Ga naar inhoud

Z4 beslaat heel erg bij regen


Vinn

Aanbevolen berichten

Hallo,

als het regent beslaat mijn auto best erg als ik een passagier heb.

zo erg dat ik de hele tijd mijn raamblaazer aan moet zetten en dat dat dan zelfs niet goed helpt het was gister zo erg dat ik gedwongen moest stoppen omdat ik via mijn zij ruiten niks meer zag...

iemand enig idee??

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Inderdaad als je met een passagier rijdt en het is nogal vochtig bij het instappen is airco niet overbodig. Het is een open deur, maar wordt soms vergeten; zorg dat de interne luchtcirculatie uit staat en dat je dus wel steeds verse lucht van buiten krijgt, zeker als je geen airco gebruikt. Als je de hele tijd dezelfde lucht laat circuleren zonder je airco te gebruiken beslaan je ruiten namelijk zeker als je met zijn tweeen 'nat' instapt.

Tweede open deur; zorg dat de ventilator en de luchtroosters goed afgesteld staan (dus buitenste luchtroosters open en op de zijruiten gericht, niet het interieur in).

Als dat allemaal niks uitmaakt kan het zijn dat je ergens een klein lek / kleine verstopping hebt. Kijk eens in de bakjes waar het water aan de achterkant uit moet weglopen (kap half open / dicht; even voelen aan het voorste deel van de achterkant van de kap (zeg maar direct achter je deur) en je hebt de bakjes zo te pakken. Voel ook eens onder je vloeerbedekking. Dat kan door de stoel helemaal naar voren te zetten; dan zie je vanzelf een overgang in de verschillende deeln van de vloerbedekking waar je met je hand tussen kunt voelen of de onderkant van de vloerbedekking nat is. Doe dat dan ook even aan beide kanten. Bij verstoppingen van de afvoer / natte vloerbedekking leggen we je dan wel weer uit wat je moet doen ... :thumbup:

Link naar reactie

Wat bij mij het snelste werkt (wel minder prettig in de zomer) en ook bij al mijn vorige auto's:

ventilator aan; stand op voorruit, en belangrijk verwarming op warmst.

Bij ondervinding heb ik nog nooit een beslagen voorruit met koude lucht kunnen ontwasemen.

(...) als je geen airco zou hebben.

Link naar reactie

Misschien heb je een verstopping (blaadjes?) ergens waar het water weg zou lopen onder je ruitenwissers? De aanjager zal wellicht voorin je auto zitten achter je dashboard onder de ruitenwissers (of is dat anders bij Z4's?) en als daar water ligt..... succes!

Link naar reactie
  • Administrator
Wat bij mij het snelste werkt (wel minder prettig in de zomer) ...

Dat is niet nodig bij een Z4 met goed werkende ventilatie en zonder verdere problemen. Maar zoals Vinn het omschrijft klinkt het behoorlijk als mijn eerste open deur (luchtcirculatie) of een probleempje ergens ...

Link naar reactie

Interieur filter vervangen. Wordt volgens mij nooit gedaan door de dealer.

Heb de mijne vorig jaar vervangen, het oude filter was volgens mij nog het originele filter van 2005.

Oude filter was pikzwart en verstopt. Sinds vervanging geen beslagen ruiten meer.

Link naar reactie

Bij bijvoorbeeld de blokker een vochtvreter kopen, niet die in zo'n bakkie maar ook verkrijgbaar in een zakkie.

Deze kun je uit het zicht(bijv. achter de stoelen) leggen, en je hebt geen condensprobleem meer.

Dit werkte bij mij tenminste perfect.

Link naar reactie
  • Administrator
vochtvreter

Daarmee bestrijd je uitsluitend het symptoom en niet de oorzaak. Ik zou dat dus niet zien als oplossing van het probleem en verder kijken. Bovendien zit je hele auto onder de troep als zo'n ding een keer omvalt ...

Link naar reactie

Interieurfilter zit achter het dashboard. Niet zo'n handig plek om te vervangen... Hier een korte e-How

Overigens, als je een volautomatische airco hebt, zit er ook een automatische recirculatiefunctie op. Deze meet de lucht"vervuiling" en naar gelang de vervuiling gaat de recirculatiefunctie in. Wat ik heb gemerkt is dat je deze vooral niet moet gebruiken zonder de airco aan, want dan krijg je gegarandeerd beslagen ruiten. (Maar misschien moet ik ook eens het interieurfilter vervangen....)

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Daarmee bestrijd je uitsluitend het symptoom en niet de oorzaak. Ik zou dat dus niet zien als oplossing van het probleem en verder kijken. Bovendien zit je hele auto onder de troep als zo'n ding een keer omvalt ...

Natuurlijk moet eerst de oorzaak opgelost worden, maar het kan nooit kwaad om zo'n vochtvreter kant en klaar in zak te gebruiken.

Deze kan dus absoluut niet gaan lekken ,en is dus geschikt voor in de auto.

http://www.bison.nl/nl-nl/producten/672-ai...-kant-en-klaar/

Link naar reactie
Interieurfilter zit achter het dashboard. Niet zo'n handig plek om te vervangen... Hier een korte e-How

Overigens, als je een volautomatische airco hebt, zit er ook een automatische recirculatiefunctie op. Deze meet de lucht"vervuiling" en naar gelang de vervuiling gaat de recirculatiefunctie in. Wat ik heb gemerkt is dat je deze vooral niet moet gebruiken zonder de airco aan, want dan krijg je gegarandeerd beslagen ruiten. (Maar misschien moet ik ook eens het interieurfilter vervangen....)

Succes met je zoektocht!

Welke schroeven moet je los maken dan omje dashboard eraf te halen?

Heb net gekeken maar kan het niet vinden

Link naar reactie
Welke schroeven moet je los maken dan omje dashboard eraf te halen?

Heb net gekeken maar kan het niet vinden

Geef me even jouw mail adres via een pm, heb een pdf met plaatjes hoe in te bouwen

Link naar reactie
Vinn, ik heb je een mailtje gestuurd :thumbup:

Dankjewel :thumbup:

Ga morgen even kijken of ik een nieuwe moet bestellen

Hoe kan je dat trouwens zien dat die nodig aan vervanging toe is? het zelfde als een luchtfilter of?

Link naar reactie
  • Administrator

Men neme een blok handzeep. Trek wat strepen over de ruiten met de zeep. Goed uitwrijven met een zachte doek. Voorlopig heb je geen last meer van beslagen ramen.

Werkt ook bij badkamerspiegels btw :lachen:

Link naar reactie
Hallo,

als het regent beslaat mijn auto best erg als ik een passagier heb.

zo erg dat ik de hele tijd mijn raamblaazer aan moet zetten en dat dat dan zelfs niet goed helpt het was gister zo erg dat ik gedwongen moest stoppen omdat ik via mijn zij ruiten niks meer zag...

iemand enig idee??

Ik heb hier een iets andere kijk op.

Het kan ook aan totaal andere dingen liggen. Kijk in ieder geval of je veel vocht hebt onder je matten, het kan zomaar zo zijn dat je een lekkage hebt en dat het vocht verdampt als het wat warmer wordt in het de auto en dan gaan je ruiten vanzelf beslaan. Remedie: matten en vloerbekleding loshalen, drogen en middels een electrisch kacheltje een dag of nacht laten uitdrogen met de ramen op een kier, want dan kan het vocht de auto uit. Kijk gelijk ook even in de kofferbak (laagste gedeelte waar zich de accu bevindt), of er geen water ligt. Voor jou te hopen dat je er geen DSP versterker in ligt, want dan heb je kans dat die naar z'n grootje is.

Uiteraard de oorzaak van de lekkage lokaliseren en verhelpen.

Mocht dit allemaal niet het geval zijn............, dan moet je tijdens het rijden je bijrijdster "met rust laten" :lachen:

Link naar reactie

Ik heb alles doorzocht en heb geen vocht gevonden, en ja ik heb een versterker achterin liggen, maar alles doet het nog en geen druppel vocht te vinden.

Dus geen lekkage oid.

Maar hoe kan ik zien dat de intrieurfilter op is?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.