Ga naar inhoud

[HELP] Kap sluit niet meer!


Sharonees

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben net slachtoffer geworden van een niet meer sluitende kap. Ik merkte bij het openen dat het een beetje raar deed maar goed, toch vertrokken.

Aangekomen wil ik ze sluiten, gaat deze maar 20cm naar boven, ik doe ze terug open, en probeer opnieuw,, zelfde 20cm, terug open en rap mn dinge gedaan.

Terug in de wagen probeer ik weer te sluiten, maar nu doet die niets meer. Enkel hoor je wel het "slot" gezoom denk ik, om da kap "los" te maken en daar blijft het bij, niet het zwaardere gezoom dat de kap doet sluiten.

wat nu! (buiten het manueel sluiten) waar kan ik naar kijken?

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Thx,

met verder zoeken ben ik toch tot de conclusie gekomen dat mijn motor eraan is...

Op het Z4forum info gevonden hoe deze te vervangen, maar dat is geen lachertje, ik krijg zelfs schrik om deze bij de eerste de beste garage binnen te doen (ookal ga ik er lang naar toe), zou ik overwegen ergens anders naar toe te gaan.

Vraag me af of Roodkapje dit al gedaan heeft... Ik heb liever iemand die passie heeft voor zo'n dingen dan een garage die de handleiding volgen en (lak)schade aanbrengen of nonchalant te werk gaat, plus het is een job voor 2 man <_<

Die kerel op Z4 forum rade sterk aan de wagen af te plakken, want hij toch zn wagen beschadigd.

Kap verwijderen: http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=10189

Motor vervangen: http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=10190

Link naar reactie

Ik sta er toch van te kijken dat die kap helemaal hydraulisch aangedreven is. Had ik niet verwacht. Vergrendeling is wel electrisch zo te zien.

(niet dat ik erg thuis ben in cabriokappen; wellicht is het al jaren stand der techniek :newblush: )

Die prijs van €360,-; is dat incl of excl BTW?

Link naar reactie
Die prijs van €360,-; is dat incl of excl BTW?

excl BTW

Vlug laten maken zeg je!? Heb 4 weken moeten wachten vooraleer ze konden nakijken wat het juiste probleem was, nu nog 4 weken wachten om het te laten herstellen?!?!

Hoe noemen ze dat "BMW Cabrio Days" :unsure:

Link naar reactie

Het onderdeel kan de dag erna geleverd worden als het op stock is (anders paar dagen meer)

Ik twijfel er nog aan waar te laten maken. Momenteel heb ik uitgedokterd hoe ik de kap manueel kan openen en dichten, het rood hendeltje in de koffer deed niet echt zn werk, ik moest zelf nog wat een de "behuizing" van de kabel trekken, eigenlijk lichtjes naar onder trekken zodat deze toch iets meer trok en de kap ging van zelf open en dicht als is het wel zwaarder om alleen dicht te doen, maar het gaat.

Nu weet ik nog niet waar deze te laten maken. Een grote BMW dealer had ze nog nooit hersteld, wel een keer verkocht zag ie, de motor dan... Dus zelfs voor elke bmw-tech is het een eerste keer.

Ik heb nog interessante info gevonden, de volledige BMW TIS online voor de Z4 in alle talen, ook NL :unsure:

Dat is wat de BMW garages gebruiken als handleiding en daar waarschuwen ze ook voor kans op schade van de auto en zeker af te dekken.

Kostprijs motor en behuizing is 428euro btw inc, in belgie. 288 motor, 66euro behuizing, btw excl.

Alle info dat je nodig hebt, wel in combi met die goede fotos van het Z4 forum: http://tis.spaghetticoder.org/e85/Z4_2.5i_...onvertible_top/

Nu nog iemand vinden die de uitdaging aangaat...

Link naar reactie

Da's een duur onderdeeltje.. :thumbup:

Op bmwfans.info zie ik overigens 2 prijzen: €242 en €710.

Is de 1 voor de losse motor en de andere voor de gehele unit oid? Vage zooi.

Voor dat geld zou ik eerst proberen de bestaande motor te reviseren. Als er een wikkeling is doorgebrand valt er natuurlijk weinig te redden, maar de motor even in een oplosmiddel laten draaien en daarna de lagers olien doet vaak al wonderen (jammer dat iets als tri nauwelijks meer verkrijgbaar is). Het ziet er niet naar uit dat je de motor zelf kan demonteren (geklonken behuizing).

Maar dan moet je wel de tijd/ruimte/skills hebben om dat ding uit te bouwen :rolleyes:.

Link naar reactie

Ja, die 710euro prijs is discontinued sinds 2007 volgens oemparts

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=54&fg=10

En denk niet dat er veel te reviseren valt, ik hoor NIX meer, enkel de relay die over en weer gaat in het opbergvak of ergens in de buurt :thumbup: Vraag me of de andere die ook het probleem hebben, niets meer horen, buiten het bewegen van de haken van het dak.

Link naar reactie
En denk niet dat er veel te reviseren valt, ik hoor NIX meer, enkel de relay die over en weer gaat in het opbergvak of ergens in de buurt :D Vraag me of de andere die ook het probleem hebben, niets meer horen, buiten het bewegen van de haken van het dak.

Zegt niets.

Voor het zelfde geld zit er wat rotzooi tussen 1 van de koolborstels. Dan doet ie ook niets meer, maar je kan de rotzooi met wat perslucht oid eruit blazen...

Misschien is alleen het koperdraadje doorgeroest. Het zal niet de eerste keer zijn dat vocht een koperdraad heeft aangetast. (ik heb zelf wel eens een motor met lekke koppakking gezien wat te herleiden was naar de stuurdraad van het ventilatorrelais wat door water was doorgerot.)

Hoe dan ook zal de boel eerst openmoeten voor inspectie voordat je iets zinnigs kan zeggen.

Hoe dan ook is het een duur onderdeel. (de realoem prijzen in dollars zijn dus hedentendage bijna de europrijs ex btw :blink: (voor dit onderdeel althans)).

Link naar reactie

Hoezo?

Als er alleen een draadbreuk zit dan bespaar je ruim 400 ballen.

En je lost tegelijkertijd het probleem niet op. Je gaat er nu vanuit dat de motor stuk is, maar dat is natuurlijk absoluut niet zeker.

Maar een garage zal idd niet snel iets reviseren. Daarvoor hebben ze ten eerste de kennis niet, en ten tweede is een gemiddelde bmw monteur niet goedkoop.

Ten derde is het natuurlijk absoluut niet in hun belang (op onderdelen wordt grof verdient), dus zullen ze het nooit aanraden (dat heet: altijd afraden).

3 redenen waarom ik zoveel mogelijk zelf probeer te doen. Reden 4 is dat ik de gemiddelde monteur niet zo hoog heb zitten, al scheelt dat echt enorm van garage tot garage.

Link naar reactie

Bij mij vandaag een soort gelijk verhaal alleen gaat de kap niet meer volledig open ;)

De kap blijft hangen zodat tie de laatste 10 cm niet meer verder zakt in de cabriokast.

Heb met de hand nog geprobeerd om de kap in de kast de drukken maar ondervind teveel weerstand.

Het motortje vd kap hoor ik wel gewoon gaan dus dat is niet de oorzaak :nono:

Misschien iemand een idee wat het probleem kan zijn.

Heb het forum afgestruind maar wordt er niet veel wijzer van :lmao:

Link naar reactie

De kap toch kunnen laten zakken in de kast door de rode handgreep in de kofferruimte uit te trekken zoals beschreven in het instructieboekje.

Daarna met de toets "kap openen" de kap laten vergrendelen dus kan wel open rijden :rolleyes:

Elektrisch sluiten gaat vanzelf dus er zit iets niet goed.

Toch maar een afspraak gemaakt met de dealer voor as woensdag.

Ik laat de uitkomst wel weten.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Mooi dat ie het weer doet! Maarruh wat voor afdekplaat was dat dan? :thumbup:

Het was een onderzetterplaat met het onderdeelnummer 07119903791. Heb het ook via realoem moeten opzoeken wat het was want had zelf ook geen idee.

Maar de dealer heeft het netjes opgelost en kan weer lekker met t dakkie open rijden :huh:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.