto (automatische regeling) ook aan, en dan nog enkel iedere keer de temp draaiknop bedienen. Goed of niet ?

Het is inderdaad goed om het airco systeem regelmatig of permanent te laten werken.

Op de eerste plaats is dit fijn voor het airco systeem zelf.

Het gas en olie wat in het systeem zit wordt zo permanent rond gepomp wat weer voor een mooie afdichting zorgt van het airco systeem.

Tevens droogt het airco systeem de lucht dus ook in de winter heb je de ruiten snel ontwasemt.

Gr Marcel

Link naar reactie
Heb je het filter nou al vervangen en is het daarmee dan ook opgelost, Vinn? :angry:

oeps moet ik nog steeds doen elke keer komt het er maar niet van.

Maar gelukkig heb ik haar niet meer in mn auto dus beslaat mn auto ook niet meer. :)

zodra ik tijd/zin heb ga ik even kijken hoe het met mn intrieurfilter is

Link naar reactie
  • Administrator
Natuurlijk. Tering, dat was een spontane wolkbreuk (die ik niet zag aankomen Rob). Alles zeiknat. Maar goed, doekje erover en klaar.

Ach ja, dat hou je toch een paar keer per jaar (ik tenminste). Is toch ook een van de charmes van open rijden vind ik altijd; doorgaan tot het echt niet meer kan ... Ook altijd goed voor het vermaak van je medeweggebruikers. :)

Link naar reactie

Haha, had donderdag precies hetzelfde,

kwam bij Ruud vandaan, prachtig weer, lekker open weggegaan.

Richting Rotterdam werd het wat donkerder en viel er af en toe een druppel.

Lekker eigenwijs doorrijden, beneluxtunnel in met nog steeds een paar druppels en beneluxtunnel uit.......

EMMERS kwamen er tegelijk naar beneden, nog nooit zo een wolkbreuk meegemaakt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.