Ga naar inhoud

Boordcomputer deed een beetje raar


VanCamel

Aanbevolen berichten

Hey iedereen

Heb een vraagje, misschien dat nog eens iemand dit heeft meegemaakt...

Normaal geeft men schermpje (kleine navi) weer:

Radio

Navigation

On board comp.

Set

(en dan kan ik nog verder scrollen naar..)

Clock

Switch of monitor

(kan zijn da ik er eentje mis na het naar beneden scrollen, maar goed, you get the idea)

Na enkele korte ritjes kreeg ik dit:

Radio

Settings (enorm beperkte settings ook trouwens)

Outside temp

Monitor off

(en kon ik niet meer verder scrollen :thumbup: )

Even sleutel uitgetrokken om te resetten, hielp niet.. Doorgereden, even later nog eens geprobeerd, zonder resultaat... Nog iets opmerkelijk was dat de navigatie CD er niet uit wou komen en dat het power lampje pinkte... Ik heb dan thuis nog een keer geprobeerd de sleutel eruit te halen, weer zonder resultaat... Ik was dan van plan de vraag op het forum te stellen, tot ik zag dat er een betere parkeerplaats was vrijgekomen... Ik start de auto en plots springt het scherm weer op de CLOCK funtie (dus tijd en datum worden weergegeven, zo zet ik het schermpje meestal) en is het menu weer zoals de eerste beschrijving... De navigatie CD kwam er ook weer uit en alles werkte ook weer...

Heel raar dus... Iemand een idee hoe dit komt? En eventueel hoe dit voorkomen?

Alvast bedankt

VC

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Bovendien: een Z3 met (kleine) navigatie, Ferry? :newblush:

Ik heb de kleine navi ook en heb dit nog nooit meegemaakt, wel dat bijvoorbeeld de functionaliteit van de CD speler wegvalt, of het display blijft hangen. Dat was allemaal herleidbaar tot slechte / loszittende contactjes in het "hoofd stekkerblok". Als je uitgaat van de airco bediening, vind je op het schuine deel direct daaronder een afdekking in het dashboard. Die verwijder je simpel door aan de rechter zijkant een niet al te scherpe schroevendraaier er in te prikken. Daarachter vind je diverse stekkerblokken. Degene die ik bedoel heeft een schuif waarmee je de twee helften uit elkaar haalt. Ik zou eens beginnen met kijken of in dat blok alle contacten goed vastzitten; er wil er wel eens een losrammelen / los gaan zitten alls iemand iets installeert (zoals bij jou de MP 3 / Ipod aansluiting die kennelijk de CD wisselaar vervangen heeft, daarvoor is dat blok vermoedelijk ook open geweest)...

Link naar reactie

Ik heb geprobeerd met mijn iPhone muziek af te spelen toen het scherm 'fout' was en dat ging gewoon...

Ik vind het vooral vreemd dat het maar even was en dat het zichzelf heeft opgelost.. Een losgeraakt stekkertje lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik zal het eens nakijken

Link naar reactie
  • Administrator
Een losgeraakt stekkertje lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik zal het eens nakijken

Er zijn wel onwaarschijnlijkere dingen met een Z4 gebeurd hoor ... Met los bedoel ik ook niet los in de zin van volledig los hangend, maar loszittend in het stekkerblok, waardoor er af en toe wel en af en toe geen contact is. Ik zeg ook niet dat het per se de oorzaak is, maar het kan wel de oorzaak zijn; als het signaal van de navigatie niet meer doorkomt, verdwijnt die ook uit het menu ...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.